Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe moet je aftoppen?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe moet je aftoppen?

    Korting op 420shop
    Ben net begonnen met mijn 1e kweekje.. Purple Tops

    Alleen nou heb ik een vraag. Heb al gelezen dat het aftoppen van je planten ervoor zorgen dat je plant breder gaat groeien in plaats van hoger..

    Maar kan iemand mij een duidelijke uitleg geven hoe je dat doet dat aftoppen? eventueel met een foto ofzo erbij?

    Grtz

    #2
    Re: Hoe moet je aftoppen?

    Je pakt gewoon de bovenste top tussen duim en wijsvinger en wegknijpen die handel,zorg er wel voor dat je eerst 5 of 6 zeiarmen hebt.

    Comment


      #3
      Re: Hoe moet je aftoppen?

      Hier vind je info toppen-dieven-en-fimmen-van-een-plant
      snuffel zelf ook is rond dan vind je op al je vragen antwoord
      Last edited by Jointjedraaien; 7 June 2010, 19:55.
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Hoe moet je aftoppen?

        Heb ik gedaan, had dat topic ook gevonden maar om de 1 of andere reden worden de foto's niet geladen.

        maar toch bedankt voor de tip..

        [HELP] [HELP]Gelieve de quote functie correct te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan.Grtz[/HELP] [/HELP]
        Last edited by westport; 29 June 2009, 09:28.

        Comment


          #5
          Re: Hoe moet je aftoppen?

          Oorspronkelijk geplaatst door alien View Post
          zorg er wel voor dat je eerst 5 of 6 zeiarmen hebt.
          Zijarmen (zijtakken) of internodes?

          Comment


            #6
            Re: Hoe moet je aftoppen?

            Ik zit met hetzelfde verhaal, ze zijn nu 1 meter hoog. Ik heb ze al een keer getopt en dat worden dan 2 toppen. Van mij mogen ze nu stoppen met in de hoogte te groeien. Dus wat te doen, top wegknippen..?

            Chris
            "Medicinaal kweker en gebruiker"

            Comment


              #7
              Re: Hoe moet je aftoppen?

              hier hetzelfde, wil mn planten ook gaan toppen, vind het een beetje tricky, heb het nog nooit gedaan.
              ze zijn nu ongeveer 90 cm, hoeveel cm moet ik ze naar beneden halen???
              gewoon de hoofdstam laat maar zeggen een stuk afknippen????

              grtzz.

              Comment


                #8
                Re: Hoe moet je aftoppen?

                je kan je plant zo vaak aftoppen als je zelf wil.
                Belangrijk is dat je het niet tijdens de bloei doet, of 2 weken voor de bloei.

                Het maakt niets uit waar je aftopt, zolang je maar een paar internods laat zitten, een stuk of 5 of 6.

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe moet je aftoppen?

                  Dus als ik het goed begrijp,kun je gewoon de top eraf snoeie/knippen
                  net als bij een plant bijvoorbeeld.
                  Hoor het graag van jullie

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoe moet je aftoppen?

                    Je pakt gewoon de bovenste top tussen duim en wijsvinger en wegknijpen die handel,zorg er wel voor dat je eerst 5 of 6 zei armen hebt.
                    Hier vind je info toppen-dieven-en-fimmen-van-een-plant
                    snuffel zelf ook is rond dan vind je op al je vragen antwoord
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoe moet je aftoppen?

                      DSCN2923.jpgAls je echt kleine en brede planten wil,dan moet je al heel vroeg beginnen toppen of fimmen.Ik zelf wacht tot de plantDSCN2925.jpg 4internodes heeft en dan TOP eraf.Achteraf knijp ik ook in de stam tussen twee internodes door.Ik kneed de stam tot hij zacht word.
                      DSCN2924.jpg
                      achteraf heb je een verdikking op de stam,bij sommige kan je zelfs dwars doorheen de stam kijken maar de plant heeft er blijkbaar geen last van.Ik knijp meestal hoog in de plant ,zo stimuleer ik de plant om alle takken onder het knijppunt te laten groeien terwijl de hoofdtop stilstaat.

                      Comment

                      Bezig...
                      X