Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

graag aanvullen/ corrigeren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    graag aanvullen/ corrigeren

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik wil volgend jaar beginnen met mijn eerste buitenkweek. Ik heb flink wat threads mogen lezen. IK zit nog wel met wat vragen. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Het volgende wil ik gaan doen.

    1. Zaden (Double Fun) ontkiemen (zoals beschreven op site)
    2. Na ontkieming in een klein potje planten - vraag: wat voor soort grond (potgrond Praxis)?
    3. Deze stekken bewateren totdat ze in de volle grond gezet kunnen worden - vraag: wat voor soort grond en wat zijn de verhoudingen?

    Wat kan ik gebruiken om de planten tussentijds extra te "voeden" ??

    Kunnen jullie je antwoorden zo simpel als mogelijk houden, dan is het voo mij gemakkelijk te volgens als newbie

    TY!!

    #2
    Re: graag aanvullen/ corrigeren

    2. Na ontkieming in een klein potje planten - vraag: wat voor soort grond (potgrond Praxis)?
    Wat kan ik gebruiken om de planten tussentijds extra te "voeden" ??
    Je kan reguliere potrond gebruiken, zit meestal voeding in voor circa een 3 to 5 weken. Je mag ze tussentijds bij voeden met vismix, is 100% organisch, en zeer rijk aan stikstof, die mag je via het blad voeden (benevelen).

    Deze stekken bewateren totdat ze in de volle grond gezet kunnen worden - vraag: wat voor soort grond en wat zijn de verhoudingen?
    Wat jij zal hebben zijn zaad planten, een stekje is een cloon van een moederplant.
    Als je opteert om in volle grond te telen, mag je in november december al je grond klaar maken bv, compost, as, brandtnetels, cocos afval van een vorig kweekje, maakt de grond iets luchtiger die ten goede komt voor het wortelmilieu.

    Als je beslit om ze in pot te plaatsen, zou ik kijken voor plagron almix of plagron bat-mix, bat mix is met guano mest toevoeging. De plant moet je idd watergiften geven tot ze buiten kunnen.
    Na 6 weken moet je deze grond gaan bijvoeden, wat ik wel goed vind is supermix van bio nova, maar in voedingen heb je tal van merken.

    Grtz
    Last edited by westport; 12 July 2009, 23:14.
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: graag aanvullen/ corrigeren

      dankjwel voor je anwoord,

      Almix en batmix is voldoende? Daar hoeft geen wormenmest of kalk meer bij maw deze grond is compleet?

      En de watergiften die je bedoeld hoeft daar verder niks meer doorheen?

      Vast bedankt!

      Comment


        #4
        Re: graag aanvullen/ corrigeren

        Almix en batmix is voldoende? Daar hoeft geen wormenmest of kalk meer bij maw deze grond is compleet?
        Die 2 grondjes zijn voldoende en speciaal ontwikkelt voor de cannabis teelt, na 6 weken zal je er wel aan moeten denken om ze te gaan bij voeden.

        En de watergiften die je bedoeld hoeft daar verder niks meer doorheen?
        Eventueel in het begin een gift met wortelstimulater.

        Grtz
        Last edited by westport; 12 July 2009, 23:20.
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: graag aanvullen/ corrigeren

          wederom bedankt...

          Het bijvoeden van de uiteindelijke grond doe je tot de duur van de bloei?

          En is visemultie alleen bij een growshop te koop?

          Dank!!!

          Comment


            #6
            Re: graag aanvullen/ corrigeren

            Het bijvoeden van de uiteindelijke grond doe je tot de duur van de bloei?
            Ja idd, in de bloei mag je pk 13-14 toevoegen, wel niet overdrijven hiermee. 2 weken voor het oogsten stoppen met al je voedingen.
            Je kan ook plagron green sensation gebruiken. Meer info hierover gebruik de zoek knop.

            En is visemultie alleen bij een growshop te koop?
            Denk wel dat je die ook ergens anders kan vinden.
            Ik koop altijd die van bio bizz, stinkt verschrikkelijk maar is verdomd goed spul.

            Grtz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: graag aanvullen/ corrigeren

              bedoel je grond of hydro supermix van bio-nova??

              Comment


                #8
                Re: graag aanvullen/ corrigeren

                Terra,(grond)

                Grtz
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  Re: graag aanvullen/ corrigeren

                  moet de pot volledig met allmix of batmix gevuld worden???? Of kan deze gemixed worden met normale potgrond...

                  Ik wil een speciekuip gaan gebruiken, wordt anders een dure bedoeling als je deze volledig met allmix of batmix moet vullen

                  Ik hoor t wel.

                  Comment


                    #10
                    Re: graag aanvullen/ corrigeren

                    Je kan ze mengen met normale potgrond hoor, alleen wat eerder gaan bij voeden dan. Of je kan het mengen met cocos of hydro korrels. Geeft meer luchtigheid aan de wortels. Hydro korrels werken hetzelfde als perliet, obsorbeerd goed vocht.

                    Grtz
                    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #11
                      Re: graag aanvullen/ corrigeren

                      ok bijvoeden dan bijvoorbeeld al na 4 weken

                      bedoel je gewoon een laagje hydrokorrels onderin de speciekuip? (en dan wel gaten maken onderin natuurlijk)

                      Comment


                        #12
                        Re: graag aanvullen/ corrigeren

                        Nilus,

                        Een laagje hydrokorrels onderaan de kuip ja.
                        Zo kan overtollig water weer terug lopen in je opvangbak,
                        en ook zullen de korrels weer water op gaan nemen als het weer nodig is.
                        Gaten onder in je pot, zijn ten alle tijden zeer van belang.

                        ~ Oscar,

                        Comment

                        Bezig...
                        X