Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenplant binnen zetten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenplant binnen zetten

    Korting op 420shop
    Hallo daar,

    Ik zit met een klein probleempje. Heb een 2 weken geleden een nieuwe kas gemaakt (oude werd te klein). Maar nu is deze voor 1 van mijn plantjes bijna ook weer te klein geworden. Had een hoogte van 1,30m vanaf bovenkant pot gehouden, plantje was toen nog maar 70cm, maar kan nu nog maar 10cm groeien, dan zit ie tegen het dak aan. Nooit verwacht dat die zo groot zou worden! heb 4juli geplant.

    Dak eraf halen vind ik niks omdat ze nu lekker waterdicht staan (en dit ook altijd hebben gestaan), en ivm de aankomde koude, kas is nu aan onderzijde en zijkanten geisoleerd, 2 kanten en dak zijn van plexiglas. temperatuur is nu ook altijd 4 graden hoger dan buiten. Dak omhoog is ook geen optie omdat ie dan boven de schutting uit komt.
    Nu heb ik nog een afdak waar barbeqeu onder staat, daar zou ik hem naar toe kunnen verhuizen, maar dan krijgt ie geen zon meer, alleen daglicht, en kunnen de buren er beter opkijken.

    Zou het mogelijk zijn om de plant naar binnen te halen, en daar zijn gang laten gaan? Heb nog een slaapkamer over, waar het raam altijd op kiepstand kan staan voor frisse lucht. Hier staat s'middags de zon op, en heeft een groot raam, waardoor er veel dachtlicht naar binnenkomt. Hangt wel een glasgordijn voor.

    Weet iemand of het lukt om dit zo te doen, plant begint eerste sprietjes bloei te krijgen, circa 2cm hoog, of heeft er iemand een andere oplossing?

    Als dit niet lukt, ben ik bang dat ik de pot moet gaan ingraven!! Maar dan word ik voor gek verklaard, omdat ik al zoveel achterlijke dingen in mijn tuin heb gedaan voor die plantjes, zoals plaat voor buitenlicht gemaakt/bloempotten weggegooid, 2 keer kas gebouwd, etc. etc.

    Alvast bedant!

    #2
    Re: Buitenplant binnen zetten

    zet je haar toch ergens in het bos in het zonnetje....

    zo voor het raam gaat overigens ook wel lukken hoor.

    Comment


      #3
      Re: Buitenplant binnen zetten

      Knakken die hap
      Ff zoeken op 't forum hoe je het doet, kan ze mooi binnen blijven.

      vale.

      Comment


        #4
        Re: Buitenplant binnen zetten

        @ Wieri, thanks! Kan hem ook in het naast gelegen akker planten, deze is vorige week omgeploegd dus dan hoef ik daar niet bang voor te zijn!

        @ Vale: Dat knaken ziet er inderdaad vrij simpel uit, en heb hem liever ook buiten staan, zodat ik er vanuit de woonkamer lekker op kan kijken.
        Maar mag ik de top ook knaken? Dus eerst alle takken tot waar ik hem wil knakken en dan de hoofdstam op pakweg 20 a 30cm van boven? Of is het beter om gelijk met alle zijtakken in een keer de hoofdstam om te knaken?
        Ik neem aan dat de richting niet uit maakt?

        Dit is voor mij de eerste keer dat ik 2 plantjes heb, dus weet niet of het dan wel verstandig is om te doen? Anders denk ik er toch over om hem op die slaapkamer te zetten, this een lege ruimte waar ik toch niks mee doe, alleen moet ik dan iedere keer naar boven lopen om er van te genieten. Nu is het naar buiten lopen en bewonderen, loop er zoiezo 4 keer per dag met de hond langs, en zelfs in het donker ( met maanlicht) kan ik ze nog lekker zien staan.

        Groeten en bedankt voor de reacties!

        Comment


          #5
          Re: Buitenplant binnen zetten

          Ja knakken of takken buigen genoeg info hier tevinden snuffel anders in Misty's ABC
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Buitenplant binnen zetten

            thanks belladonna!

