Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

het begin vn alle begin.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    het begin vn alle begin.

    Korting op 420shop
    Hoi!
    Mijn naam is Timo en ik rook al een eindje cannabis ( jaartje ofzo )

    Nu ik in dit wereldje ben terecht gekomen ben ik ook meer geboeid geraakt in het kweken en zou hier dus mee willen beginnen, nu ben ik wel nogal perfectionistisch en zou dus egt zo goed mogelijk wille doen, dus heb ik volgende vragen ( vergeef mij voor de totale noob vragen! )

    Welke is de beste Zaadsoort om mee te beginnen ?

    Hoe laat ik deze zaadjes het beste ontkiemen?

    Het is nu bijna halverwege augustus, kan ik nu ng een plantje laten ontkiemen of moet dit in de maand maart zijn ?

    Het duurd een half jaar voor je kan oogsten? is dit bij alle buitenkweek soorten zo of zijn er uitzonderingen?

    Is het noodzakelijk om de grond voor te bereide of mag dit ook in gewone potgrond? Zoniet, wat heb je allemaal nodig om deze grond klaar voor gebruik te maken?

    Vanaf dit plantje ontkiemt is, mag dit dan al buiten staan of moet dit eerst op een veilige plaats komen te staan voor het sterk genoeg is om buiten te staan?

    welke voeding heb ik nodig, wanneer moet je deze voeding geven en hoeveel moet je vn deze voeding geven?

    Als ik zaadjes koop, hoe weet ik dan dat dit vrouwtjes zijn, aangezien de vrouwtjes de wiet geven? Weet je van vooraf als je zaadjes koopt dat het vrouwtjes zijn of kom je dit maar te weten als het plantje uitkomt of dergelijke...

    Wat is de meest effecientste manier om een mooie gezonde plant te krijgen, waar moet ik zeker op letten?




    ( ik weet dat dit veel is, maar ik zit met al deze vragen ik kan wel sommige dingen raden maar hoor het toch liever vn mensen die er iets vn kennen

    hopelijk krijg ik snel een reply dat ik vn start kan gaan !

    groetjes timo!

    #2
    Re: het begin vn alle begin.

    Als je nu nog buiten wil beginnen ben je aangewezen op Ruralis gerelateerde soorten, bijv. lowriders. Zelf ben ik geen liefhebber van deze soort en aanverwanten. Maar het is misschien toch leuk om nog even een kweekje mee te maken. Met een afbloeitijd van 8 weken red je het nog dit jaar, maar verwacht geen sublieme kwaliteit. (wellicht denken anderen daar anders over maar dat is nu eenmaal mijn mening over de cannabis ruralis). Ga voorlopig niet zelf klooien met eigen grondmengsels of zelf samengestelde voeding: koop gewoon kant en klare grond in de growshop en kant en klare voeding. Hoewel ik zelf nooit auto-flowering cannabis heb geteeld denk ik dat je kunt volstaan met Canna Terra Flores als enige voeding. Wil je het wat ingewikkelder maken koop dan eventueel ook nog een fles PK 13/14. Terra Vega lijkt me niet nodig omdat lowriders gelijk in de bloei gaan. De hoeveelheid voeding die je moet geven staat op de flessen. Als je de helft tot drie/vierde deel daarvan aanhoudt dan loop je niet de kans je planten te vergiftigen: de meeste planten gaan dood door overvoeding en niet door voedingstekorten. Je investering in grond en voeding bedraagt dan hooguit 20 tot 25 euro. Het antwoord op al je andere vragen kun je zelf opzoeken in dit forum. Zoals je zelf stelt ben je perfectionistisch, maar zelfredzaamheid is ook een goede eigenschap.

    Succes,


    Xtreme
    Last edited by Xtreme; 13 August 2009, 19:42.

    Comment


      #3
      Re: het begin vn alle begin.

      bedankt!
      ik heb ondertusn het forum al doorzocht en idd, ik vond veel antwoorden op mijn vragen

      nu heb ik geen idee waar ik die growshop grond moet kopen

      ik ben van belgie en de enigste growshop/smartshop in mijn buurt is in sluis in de heksenketel...

      waar kan je dit nog zoal kopen?

      Comment


        #4
        Re: het begin vn alle begin.

        Het kan heus ook met gewone potgrond hoor!
        zeker voor lowrider soortjes, eer de grond uitgeput is zal je plantje wel al bijna oogstklaar zijn. ikzelf heb dit jaar lowriders gekweekt, in gewone potgrond. Geregeld wat bloeivoeding voor normale kamerplanten uit de boerenbond gegeven, en het resultaat mag er wezen.
        wel zijn mn toppen niet superdik, en niet zo stevig als je met middelen uit de growshop zou behalen (maar ik kweek ze dan ook gewoon op mn vensterbank, wat er ook wel mee te maken zou kunnen hebben..)
        Je kan trouwens perfect alles uit de growshop gewoon via internet bestellen, klik even op het aliengrowshop logo bovenaan de site...

        Comment


          #5
          Re: het begin vn alle begin.

          hartelijk bdankt voor de informatie james

          Comment


            #6
            Re: het begin vn alle begin.

            Grond kan je gewoon van tuincentrum halen en voeding enzo kan je via internet bestellen.

            Comment


              #7
              Re: het begin vn alle begin.

              Oorspronkelijk geplaatst door Origineel View Post
              Grond kan je gewoon van tuincentrum halen en voeding enzo kan je via internet bestellen.
              maakt het dan niet uit welke potgrond dit is dan ?

              Comment


                #8
                Re: het begin vn alle begin.

                niet echt denk ik, gewoon niet het wit product pakken als dat er is.
                In normale potgrond zitten wel genoeg voedingsstoffen voor een maandje ofzo, daarna beetje bijvoeden en je komt er wel!

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door JamesBonte View Post
                  niet echt denk ik, gewoon niet het wit product pakken als dat er is.
                  In normale potgrond zitten wel genoeg voedingsstoffen voor een maandje ofzo, daarna beetje bijvoeden en je komt er wel!
                  bijvoeden met vloeibare voedingstofn bedoel je dan ??

                  bedankt
                  Last edited by misty; 29 September 2009, 23:22.

                  Comment


                    #10
                    Re: het begin vn alle begin.

                    Ja vloeibaar.

                    Bijvoorbeeld Canna Terra Vega voor de groei en Canna Terra Flores voor de bloei.

                    Die zijn perfect afgestemd op je wietplantje, maar een andere voeding houdt je plant meestal ook wel in leven.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: het begin vn alle begin.

                          5 euro
                          dat moet nog wel lukke
                          bedankt
                          grtz !

                          Comment


                            #14
                            Re: het begin vn alle begin.

                            1 euro voor 20 liter potgrond bij de jumbo

                            Comment


                              #15
                              Re: het begin vn alle begin.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wman View Post
                              hartelijk bdankt voor de informatie james
                              in floralux kan je veel soorten bemesting vinden ofwel bij de avv (oude boerenbond) gryts

                              Comment

                              Bezig...
                              X