Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Projectje, wie kan me helpen?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Projectje, wie kan me helpen?

    Korting op 420shop
    Ik ben elk jaar voor een redelijke tijd hier in hongarije, het valt me elke keer weer op dat het klimaat hier heel goed lijkt voor cannabis, 3/4 mediterraan en 1/4 landklimaat, veel zon en flink warm.
    Waar brandnetels goed groeien, is de grond meestal ook goed voor cannabis toch? Want ik zie hier echt absurd grote brandnetels staan, 3-3,5 meter met veel vertakkingen.
    Ik zit hier aan de rand van een groot natuurgebied, ik zat te denken aan een soort guerilia, niet de normale die voor opbrengst gaat. Nee ik wil proberen om in dat natuurgebied een zelfstandige populatie te laten groeien, mannetjes&vrouwtjes zodat er volgend jaar weer planten staan, en het jaar daarna ook, en daarna weer.
    Ik zoek dus iets wat ik maar 1 keer hoef te zaaien en wat daarna zonder hulp verder kan.
    Het hoeft echt geen sterke wiet te zijn(als er genoeg groeit kan je lekker veel gaan plukken) maar het moet vooral sterke planten zijn en ze moeten goed vermenigvuldigen.
    En omdat ik veel zaden zal moeten zaaien het eerste mogen ze ook niet te duur zijn.
    De planten moeten hier kunnen floreren op een leemgrond in heuvelgebied, moeten redelijk tegen droogte kunnen(vorig jaar heeft het 15 weken geen druppel geregend). Ook kan het vet warm worden, vorig jaar hebben we nog 42 graden in de schaduw gemeten.
    Verder is de grond heel vruchtbaar, alle planten zijn gezond, groot en donkergroen, maar dit is niet alleen voordelig, de planten moeten ook opboksen tegen de rest van de flora om niet verdrongen te worden.
    Ze moeten dus ook snel kunnen groeien.

    Wie o wie weet de perfecte soort voor dit projectje?

    #2
    Last edited by Smokey; 14 August 2009, 01:11.

    Comment


      #3
      Re: Projectje, wie kan me helpen?

      Die 42 graden was maar 1 keer, deze zomer was de max 37/38 graden volgens mij, maar in het bos is het wel wat koeler.
      Kwekers zul je hier niet tegenkomen, omdat hier zware straffen staan op het kweken/in bezit zijn van wiet, ik denk dus niet dat ik er hier ooit 1 zal spreken. Maar ik vroeg me dus af of er op dit forum iemand is die ooit al heeft gekweekt in deze omstandigheden of dat iemand hier soortjes voor weet. Het klimaat en de bodem is wel heel erg goed voor planten want alles groeit hier als een motherf*kcer.
      Ik denk dat ik het beste kan gaan kijken naar onveredelde oude soorten, die zijn nog niet verzwakt door de "zoektocht naar het hoogste THC-gehalte".

      ps, er was ergens op dit forum toch ook iemand die in spanje kweekt?? zal wel eens zoeken

      Comment


        #4
        Re: Projectje, wie kan me helpen?

        Jamaica of Columbia wiet lijkt me geschikt. voor die kweek methode
        idd zaad in je planten maar das best te roken, ff peuteren . thc zal lager zijn bij bloemen met zaad maar best rookbaar.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Projectje, wie kan me helpen?

          rook ik toch lekker veel wiet met lage thc waarde, dan rook ik wel lekker puur en veel

          Kan je die columbia of jamaica wiet ook ergens krijgen??

          Comment


            #6

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Projectje, wie kan me helpen?

                Hmm heb je ook na gekeken wanneer je dan moet gaan zaaien bv en wanneer oogst De licht uren enz?
                Ben je nie bang dat je straks een heel wit park maakt ?
                Moet je wel ons uit nodigen he op de camping
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Projectje, wie kan me helpen?

                  zaaien in het voorjaar, oogsten in het najaar(hoewel ik niet echt wil oogsten maar gewoon een beetje plukken in die tijd en voor de rest alles lekker laten doen)
                  het bos is groot zat.

                  Comment


                    #10
                    Re: Projectje, wie kan me helpen?

                    Hallo Jeroen,


                    Ik zal proberen zo veel mogenlijk van je vragen te beantwoorden.
                    Zoals je zelf al suggereerde, waar brandnetels goed groeien,
                    zal voor 99,99% je Cannabis ook goed groeien.
                    Dit heeft veel te maken met de samenstelling van de grond.
                    (Vergeet de zon/wind etc niet uiteraard)


                    als je niet echt voor de opbrengst/productie gaat?

