Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste plantje tips graag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste plantje tips graag

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ben dus ook nieuw hier, na een aantal weken lezen op dit forum, mezelf toch aangemeld.

    Het is al zo'n 15jaar geleden dat ik zelf af en toe wiet rookte. Sinds ik op mezelf woon, vraagt de hele familie en vrienden iedere keer, joh als jij geen wietplanten op je zolder gaat zetten! Je heb plek zat.
    Dat zette me aan het denken, en wilde toen perse gewoon wiet planten in de tuin, zodat iedereen ze kon zien!

    Dus op 4juli (8weken geleden) 4 zaadjes gehaald waarvan ik nog 2 plantjes van over heb. Had AMS en BIG BANG gehaald op aanrade van de verkoper, maar weet niet meer welke wat is.

    Snapte al wel snel dat je geen flinke struiken kon halen maar gaat me meer om de fun ervan! En dat ik me moeder een spacecake had beloofd! (die is antidrugs maar heb er ovetuigd!)

    Nu hangt er op 4 meter afstand een zwak buitenlampje, als ik dit gewoon zijn gang laat gaaan, zal ie dan uiteindelijk toch in bloei gaan? of is verduisteren van dit licht beter?

    Ik geef ze regelmatig vijverwater? is dit beter als kraanwater? of kan ik beter stoppen, en gewoon kraanwater gaan geven?
    Had ze er ook groeivoeding bij gegeven, en wil binnenkort de bloeivoeding erbij geven, had hiervan flesje meegekregen.
    Nu komen er bij allebij van die kleine groene sprietjes aan, is dit nu de bloei? dus vanaf nu bloeivoeding? of nog even wachten?

    Heb om mijn plantjes een klein primatief kasje gemaakt. Wil volgend jaar grote bloembak maken met daarop een kas.
    Kasje is 1,40m hoog en 1meter breed, gemaakt van wat latjes en plexiglas. De onderste 20 a 30cm kan ik eventueel nog isoleren als het weer wat kouder gaat worden, zodat ze het mischien wat langer uithouden in de koudere natte periode, zou ik zo langer door kunnen gaan, of wordt het hopeloos?

    Zal proberen een foto erbij te doen.

    Wie kan mij vertellen welke wat is?

    De linkse op de foto is nu 62cm (1week geleden nog 48cm!) heeft grote bladeren, de rechtse is 45cm en heeft kleinere bladeren ( ook aangetast door een inmiddels dode rups) en ruikt zeer sterk. is ook lichter van kleur.

    Verder hangt er een digitale temperatuurmeter in(voor de fun), welke ik binnen kan aflezen, heb continu 2 graden warmer als de buitentemperatuur. Luchtvochtigheid kan ik ook aflezen en is tussen de 60 en 70%.
    Oja, het vijverwater geef ik continu van onder, dus giet iedere keer het schaaltje aan de onderkant van de pot, en geef van bovenaf in de pot bijna geen water, ik neem aan dat als de schaal droog staat, ik deze weer gewoon kan vullen, en ze zo goed vochtig blijven?
    Linkse pot is 35liter, rechtse is maar 17liter.

    Groeten,
    Attached Files

    #2
    Re: Eerste plantje tips graag

    Je hoeft die schotel niet dagelijks te vullen met water .
    daar word je plant alleen maar lui van , op het moment dat je plant
    even droog staat in de bloeifase dan gaat ze juist grotere toppen maken !
    topboosters creeeren namelijk een optische droogte waarvan je plant denkt dat hij
    moet overleven en snel meer wiet gaat aanmaken.
    als je de grond tijdenlijk droog laat worden in de groei fase gaan de wortels opzoek
    naar meer water !! je krijgt dan dus meer wortels !!

    wat voor planten het zijn kan ik je niet vertellen , het enige wat ik erover kwijt kan is dat de linker een indica variant is dat kan ik zien aan de brede bladeren ! de rechter weet ik niet heb je daar zelf aan geknipt of is die zo langwerpig uitzichzelf ?
    las ie langwerpig van zichzelf is is dat een sativa !

    groene sprietjes betekent niet dat het een vrouwtje is of dat je plant bloeit dit kunnen net zo goed nieuwe blaadjes zijn !
    als je plant gaat bloeien zie je meel draadjes bij vrouwlijke planten en zie je balletjes in de oksels !! dan heb je een mannetje ! steekt er nu een draadje uit zo'n balletje dan is het voorbloei ! en heb je waarschijnlijk een vrouwtje !
    Last edited by de-vil; 1 September 2009, 11:38.

    Comment


      #3
      Re: Eerste plantje tips graag

      Super bedankt! Die rechter is inderdaad zo zelf gegroeid, heb er alleen een rups ingehad welke ik veels te laat gezien heb, zag al wel dat er bladeren verdwenen, maar kon hem niet vinden. Deze ligt nu in de rupsenhemel (stoned als een garnaal)
      Had wel vrouwtjeszaad gekocht, maar dit kan ik nu dus nog niet zien.
      De rechtse heeft ook aanzienlijk kleinere bladeren en staan meer naar boven, de linker hangen ze echt (door de grootte denk ik)

      Begin wel een probleem te krijgen met mijn kasje, wat ik snel in elkaar had gezet, want ze groeien nog als ehhhhh ja onkruid hej! Linkse is nu al (op 4 dagen tijd) 16cm gegroeid naar 78cm, de andere naar 56cm. Heb hem ook te smal gehouden, maar 55cm, dacht dat ze nu niet meer zo deden groeien, omdat ik al laat was met planten, maar daar had ik het flink mis, vind het nog flinke planten. dus dat moet ik van de week nog even gaan aanpassen.

      Licht probleem van de buitenlamp heb ik verholpen door s'avond een plaat hout ervoor te zetten, staan nu goed donker.

      Volgende vraag is: Heb ik nog genoeg tijd (met de voorzieningen) om ze zo te laten staan in dit kasje, of moet ik nu gaan denken om ze 12uur naar binnen te halen? (heb een kelderkast die aarde donker is) Of ga ik van de koude die gaat komen geen last hebben, omdat ze in een kasje staan en ik rond de potten flink ga isoleren. Als ik dakje omhoog breng blijven ze ook goed droog, en harde wind heb ik niet op de planten, alleen maar trek langs onder en boven, voor de ventilatie.

      Het liefst laat ik ze zo staan omdat ik door de week om half 5 opsta, en dit in het weekend zeer zeker niet van plan ben! dus dan heb ik 2 dagen dat ze een uurtje of 4 a 5 langer in de kast staan.

      Ik ga proberen ze minder water te geven!! Vind het zo leuk om er even bij te gaan zitten en biertje en sigaretje erbij te gaan roken, en dan ga je al snel water geven, en blaadjes bekijken enzo, en toch al beetje ruiken, want die rechtse ruikt verdomd goed!!

      Dus die meeldraadjes komen ook uit de oksels? of komen deze ook bij de vertakkingen van de bladeren voor?

      Alvast weer zeer vriendelijk bedankt voor al uw tips

      Groeten

      Ojaaa nog wat foto's
      Attached Files
      Last edited by MCweed; 1 September 2009, 17:19.

      Comment

      Bezig...
      X