Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer buitenwiet

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste keer buitenwiet

    Hoi, ben ook net begonnen aan een 'buitenkweekje'. Eigenlijk in een goedkoop folietunneltje dat in elk tuincentrum wordt verkocht. Visueel zal dat dus geen hinder vormen voor de buren. (folie is doorzichtig voor licht, maar van buiten uit is moeilijk te zien welke planten er in staan, plus dat het nog redelijk goed afgeschermd staat).
    Maar waar ik nog wel een vraag over heb, en die aansluit bij dit topic, is over de geur.
    Kan mij daar iemand meer over vertellen, canna die dus gewoon buiten in de volle grond staat in een folietunneltje, ruikt die hard ? Of liever, ruikt die zo hard dat het door de buren als hinderlijk kan worden ervaren, en eigenlijk tot identificatie zou kunnen leiden van wat er mijn folietunnel staat ?
    Ik ben zelf iemand die veel in zijn (groente)tuin lig te prullen, dus het enige dat me zou kunnen 'verraden' is de geur. Voor de rest zouden het net zo goed tomaten of komkommers kunnen zijn.
    En nog een ander vraagje, mijn hele tuin schiet onder de hennepplanten afkomstig uit zaadafval voor mijn kippen dat ik krijg van een vriend die vogels houd. Weet iemand misschien wat voor soort daarvoor gebruik wordt, en of dat iets bruikbaars is ?


    Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

    Comment


      #17
      Re: Eerste keer buitenwiet

      Hey Gandalf, alvast welkom op het forum!

      Zou je je misschien even kunnen voorstellen bij onze Member Introduction? http://jointjedraaien.nl/wietforum/m...roduction.html

      Verder kan je ook nog je eigen topic aanmaken om je vragen in te stellen zodat alles een beetje ordelijk verloopt. Toekomstige vragen horen dus thuis in een apart topic .

      Om even kort te antwoorden op je vragen:

      1) Geurlast: normaal gezien ruik je het niet in een straal van 4-5m errond. Als je dichter dan dat komt (meestal als de zon echt hevig schijnt) ruik je je plant(en) een beetje.

      2) De hennepplantjes die spontaan in je tuin beginnen groeien is kemp. Kempzaad is een zaad dat veel gebruikt wordt in vogelvoeding. Vandaar dat de link met je vogelvriend snel gelegd is. Kemp heeft tijdens de groei praktisch dezelfde plantstructuur dan wiet, maar tijdens de bloei wordt al gauw duidelijk dat je te maken hebt met iets anders. Je kan kemp dus niet oproken. Enfin, dat kan je wel, maar je gaat er niks aan hebben.

      Greetz

      Comment


        #18
        Re: Eerste keer buitenwiet

        Hallo wietvrinden ,

        de planten doen het aardig, en ik wil langzamerhand wel eens weten welke vrouwtjes zijn en welke mannetjes. Aangezien ik zelf geen getraind oog heb wil ik jullie om hulp vragen. Ik heb een aantal foto's waarbij ik de planten genummerd heb. Ervaringsdeskundigen die het geslacht eraan kunnen aflezen, help me! Alvast bedankt .


        Comment


          #19
          Re: Eerste keer buitenwiet





          Comment


            #20
            Re: Eerste keer buitenwiet

            Om het geslacht te kunnen zien (voor zover dat al mogelijk gaat zijn) heb je close-ups nodig van de oksels van je plant, dus daar waar de vertakkingen de stam raken. Als er daar witte haartjes tevoorschijn komen, ben je de trotse papa van een dochter . Anders wordt het een abrupte abortus...

            Greetz

            Comment


              #21
              Re: Eerste keer buitenwiet

              Abortus? De keel oversnijden ja :p

              Comment


                #22
                Re: Eerste keer buitenwiet

                dus jullie kunnen me niet helpen aan de hand van deze foto's ?

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste keer buitenwiet

                  Of het mannelijke of vrouwelijke planten zijn kun je nu nog niet uitmaken als ze onder de zon staan. Dit zie je pas begin augustus bij een indica soort en bij een sativa vaak iets later nog. Wat ik wel zie is dat je planten overbemest zijn. De ene al erger dan de andere, kweek jij op potgrond ? Hoeveel voed jij bij en hoe vaak doe je dat ? Plus dat plant 7 droog staat . Je zal moeten ingrijpen, nu het nog niet voor sommige althans te laat is.

                  Grtz

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste keer buitenwiet

                    ik kweek idd op potgrond Af entoe vloeibare mest erbij.. heb geen goed zicht op hoeveel aangezien we ze met zn 3en verzorgen. Hoevaak/hoeveel raad je dit? Dit weekend is een van mn huisgenoten vergeten water te geven ( ) dus ze zijn idd eeen beetje uitgedroogd.
                    alvast tnx voor het advies!

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste keer buitenwiet

                      Je zal toch een goed schema moeten opstellen om je planten te onderhouden met zen drieen, welke voeding geef je ze mee ? En ieder derde gietbeurt voeding is een mooi schema .

                      Grz

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste keer buitenwiet

                        we hebben nu een of ander standaard mest ding we komen vast heel amateuristisch over op jullie .
                        We hebben ze iig veel minder vaak mest gegeven dat wat jij aanraadt. Welke mest raad je aan dan, bij elke 3e gietbeurt?

                        Comment


                          #27
                          Re: Eerste keer buitenwiet

                          vraagje: is het raadzaam om de planten steeds naar de zon te draaien, of kost het de plant dan teveel energie om cih steeds weer naar de zon te richten?
                          bvd

                          Comment


                            #28
                            Re: Eerste keer buitenwiet

                            ik zou hem gewoon laten staan want de zon draait vanzelf al om de plant heen heah zonsopgang , zonsondergang

                            Comment


                              #29
                              Re: Eerste keer buitenwiet

                              Ga eens bij de Growshop kijken he.
                              Daar staan genoeg merken en soortjes mest.(desnoods vraag je het aan de verkoper zelf )


                              Grtzzz

                              Take a look at my Ice-Cold-Killers!

                              Comment


                                #30
                                Re: Eerste keer buitenwiet

                                Oorspronkelijk geplaatst door Yoshi
                                we hebben nu een of ander standaard mest ding
                                Over welke heb je het dan ? uit de reguliere tuinbouw, zoja welke ?

                                Grtz

                                Comment

                                Bezig...
                                X