Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toppen planten 90 cm

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    toppen planten 90 cm

    Korting op 420shop
    zit een beetje te lezen over toppen, maar kan helaas de fotos niet openen.
    planten zijn 90 cm, kan ik ze nog toppen? en hoeveel cm zal ik ze ongeveer terug knippen?
    is de 1e keer dat ik top dus weet eigenlijk niet hoe dat moet.
    gewoon de stam van de bovenkant een stuk inkorten?

    en btw. beetje ecto vraag maar wat zijn de internodes eigenlijk, lees het vaak maar kan niet vinden wat het precies is.

    thanx...

    #2
    Re: toppen planten 90 cm

    ik ben tot nu toe ook nog een leek BigBang... maar dit zijn de internodes:



    Als je er daar een aantal van hebt.. dan kan je met je duim en wijsvinger idd de hoofdstam afknijpen vlak boven een node.. zodat de stam niet hoger groeit maar dat je plant in de breedte verder gaat groeien.. (volgens mij)

    Comment


      #3
      Re: toppen planten 90 cm

      thanx, maar hoeveel cm zal ik planten van 90 cm terug halen? en is moet je het afknijpen of gewoon afknippen?

      [HELP]Gelieve de quote functie correct te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan.Grtz[/HELP]
      Last edited by westport; 29 June 2009, 09:26.

      Comment


        #4
        Re: toppen planten 90 cm

        High,
        Je kunt je plant toppen tot 2 weken in de bloeifase. later word afgeraden. als je daarna nog de hoogte wil beperken kun je beter gaan buigen of knakken.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: toppen planten 90 cm

          okey bedankt, maar wat advies zou je mij geven met deze planten van 90 cm?
          hoeveel zou je ze inkorten? en zal ik hem dan boven een internode afknippen of knakken/buigen?
          Last edited by westport; 29 June 2009, 09:26.

          Comment


            #6
            Re: toppen planten 90 cm

            High,
            Je kan je plant terug toppen tot de onderste 3 internodes, lager is niet echt aan te raden. Maar met een plant van 90 cm is dat ook niet echt de bedoeling lijkt me. Zou je adviseren om te toppen vanaf de bovenste internode dus alleen het laatste stukje van de plant eruit te knijpen. als het om het verbreden en het verkrijgen van meer hoofdtoppen gaat. Als je echt met een hoogte beperking zit (schutting if kweekkast) dan kun je zelf kiezen hoe hoog of je dat doet maar dus niet lager dan de onderste 3 internodes. Hoofdstam met je nagels van duim en wijsvinger afknijpen net boven een node. Of jewoon met een schaar natuurlijk. Buigen of knakken word gedaan als de plant al flink in bloei staat en je dus niet meer kunt toppen. in jouw geval dus waarschijnlijk nog niet echt noodzakelijk. Als je de top nog wil stekken dan moet je minstens 3 internodes van boven af geteld toppen om een levensvatbare stek te verkrijgen.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: toppen planten 90 cm

              oke thanx Monty, ik heb idd de bovenste eraf gehaald, ongeveer 10 cm.

              grtzzz..

              Comment

              Bezig...
              X