Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mes in steel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mes in steel

    Korting op 420shop
    hy
    ik ben hier al een aantal keer tegen gekomen dat mensen een mes of sate stokjes door de stam heen duwen kan iemand mij vertellen waar dit goed voor is?

    thanks struik.

    #2
    Re: mes in steel

    Het idee erachter is dat je plant dikkere toppen gaat maken wanneer het erger gestresst wordt.

    Dit wordt gedaan in de laatste levensfase van de plant. De plant zal denken dat het doodgaat en probeert alles op alles te zetten om nog voort te planten. Dus dikkere toppen maken.

    De methode van stressen en wanneer je begint verschilt van persoon tot persoon.

    Andere methoden zijn:
    - Alleen watergeven zonder voeding de laatste week (dit wordt ook wel gedaan om de plant 'schoon' te spoelen, met het idee dat je dan minder rommel in je toppen hebt)
    - De dagen voor je oogst geen water geven
    - De plant vlak voor je oogst een dag of twee in het donker zetten
    - Sommige schudden wat aan de plant, schoppen tegen de pot etc

    Ikzelf heb het nog niet geprobeerd om de stam te klieven. Ik denk niet dat het veel kwaad kan, maar ik weet ook niet hoeveel meer opbrengst het oplevert.

    Dus of je het zelf wil doen zul je zelf moeten bepalen. Probeer hier bijvoorbeeld wat ervaringen van op te zoeken.

    Groetjes Tosti

    Comment


      #3
      Re: mes in steel

      tegen de potten aantrappen om dikkere toppen te krijgen

      die had ik nog niet gehoord

      Comment


        #4
        Re: mes in steel

        door een plant te klieven gaat een plant nog meer hars aanmaken in de hoop pollen van een hennep plant (mannetje) op te vangen aangezien dit een biologische rectie is want de plant wilt bevrucht worden en zich zo voortplanten ghehehe toch al wat geleerd hier op de site

        Comment

        Bezig...
        X