Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten doorwinteren op de vensterbank

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten doorwinteren op de vensterbank

    Korting op 420shop
    hey folks
    Ik zat eens met een vraagje. Ik heb een heel mooi plantje (kwa genetica) en deze wil ik niet kwijtspelen. Ik heb reeds twee stekjes van de plant gemaakt (ze staan nog onder de lampen) en ik ben van plan om deze twee plantjes te laten doorwinteren(binnen op de vensterbank). Nu is mijn vraag, kunnen die stekjes een winter overleven? Zijn ze wel sterk genoeg tegen dat het winter is? Wat gebeurt er dan eigenlijk met de wiet die aan je plantje hangt als je deze er aan laat? Of moet dat juist niet ofzo?

    Need some help... Peacah!
    grow da weed, smoke it's buds

    #2
    Re: Planten doorwinteren op de vensterbank

    Bloemen die uit geboei zijn vallen er van zelf af op een dag
    en verder probeer het is uit zou ik zeggen
    suc6
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Planten doorwinteren op de vensterbank

      Waarom zou je de stekjes nog voor het raam zetten waardoor ze nog aan het bloeiproces zouden beginnen als je ze in groei wilt houden?

      Je zegt dat ze nog onder de lampen staan dus hou ze daar dan ook? Zet ze onder een TL lamp/SL en hou de groei cyclus aan en ze overleven het wel. (Als je ze warm houd natuurlijk)

      Comment


        #4
        Re: Planten doorwinteren op de vensterbank

        Hee CelisMan,

        Dat ben ik precies hetzelfde van plan. (zie mijn topic:http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...kje-t6280.html)

        Het idee is om ze dan in kleine potjes te houden zodat ze klein blijven, en ze onder minimaal 14-15u licht per dag te geven.
        Dus naarmate de dagen korter worden ga ik ze 's avonds een paar uur extra geven met lamp.
        Maar pas wel op, ze mogen het niet te koud krijgen voor je raam (en daar is het meestal wel koud in de winter)

        Succes ermee!

        Tosti

        Comment


          #5
          Re: Planten doorwinteren op de vensterbank

          ja het probleem is, ik heb eigenlijk geen mogelijkheden om ze onder de lamp te houden. Ze staan nu onder een daglichtlamp van philips, en die vreten energie... Dus ze laten doorwinteren onder de lamp is geen optie. Dus weet iemand of die plantjes het zo kunnen halen?
          grow da weed, smoke it's buds

          Comment


            #6
            Re: Planten doorwinteren op de vensterbank

            Haal een spaarlamp of 2/3? is meer dan genoeg om ze in leven te houden en dan kan je op het einde er terug stekjes van nemen.

            Peace

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                grow da weed, smoke it's buds

                Comment


                  #9
                  Re: Planten doorwinteren op de vensterbank

                  Antwoord is:
                  Ja hij overleeft de winter wel,maar niet op de vensterbank.
                  Enige oplossing is lamp/spaarlampen/tl.

                  Grts
                  Daniella
                  Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                  Misty's ABC

                  Comment


                    #10
                    grow da weed, smoke it's buds

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Planten doorwinteren op de vensterbank

                        Stel (ik zeg stel..)

                        Heb je binnen geen staande lamp staan met 1 of meerdere fitingen?
                        S,avonds doe je (athans ik wel) je licht aan, anders zit je in het donker in je huiskamer, das soms best lekker maar gebeurd niet zo vaak.
                        Nu draai je je dure gloeilamp eruit en draai daar een spaarlamp in, richt deze naar beneden en zet daar je plant onder.

                        Probleem verholpen toch lijkt mij?
                        Ik bedoel, je bent nu al zuiniger dan die oude gloeilamp die er in zat.
                        Planten krijgen overdag licht van buiten (mits de lamp een beetje bij het raam zet) en s,avonds licht van de lamp, dit zelfde licht gebruik je ook om je kamer te verlichten.

                        Ik heb hier nu ook 2 stekjes staan, als ze het overleven (plant was al half dood, weer tot leven gekomen, tak gebroken, dag zonder water gezeten, was volledig uitgedroogd, en staat nu in de propogator weer overeind onder een tl, jezus wat een marteling) als ze het gaan redden moeten ze terug in degroei schieten (krijgen nu 24 uur licht) en daar zet ik deze via bovenstaande omschrijving onder ons huiskamer lamp.

                        Ik ben benieuwd.

                        EDIT: mocht het stekje de winter overleven dat is dit echt een plant met doorzettings vermogen, de stek had op z,n minst al 2x dood moeten zijn)

                        Comment


                          #13
                          Re: Planten doorwinteren op de vensterbank

                          hoi celis,

                          stekjes kun je gewoon onder een tl door laten groeien/leven, dat kost je bijna niks..

                          maar:

                          ik citeer:"Wat gebeurt er dan eigenlijk met de wiet die aan je plantje hangt als je deze er aan laat?"

                          als er wiet aan je plantje hangt, is geen probleem zolang er geen zaadjes te bekennen zijn(sinsemillia),met zaad is ie sowieso dood als jij je verlanglijstje voor sinterklaas inleverd

                          als er geen wiet aan je plantje hangt, kun je hem door laten groeien, en in maart of zo nieuwe nieuwe stekjes van de plant nemen, en die door laten groeien.

                          groetjes,

                          **correct me if i'm stoned**

                          Comment


                            #14
                            Re: Planten doorwinteren op de vensterbank

                            okay snaaps, ik was al zoiets van plan.
                            Ik ga hem wel op een tijdschakelaar zitten, een kwestie van zo weinig mogelijk stress te geven want het kan wel eens zijn dat ik een dagje niet thuis ben...
                            hopen dat t werkt!

                            @whizz als ik een lampje gebruik heb is sowieso geen last van wiet want hij blijft toch gewoon in de groeifase

                            Peace!
                            grow da weed, smoke it's buds

                            Comment

                            Bezig...
                            X