Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mallorca - Enkele Vraagjes,

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mallorca - Enkele Vraagjes,

    Korting op 420shop
    (Ik meende dit bericht al eerder gepost te hebben, maar kan het tot mijn grote spijt niet terug vinden in de lijst,
    mocht ik desondanks onverhoopt toch mijn bericht nog ergens hebben staan, bij deze mijn excuses daarvoor.)

    Hallo Allen,
    Graag zou ik enkele vragen willen stellen,
    daar ik een beetje in onzekerheid zit.

    Ik heb mijn twee planten buiten staan, in aarde die echt te veel naar de kleikant op gaat.
    Dat houdt dus in, op de bodem blijft het kletsnat, aan de bovenkant als het droog is, is het dan ook keihard. (zeg maar steenklei)
    Deze aarde komt rechtstreeks van het platteland, en is ook niet echt lekker luchtig genoeg.
    (Heb namelijk een beetje last van blad problemen)

    Op zich geen probleem, dan gaan we gewoon overpotten, en daar over enkele vraagjes.
    Zou het beter zijn als ik de wortels probeert te ontdoen van de te harde grong door middel van spoelen in een bak.
    (Zoveel mogenlijk oude aarde er af spoelen)

    Of zou het dan toch beter zijn, om vanaf de stam zeg 15cm mijn aarde door midden snijdt in het vierkant.
    Zodat ik een blokt heb van 15x15x50. (ongeveer de hoogte van mijn pot)
    Hierdoor kan ze wat stress krijgen, maar ze heeft wel weer de kans lekker te gaan wortelen, dunkt me.

    Aangezien ik geen inwoner van Nederland ben, moest ik echt zoeken naar een Growshop, die ik inmiddels gevonden heb.
    (Ik woon in Spanje - Mallorca)
    Ook denk ik dat ik normale potgrond zal halen, en zelf mengen met mest.
    Maar welke verhoudingen kan ik het beste aanhouden ?

    Zat zelf te denken max 25% mest, of zal dit dan toch te veel zijn ?
    Mocht ik npk kunnen vinden, er is mij verteld dat ik het beste 30-20-20 kan hebben. (stikstof fosfor en kalium)
    Is er iemand die deze verhoudingen kan bevestigen ?

    Iemand ook enige idee welke groeivoeding echt aan te raden is, die dan ook nog hier op het eiland te verkrijgen is?

    Hopende dat iemand mij even de goede kant op kan wijzen, zodat ik morgen in ieder geval lekker kan "shoppen"
    Mijn dank is groot.
    ~ Oscar,

    #2
    Re: Mallorca - Enkele Vraagjes,

    Het wortel milieu heeft luchtige grond nodig, best haal je potgrond (in meeste potgrond zit voeding in voor circa 3 tot 5 weken, staat ook op de verpakking aangegeven. Koop via de growshop wat basisi voeding BV supermix van bio nova en een booster of pk 13/14.

    Wat ook mag is een voeding kopen die rijk is aan stikstof namelijk met de
    npk:6.0-2.0-4.0. of in deze waardes. Bij de reguliere tuinzaken ook in Mallorca zullen ze dat wel moeten hebben. Deze stoffen zijn ook toch tamelijk belangrijk Dit product bevat 12 % N (stikstof) waarvan 1 % NO3 en 11 % NH2; 8 % P2O5; 11 % K2O; MgO en een aantal spoorelementen zoals IJzer, Mangaan Borium, Molybdeen en Koper. Behalve de aparte N, P, en K producten biedt BIO NOVA ook een complete N-P-K mix in de ideale verhoudingen N P K 12-8-11. Deze mix is zeer geschikt voor aardemengsels en hydro-teelten en leent zich uitstekend om te combineren met de andere minerale meststoffen en spoorelementen.

    BN NPK 12-8-11 is zeer zuinig in het gebruik BN NPK 12-8-11 is vrij van ballastzouten en werkt zeer snel. Een dosering van 1:1000 verhoogt het totale N cijfer met 9,5 mmol; het P cijfer met 1,4 mmol en het K cijfer met 3 mmol.

    Maar voor een uitbundige bloei zou ik via de growshop een fles pk13-14 bestellen of een top booster.

    Als je de plant nu nog uit de grond wilt stekken zou ik zo diep mogelijk graven dat je het meeste van je grond kluif mee hebt.
    Veel succes.

    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment

    Bezig...
    X