Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big Bang bloeit maar niet

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Big Bang bloeit maar niet

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb in m'n tuin een gefemeniseerde Big Bang staan en deze staat sedert half juni in volle grond. Deze lijkt het aardig goed te doen maar staat nu begin september (bijna) nog steeds niet in bloei. Toont sedert week of 3 geleden het vrouwelijk geslacht, witte "draadjes" maar verder gebeurt er niks. Volgens info op Azarius is deze buiten begin oktober klaar, maar als deze nu nog niet in bloei staat en ze heeft 9 weken nodig om af te bloeien dan wil dit zeggen dat ik sowieso ten vroegste maar kan oogsten in november? Is oogst quasi nog haalbaar met een klimaat als het onze als ze nu nog moet beginnen bloeien? En is dit trouwens normaal dat bloei nog niet gestart is?
    Attached Files

    #2
    Re: Big Bang bloeit maar niet

    OMG OMG OMG WAT EEN MONSTEERRRR!!!!!!
    die witte haartjes betekent dat ze begint te bloeien , dus enige wat ik kan zeggen is.
    Geduld is een deugd

    grtz thelos

    ps: er zijn laatbloeiers die tot november afbloeien , dat is heel goed mogelijk alleen best gevaarlijk voor toprot en schimmels als je een gevoelige plant hebt daarvoor.
    De The church van een maat van mij is vorig jaar pas op het hele einde van oktober afgebloeid en had geen enkel probleem ermee.
    Last edited by thelos; 30 August 2009, 18:22.

    Comment


      #3
      Re: Big Bang bloeit maar niet

      Ok, bedankt voor de info. De haartjes die ik bedoel zijn echt niet in grote mate aanwezig en aangezien dit al zo een 3 weken duurt lijkt het erop dat ze echt niet verder doet. Heb vorig jaar voor eerste keer een plantje op zolder voor het dakraam gezet in pot en dit leek toen veel rapper te gaan. Maar als dit de eigenlijke bloei is zal ik mij daar verder geen zorgen meer in maken. Dit wil dan hoogstwaarschijnlijk zeggen dat ik deze nu voeding kan meegeven? Heb Canna Flores staan en heb als extra nog een Canna Boost. Qua omvang is het inderdaad wel een joekel, is nu 2m30 hoog en schat zo een 2m breed, hopelijk geeft ze niet te veel geuroverlast voor de buren...

      Comment


        #4
        Re: Big Bang bloeit maar niet

        heb ook 5 bigbangs in pot.. ook nog helemaal geen bloei of witte haartjes te bekennen.

        Comment


          #5
          Re: Big Bang bloeit maar niet

          ik heb 5 nothrn lights staan en deze staan ook nog niet in bloei (bij 3 planten voorbloei) maar bij een maat van mij ook nog niets te bekkenen dus is dit overal een beetje het geval ...
          men zegt dat dit te maken heeft met een mooi aanhoudende weer dat de planten er manger over doen, ik denk best toch eens te gaan overwegen binnen 3 weken een middel te gaan kopen tegen toprot voor fruitkweekers, beter voorkomen dan genezen greets

          http://www.bayergarden.be/scgardenbl...J?OpenDocument
          is tekoop bij de aveve

          Comment


            #6
            Re: Big Bang bloeit maar niet

            Geen zorgen, mijn White Rhino van de Greenhouse liet gister pas d'r haartjes zien. Het enige wat je kunt doen is iets tegen toprot kopen om dat tegen te gaan wanneer ze beginnen met bloeien.

            Comment


              #7
              Re: Big Bang bloeit maar niet

              Ik las hier ergens op het forum dat je vital van ecostyle kan gebruiken om toprot te voorkomen?

              Comment


                #8
                Re: Big Bang bloeit maar niet

                hoi biert,

                prachtige plant heb je..

                op deze tabel hxxp://home.hccnet.nl/v.d.horn/weersverwachting/zonsopkomst_zonsondergang.htm

                kun je zien dat we vandaag 31 augustus, nog steeds bijna 14 uur van de zon kunnen genieten, als je daar een uur afhaalt(zon moet ontbijten en opstijgen) hou je 13 uur over, dus je plantje is pas net begonnen met bloeien, bij mij is het meestal rond 15 september dat ik zekerheid heb omtrent het geslacht.

                maar toch...petje af, heeeeele mooie plant

                groetjes

                Comment


                  #9
                  Re: Big Bang bloeit maar niet

                  Bedankt voor de nuttige reacties iedereen! Middel tegen toprot ga ik beslist halen en de tabel met het aantal zonsuren is een geruststelling!
                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Big Bang bloeit maar niet

                    1 van men plantjes begint te bloeien

                    maar tis nog in een pril stadium hoor, onder te top beginnen er meerdere haartjes zichtbaar te komen

                    Comment


                      #11
                      Re: Big Bang bloeit maar niet

                      Je bent niet de enige; Mijn plantjes zijn dit jaar ook veel te laat in bloei gegaan, waarschijnlijk omdat ik geen ervaring heb met de soort, (ik ben gewoon om met White widow en eary misty en Northern Light te kweken en weet redelijk goed hoe die reageren, dit jaar heb ik wat anders geprobeerd omdat ze op dat moment uitverkocht waren) maar ook omdat mijn zaden te laat de grond in gegaan zijn nl. eind april wegens omstandigheden.

                      Mijn Big Bang, El Nino en A.M.S. hadden ook geen zin om in bloei te komen,ik heb ze op 14 dagen op 12/12 gezet met bloeimiddel.

                      Resultaat : Aanvang van de bloei tussen 20 - 25 augustus, veel te laat naar mijn zin want dat wil zeggen dat ik pas kan oogsten einde oktober-begin november en dan wordt het meestal te koud en te regenachtig (lees:donker) op het laatst. Deze plantjes zouden volgens het boekje einde september begin oktober geoogst moeten worden.

                      Ondanks dat ze bij mij beschut staan op het balkon wordt het dus opletten voor schimmels en ziektes. Ik ben erg benieuwd naar het verloop en het resultaat. Op dit moment staan ze er mooi bij ... duimen voor een beetje goed weer dus

                      Sucses nog,
                      11bears

                      Comment


                        #13
                        Re: Big Bang bloeit maar niet

                        wooooooow wat een dikke madam !!
                        en die stam lol ..
                        jaja de bloei zit er in nu

                        Comment


                          #14

                          Comment


                            #15
                            Re: Big Bang bloeit maar niet

                            Ziet deze weed er goed uit? Ik vind hem nogal grijs uitslaan en ben bang dat toppen zullen rotten, ben er niet zeker van daarom vraag ik het ook. Plant zopas geoogst en moet nu beginnen drogen. Op derde foto wortelgestel te zien, was eens nieuwsgierig en heb stam uitgespit.

                            Grtz
                            Attached Files

                            Comment

                            Bezig...
                            X