            Dus als ik het goed begrijp zouden jullie eerder gaan knakken of takken buigen dan hem naar binnen verplaatsen? Bedoel naar binnen halen is geen probleem, en de ruimte is aanwezig, alleen wil ik ze liever buiten laten staan (leuk voor familie die langs komen en er stiekem tegen zijn, en dat ik ze zelf goed kan zien vanuit mijn woonkamer). Had al wel wat gelezen over dat knakken, maar had niet in de gaten dat het voor mij ook wat kon zijn!
            Dus zal ik waarschijnlijk Zondag dit gaan doen (morgen feestje), zal eerst foto maken voor het knaken en daarna foto van na het knaken en posten, tenzij er nog een meerderheid komt met dat ik hem beter naar binnen kan halen, want tja als het echt koud gaat worden, gaat het dan nog wat worden, aangezien ik er laat aan begonnen ben? Of zeggen jullie, omdat het in mijn primatief kasje toch 4 graden warmer is, maakt het niet uit?

            Zoveel vragen voor mijn eerste kweekje, maar wil er zoveel mogelijk over weten zodat ik volgend jaar er goed tegen aan kan en verslag van kan maken.

            Merk al wel dat mijn twee plantjes net zoveel aandacht krijgen als mijn klein hondje! Wat een lol is het toch dat je ze van zaadje (4juli) tot nu (18sep.) ziet groeien tot een flinke struik!!! De plantjes dan hej!!!! Hondje heb ik niet gekocht toen ie een zaadje was, maar 8 weken hahah

            Heb toen 5 zaadjes gekocht met de gedachte dat ze binnen 8 weken wel klaar waren, nooit gedacht dat ze er zo lang overdoen, maar vind het wel leuk dat het zolang duurt, maakt het kweken tot een echte hobby!! (van de 5, 2 plantjes over)

            Groeten en weer bedankt voor de info!!

            Comment


              #7
              Re: Buitenplant binnen zetten

              Van buiten naar binnen levert stress op
              Binnen heb je nooit genoeg licht in een kamer voor je plant.
              beste gewoon buiten laten en knakken
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Buitenplant binnen zetten

                Heb vandaag bovenste 20cm geknakt, nog wel even met een touwtje aan het plafond gehangen zodat ie niet te ver kan zakken. Ben benieuwd!

                Groeten en allemaal bedankt, zal over paar dagen laten weten of het gelukt is, en foto erbij.

                Comment


                  #9
                  Re: Buitenplant binnen zetten

                  Hierbij zoals beloofd wat fotoos. Eerste foto is van 6 sep., tweede is van nu, niet normaal wat die dingen kunnen groeien op zo'n korte tijd. Rest van de fotoos zjn van het knakken, dit is volgens mij aardig gelukt. Wel een klein scheurtje in de stam gekregen zoals op de foto te zien is, maar is volgens mij prima aan het genezen. Top staat ook alweer mooi overeind.

                  Wel rot fotoos nemen nu, staan in kasje met klein deurtje, veel grootte bladeren voor de knak, op moment macro-lens uitgeleend. Begint ook aardig wat bloei in te komen nu.

                  Maar goed de vraag van dit topic was dus eigenlijk: Kun je hem naar binnen halen en daar voor raam verder laten bloeien? Ik laat hem op advies van hier nu dus staan (en geknakt), maar kan het?

                  Mischien dat er nog meer mensen met hetzelfde probleem zitten, en dit ook overwegen? Ik mag dus aan nemen dat het kan, ook al krijg je minder opbrengst/kwaliteit?

                  Ps. nog klein vraagje, kan het kwaad dat ik dat touwtje heel de kweek laat zitten? heb aan 1 ook een electradraad zitten, zou dit kwaad kunnen? Van de ene plant is de stam zo goed als afgebroken, maar bloeit en groeit nog goed. Ben bang dat het kwaad kan als ik dit laat zitten.

                  Groeten,

                  Mac Weed
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: Buitenplant binnen zetten

                    Naar binnen halen zal haar veel stress opleveren maar kan wel.
                    Je zult hiervoor echter FLINK moeten toegeven op het uiteindelijke resultaat.
                    Wat betreft het touwtje,je kunt het laten zitten,

                    Grts
                    Daniella
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #11
                      Re: Buitenplant binnen zetten

                      Thanks misty!!