                    Als ik zo vrij mag zijn om je even te "quoten".
                    (als er genoeg groeit kan je lekker veel gaan plukken)

                    Geloof me Jeroen, dat is echt geen pretje, de eerste dag/paar uren zijn leuk,
                    en daarna ga je langzaam gek worden. Ook zul je als je dit alleen niet niet
                    over genoeg manskrachten bezitten om te drogen/knippen.
                    Ik weet niet of je ooit wel eens een oogst van "laten we zeggen" 5 plantjes heb geknipt ?
                    Ik ben ervan overtuigd dat menig forumlid het zal beamen,
                    dat dit echt een klusje is, waar je ten eerste de tijd voor "moet" nemen, ten tweede is het geestdodend.
                    (Alhoewel, een lekker joint tijdens het knippen niet verkeerd is uiteraard)

                    Goed, ik dwaal een beetje af misschien.

                    Welke plant je het beste kunt nemen ?
                    Ik zelf heb hier Papaya staan, onder de Spaanse zon, en ze red zich prima.

                    15 weken geen regen gevallen ?

                    Dat wordt dus een watersysteempje aanleggen voor je,
                    of elke dag met 10-liter emmers sjouwen. Sucses Jeroen

                    Waarom zet je er niet 25 neer in het bos, maar dan uit feminized zaad,
                    daar hou je minimaal 20 mooie planten van over,
                    ik heb er dan 5 weggestreept ivm de kansen dat je een "Hermafrodiet" kweekt.

                    Ok nu dat je 20 plantjes heb, ga je daar stekjes van snijden, zoek op het forum hoe je te werk moet gaan.
                    He kijk eens aan, je bent begonnen met 20 plantjes,
                    en je heb nu 20 stekjes gesneden, dus 20+20=40 plantjes heb je al, gaat hard he ?

                    Die stekjes laat je lekker 4 weken met rust,
                    daarna snij je van de 20 jongste plantjes (dus die stekjes) weer nieuwe stekjes af, nu heb je er al 60, Tadaa een kweekje.
                    Niet zo moeilijk doen zou ik zeggen, met een eigen populatie.
                    Gaat een hoop tijd inzitten, voor "Jan Lul". (Mocht er iemand echt zo heten, mijn excuses daar voor).
                    Voordeel is wel, dat je nu 60 planten van kwaliteit heb, en als je je tijd in deze dames steekt, zullen ze je belonen.

                    ~ Oscar,

                    Comment


                      #11
                      Re: Projectje, wie kan me helpen?

                      Bedankt voor de hulp, maar volgens mij heb je het een en ander niet helemaal begrepen. Waarschijnlijk heb ik het niet goed genoeg uitgelegd. Laat ik dat nog eens vanaf het begin doen.

                      Ik heb geen dagelijkse behoefte naar wiet, ik kan 2 maanden volmaken met 20 gram.
                      Ik wil geen "eigen" populatie maken in het bos, de redenen dat ik een zelfstandig functionerende populatie wil maken zijn de volgende:
                      Voor het grootste deel geld voor cannabis geen natuurlijke selectie meer, deze selectie word gemaakt door de breeders, ik geloof dat als er geen cannabis meer "in het wild" groeit dit kan leiden tot de vernietiging van dit prachtige plantenras.
                      Ik wil dus niet kweken, ik wel slechts 1 keer zaaien en af en toe eens een paar "vruchten" plukken voor eigen gebruik, het meeste zal echter blijven zitten om de zaden te verspreiden, dit zal een volgende generatie het volgende jaar garanderen.(dit heet natuur volgens mij)
                      Ik ga dus niet alles oogsten en drogen, dus gaat het geen fulltime baan worden.
                      Ook geen watersysteempje aan leggen voor mij, de planten zullen het op eigen houtje moeten doen, dat maakt juist het vinden van het juiste zaad zo lastig(bijna alle zaad bij zaadbanken is al "kapot" gekruisd en geselecteerd om meer opbrengst te maken).

                      Ik moet dus iets hebben wat het klimaat kan hebben en wat ook nog natuurlijk genoeg is om zonder hulp te overleven. Die papaya is dus geschikt voor het klimaat, maar kan hij ook zelfstandig overleven?

                      Ook mag het teveel kosten dat zaad anders is het niet te doen voor mij(alhoewel ik wel in nederland 1 zaadkweek kan doen, dan heb ik wle genoeg zaad denk ik).

                      In ieder geval hoop ik het nu wat duidelijker te hebben gemaakt.
                      Ik kijk uit naar jullie antwoord

                      jeroen

                      Comment


                        #12
                        Re: Projectje, wie kan me helpen?

                        Mij lijkt het een mooi project!

                        Lijkt me ook gewoon leuk om overal in parken enzo wiet te laten groeien voor de lol.
                        Zijn gewoon mooie planten.

                        Je kan natuurlijk ook een zak kempzaad over een stuk gooien en de natuur zijn werk laten doen. Heel goedkoop, lekker veel zaad, maar weinig te roken denk ik.

                        Succers met je research Laat het hier vooral weten als het gelukt is.

                        Tosti

                        Comment

                        Bezig...
                        X