Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantje gaat toch aan de bloei bij licht?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantje gaat toch aan de bloei bij licht?

    Korting op 420shop
    De oplettende lezer weet dat ik nog een plantje buiten had staan, deze stond eerst in een kleine pot en is lekker wezen stressen en bleef lekker stil staan, ook na het overpotten.

    Verder had ik d'r al hopeloos verklaard omdat ik vond dat er te veel licht bij kwam, staan een paar kleine tuinlantaarns in de buurt en ook een lichtslang van de buren zat lekker te pesten. Naar binnen was in dit geval geen optie.

    Maar sinds een dag of twee begon ze ineens te groeien, besteedde er verder niet veel aandacht aan, met de wetenschap dat ze toch niet zou gaan bloeien.

    En toch zag ik vandaag wat. Kan een ervaren kweker mij vertellen wat ik het beste kan doen? Snap wel dat ik met dat licht geen geweldige opbrengst ervan krijg maar elke gram is meegenomen natuurlijk.

    Grtz!
    Attached Files

    #2
    Re: Plantje gaat toch aan de bloei bij licht?

    als ze licht blijft krijgen gaat je plant stressen,en kan zij tweeslachtig worden (hermafroudiet)dan zal deze plant zich zelf gaan bestuiven,en zul je geen normale wiet kunnen oogsten .al ligt het er wel aan in welke mate zij herma zal worden.maar t komt er dan op neer dat je zaden gaat krijgen ipv wiet

    Comment


      #3
      Re: Plantje gaat toch aan de bloei bij licht?

      Gewoon laten staan,goed opletten dat er geen mannelijke bloeiverschijnselen aan te zien zijn,
      Als ze de lichtstress doorstaat krijg je er gewoon oogst van hoor,gelijk aan haar formaat.
      Alle beetjes helpen toch?

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #4
        Re: Plantje gaat toch aan de bloei bij licht?

        Het zou me niks verbazen als een herma wordt, zie de paarse stelen. En verder laat ik d'r maar lekker staan dan, zal eventuele balletjes er wel af schrapen. Bedankt voor de reacties

        Comment


          #5
          Re: Plantje gaat toch aan de bloei bij licht?

          Oorspronkelijk geplaatst door markster View Post
          al ligt het er wel aan in welke mate zij herma zal worden
          Ja, ik sluit volledig aan bij Markster. Als er mannelijke trekjes komen kan je dit in verschillende graden hebben. Meestal is dit niet zo erg en kan je ze er relatief gemakkelijk afhalen, gewoon dagelijks in de kritieke periode even alles goed onderzoeken op balletjes en castreren dan .
          Mocht je inzitten over je kwaliteit van je wiet die er zal afkomen: zolang je geen zaad tussen je wiet hebt dan is deze evenwaardig aan gewone wiet indien het geen herma zou zijn. Mocht er zaad tussen zitten dan haal je die er het beste vantussen want het schijnt aardig slecht te smaken als je ze oprookt, wederom is de kwaliteit dan weer evenwaardig. Dus dat komt wel goed daarzo

          Greetzzz

          Jona

          Comment

          Bezig...
          X