Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagjes

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben een nieuwe kweker, nadat ik op vakantie ben geweest ga ik wietzaden bestellen.
    Dit is in de week van 27 juli en 2 augustus.
    Ik wil de Chrystal nemen, dit is een kruising tussen de norhtern lights en de white widdow.
    Hier is een link; http://www.onlinesmartshop.nl/chryst...na-p-1315.html
    Dit word mijn 1e plant.
    Ik wil hem voor een deel buiten en voor een deel binnen kweken.
    Dus dan zou ik hem ook een uurtje (of meerdere uurtjes) boven een lamp zetten.
    Dit is geen profesionele lamp, maar een normale bureau lamp, wel heel erg fel.

    Ik wou dit als volgt doen;

    Ik wil 2 vrouwelijke platen en 1 mannelijke.

    1 vrouwelijke wil erg goed verzorgen (deze zet ik dan onder de lamp voor een uurtje) deze is voor de oogst, en dan met dat andere vrouwtje en mannetje wil ik zaden produceren.
    Deze zaden bewaar ik dan in de koelkast.

    Alle 3 de planten gaan in een pot van 7/8 CM, met normale potgrond van het merk fleurella.

    Ik weet hoe ik ze moet laten ontkiemen, en als ze zijn ontkiemt doe ik ze in een mini kas.
    Daarna pot ik ze natuurlijk over.



    Hier zijn dan mijn vragen;


    1. Is het mogelijk om bij goed weer de plant buiten te zetten, anders binnen voor het raam, en s'avonds als het nodig is m'n oogst plant onder een lamp te zetten?

    2. Is de plant die ik wil gaan kopen, een goede plant voor mij?
    Dit word mijn 1e plant.

    3.Kan ik ze (als ze op z'n grootst zijn) nog steeds in een pot van 7/8 CM laten?

    4. Is het produceren van zaden moeilijk?


    Alvast bedankt.

    Groeten Wigyour

    #2
    Re: Vraagjes

    High,

    Euhm gewone lamp gaat echt niet lukken dude. Die geeft bijlangenaa niet het juiste lichtspectrum voor je plantjes, draai er op zijn mist een sl in of ga onder tl werken.

    dah mannetje zal zeker ook vrouwtje 2 bevruchten.

    3 planten in een pot is niet handig, die krijg je nooit meer fatsoenlijk uitelkaar als je ze wil overpotten.

    zou toch eerst nog wat leeswerk verrichten hier opt forum en niet meteen een zaadkweek gaan doen als eerste kweek.

    grtz

    Comment


      #3
      Re: Vraagjes

      Nee luister, ik houd dat vrouwtje voor de oogst natuurlijk gescheiden van de man, dat is voor mij nogal logisch.
      Alle planten krijgen NATUURLIJK een andere pot, dat is ook nogal logisch...
      Voor de lamp zal ik even iets anders moeten zoeken dan, maar ik wil eerst ook weten of het wel echt nodig is..

      Groeten

      Comment


        #4
        Re: Vraagjes

        High als je in augustus nog wil beginnen is extra licht zeker noodzakelijk.

        Comment


          #5
          Re: Vraagjes

          Ik heb nu nog een lampje van 100Watt in de kast liggen, kan ik die boven het vrouwtje zetten?
          En iemand nog antwoorden op mijn andere vragen A.U.B.

          Comment


            #6
            Re: Vraagjes

            Oorspronkelijk geplaatst door wigyour View Post
            Hier zijn dan mijn vragen;

            1. Is het mogelijk om bij goed weer de plant buiten te zetten, anders binnen voor het raam, en s'avonds als het nodig is m'n oogst plant onder een lamp te zetten?

            2. Is de plant die ik wil gaan kopen, een goede plant voor mij?
            Dit word mijn 1e plant.

            3.Kan ik ze (als ze op z'n grootst zijn) nog steeds in een pot van 7/8 CM laten?

            4. Is het produceren van zaden moeilijk?


            Alvast bedankt.

            Groeten Wigyour
            1. Ja natuurlijk naar buiten ermee bij goed weer, zal ze lekker vinden.
            Binnen achter het raam word veel bruikbaar licht tegengehouden door het glas wel zoon 70%. dus als even kan voort open raam zetten. Je zuld je planten in de groeifase op 18 uur licht en 6 uur donker moeten houden dus een lamp is zeker noodzakelijk als je pas in augustus begint. een gewone gloeilamp leverd niet het juiste lichtspectrum voor de plantjes en heeft dus echt geen nut. Spaarlampen en tl of hps gaat wel.

            2. Als jij goed bent voor je plant zal zij ook goed zijn voor jouw . Chrystal is een mooi soortje. zoals je op de site die je linkt kunt lezen is de moeilijkheidsgraad gemiddeld en is het een binnen soort. dit wil echter niet zeggen dat je de plant niet buiten kunt zetten bij goed weer. Zecht meer iets over de schimmel en vorstbestendigheid.