                      Maar zien er wel gezond uit toch? Vind het wel een leuke bos worden zo, voor de eerste keer. De breuk is volgens mij goed gelukt.

                      Kan het trouwens kwaad dat sommige blaadjes tegen het tempex aan de kanten komt? lijkt me niet toch, alle toppen zitten er wel vrij van.

                      Enne, zou je op een gegeven moment de soort kunnen herkennen? Had big bang en AMS zaadjes (op aanraden van de growshop verkoper) Of is dit niet meer te herkennen, en zul je het alleen kunnen proeven (als kenner dan?)

                      Maar mijn vraag is in iedergeval beantwoord! thanks daarvoor.

                      Conclussie: Je kunt het doen, maar dit beinvloed de oogst behoorlijk. Nu gaat het mij nu niet zozeer om de oogst, maar meer dat ik heel het proces van een wietplant meemaak zodat ik er wat van op steek (lol) voor volgend jaar. Dan zal ik zeker fanatiek gaan kweken, en natuurlijk als amateur fotoschieter ook een verslagje van maken.

                      Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden, mijn vragen zijn beantwoord. Tenzij er iemand over een tijdje nog wil zien hoe het knakken is verlopen, zal er zo iezo nog een paar foto's van maken.

                      Groeten en bedankt voor de reacties!

                      Comment


                        #12
                        Re: Buitenplant binnen zetten

                        Hi mcweed,
                        Ja,zien er idd goed uit.

                        Zou toch wel zorgen dat de blaadjes ook vrij hangen,
                        tussen de blaadjes en het plastic gaat condens zitten,met een verhoogd risico op schimmel of rot.

                        En natuurlijk willen we het resultaat nog eens terugzien,ik hou het draadje dus nog even open.

                        Grts
                        Daniella
                        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                        Misty's ABC

                        Comment


                          #13
                          Re: Buitenplant binnen zetten

                          Prima! Zal zo af en toe als er wat veranderd wat foto's maken.

                          Als blaadjes niet tegen tempex aan mogen komen wordt het dus knaken, zijn wel stengels met enkel blaadje zonder symptomen van bloei.

                          Ook merkte ik op dat er (min. 2 ) blaadjes als ik thuis kom van werk, wat vocht op zich hebben, terwijl dakje waterdicht is en het de laatste tijd niet heeft geregend, afijn zal wel goed komen denk ik.

                          groeten, en ik hou jullie op de hoogte

                          Comment


                            #14
                            Re: Buitenplant binnen zetten

                            Hierbij update waar ik nie zo blij mee ben,

                            Kwam er net achter dat ik waarschijnlijk 1 herma heb. De grootte plant is nu klein weekje aan het bloeien, mooie vrouwelijke topjes, geen balletje te bekennen. Nu merkte ik net ineens (meer onderaan de plant) een aantal balletjes, niet overal maar denk in totaal een stuk of 20, niet in de bloem maar meer er onder. Bij sommige kwamen er een paar "draadjes" uit.
                            Heb geprobeerd zoveel mogelijk te verwijderen, en zal dit iedere dag gaan opzoeken en verwijderen.

                            Plantjes staan inmiddels tegenelkaar aan, dus hoop dat het nog goed gaat komen, en mijn vrouwlijkplantje niet besmet gaat raken, kan er geen kant meer mee op.

                            Wat denken jullie? nog even afwachten wat de herma gaat doen? of is het stiekem toch een man? Zolang ik zoveel mogelijk balletjes weet te verwijderen gaat het toch nog goed komen?

                            Hierbij wat foto's van 1 plant, de herman.
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Re: Buitenplant binnen zetten

                              Ja en er hangen nog veel ballen aan, je kan ze allemaal plukken de banaantjes en uw kweek verder zetten maar het is redelijk extreem. Als je meerdere plantjes hebt zou ik er toch aan denken om die weg te doen..
                              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                              A. The cop!

                              Comment

                              Bezig...
                              X