            3. Neen. das echt te klein. Speciekuip (80 liter) is aan te raden.

            4. Nee de plant weet hoe dat moet. Jij houft alleen maar te zorgen voor de juiste randvoorwaarden en leefomstandigheden van je plantjes. Plantje zelf doet de rest wel.


            Hopelijk een wat vollediger antwoord op je vragen.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Vraagjes

              Oke heel erg bedankt, maar dat verhaal over de 100Watt lamp, is dat goed?
              Die zet ik dan zo'n 50 CM boven m'n belangrijke plant..

              Comment


                #8
                Re: Vraagjes

                100 wat conventionele gloeilamp gaat niet werken. die lampen leveren niet de juiste lichtkleur (spectrum)

                lees dit eens http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...zen-t1796.html

                en deze
                http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ums-t5652.html

                dan word je denk ik wel het een en ander duidelijker.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Vraagjes

                  Hallo ja, ik heb 't internet is afgezocht, en heb gevonden dat de sterkte van het licht zorg voor de hars van je plant, en van de dikte.
                  In de nacht groeien ze, en bij langere nachten maken ze het bloei hormoon aan.
                  Dat is de rede dat je het beste je planten onder lampen met veel Watt kunt zetten, dan worden ze dik en hars rijk.
                  Je kan ze ook boven een lamp van 100Watt zetten, maar ze zullen aanzienlijk minder dik en harsrijk worden.

                  Wat ik wil doen, is mijn planten zo veel mogelijk in de zon zetten.
                  En het laatste uurtje (of 2 uurtjes) onder en lamp van 100Watt.
                  Dit maakt dan helemaal niks meer uit denk ik..

                  Groeten.

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraagjes

                    High,

                    Zoveel mogelijk buiten in de zon is prima mate. Die 2 uurtjes bijlichten is ook prima maar dude, nogmaals een gewone gloeilamp levert je nada bruikbaar licht op. Je plant kan er niks mee. Ga naar de gamma en haal een 23 wat spaarlamp kost 6 euro of zo, als je wil bijlichten. De sl kan er vrij kort boven hangen. 5 / 10 cm

                    Je kunt ook niet bijlichten.


                    Als je in augustus wil beginnen zie je dat je buiten zonder bijlichten al snel richting de 12/12 gaat. Plantje zal dus maar zeer kort voorgroeien en al snel in de bloei schieten. je bent dan eigenlijk buiten aant dwarfen. is zeker mogelijk maar de plant zal dus klein blijven Half september is er buiten nog maar 12 uur licht.

                    Comment


                      #11
                      Re: Vraagjes

                      Ik vind het raar dat je geen 100Watt normale lamp erboven kan hangen en wel een 25Watt spaarlamp...
                      Ik snap dat nog niet echt..
                      Maar ik heb wel nog 25 watt normale lampen in de kast maar goed.
                      Bedankt voor het schema dat zal mij zeker helpen!


                      Groeten

                      Comment


                        #12
                        Re: Vraagjes

                        Comment


                          #13
                          Re: Vraagjes

                          Ik denk dat hij het niet snapt.

                          Het aantal wattage van een lamp wil niets zeggen over lichtspectrum-->

                          lichtspectrum: zo eenvoudig mogelijk uitgelegd is het soort/kleur licht dat je lamp afgeeft. Een weedplant heeft een bepaald aantal rood/blauw licht nodig om te groeien.

                          hoe hoger het wattage met een bepaald spectrum hoe meer licht die geeft in het spectrum die de lamp bezit

                          Daarom zijn de meeste spaarlampen al beter dan een gewone 100W lamp.

                          De beste raad dat ik je kan geven ga naar de gs en koop een 250W hps lamp + ballast en reflector. Wil je dit niet lees je dan eerst wat verder in over licht/lampen en ga dan op zoek naar de ideale spaarlamp/TL etc.. (naargelang van je kweekomstandigheden) om je plantje te doen groeien en bloeien

                          --> op google en hier op het forum kan je alle info vinden die je nodig hebt
                          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                          A. The cop!

                          Comment


                            #14
                            Re: Vraagjes

                            Ja ik begrijp het nu!!
                            Dank julie wel
                            Ja ik heb in de kast zo'n lamp gevonden http://540500.mijnwinkel.nl/producti...EED3C3314E5086&
                            Maar dan met 3 van die buisjes en niet zoveel als deze, foto's komen vanavond.
                            Denken julie dat ze goed zijn?

                            Comment


                              #15
                              Re: Vraagjes

                              De plaatjes, die eene met 4 rechte "sticks" is kapot BTW.
                              Attached Files

                              Comment

                              Bezig...
                              X