Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiteplantje gaandeplanten van hangen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buiteplantje gaandeplanten van hangen

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal, ik zit met een probleempje met mijn 2 buitenplantjes ( pptje's).

    Nu het weer wat slechter begint te worden gaan sommige takken inclusief top hangen en ze hangen dan bijna vlak.
    Ik denk dat het vanwege het extra gewicht van de regen komt.
    Als ze wat op beginnen te drogen( ik schud het water er af) komen langzaam aan wel weer overeind.

    Alleen nu wil het dat ze hier verwachten dat het de komende paar dagen hard gaat waaien en veel kans op regen.
    Ik ben dus bang dat de plantjes hierdoor beschadigd raken

    Nu had dus een oplossing bedacht door de serre te gebruiken als beschutting voor de dames en heb ze dus binnen staan.

    Wat vinden jullie van dit idee?
    Ik heb alle ramen ( 4 stuks) op een kiertje staan om een luchtdoorstroom te creeren en ze dicht bij het glas gezet om zoveel mogelijk licht op te laten vangen.

    Ik kreeg de foto's helaas niet goed gedraaid.
    Wel heb ik nog een foto van het buitenaanzicht gemaakt om te laten zien dat het best een gezellige boel daar is in de serre
    Attached Files

    #2
    Re: Buiteplantje gaandeplanten van hangen

    Hi 309
    Volle bak daar!

    Als ze echt last van het vocht hebben zou je ook een afdakje kunnen maken,
    Omdat het nu binnen zo vol staat krijgen een heleboel delen niet veel licht.
    Die serre is met dit weer wel een goeie plek hoor,alleen kost het de planten een hoop bruikbaar licht.

    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #3
      Re: Buiteplantje gaandeplanten van hangen

      Hmm gezien de weerstvoorspelling houd ik ze voorlopig toch maar even binnen want er schijnt harde winst (storm) op komst te zijn.

      Comment


        #4
        Re: Buiteplantje gaandeplanten van hangen

        Het binnenzetten in de serre was dus een slimme zet geweest afgezien bij andere in de omgeving die ook planten hadden staan

        Gisteren zijn de planten plat gegaan en opgehaald waar ze verder voorbereid worden om gecremeerd te worden

        Ik weet helaas niet precies wat de opbrengst zal zijn per plant.
        Aangezien ik het meer voor de fun doe en niet echt voor eigen gebruik ( rook nog geen 5 gram op jaarbasis) word het dus een beetje verdeeld bij vrienden.
        Het word dus op verschillende plaatsen geknipt en gedroogd.

        Ik vind het gewoon gezellig staan wat plantjes is de tuin
        Helaas is dit dan een minder gzellig zicht

        Comment


          #5
          Re: Buiteplantje gaandeplanten van hangen

          Update 1 van de plantjes die ik aan een maatje heb meegegeven heeft het eindgewicht gewogen en deze is uitgekomen op een drooggewicht van 149 gram

          Andere is in delen weggegaan en nog onbekend wat de opbrengst hiervan is/was.

          Comment


            #6
            Re: Buiteplantje gaandeplanten van hangen

            Goed gedaan 309,
            Leuk dat je het nog even liet weten.
            Volgend jaar weer?

            Grts
            Daniella
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

            Misty's ABC

            Comment


              #7
              Re: Buiteplantje gaandeplanten van hangen

              Ik denk wel dat ik volgend jaar weer wat plantjes ga plaatsen ja
              Alleen zit er dan wel aan te denken om dan autoflowers te plaatsen, zoiets als AK47.
              Ik heb als plek voor de plantjes eigenlijk enkel de plek vlak bij het raam en de kattenren.
              Met het raam open was er dus wel vaak een aparte geur in huis en de ak47 blijven kleiner en zou denk ik schelen.


              Nadeel is dat ik dan met zaailingen begin ipv stekken en hoogstwaarschijnlijk zal ik toch wel weer wat stekken moeten regelen voor wat vrienden van me tegen die tijd dus ben daar dan toch mee bezig.
              Overigens is het ook nog eens duurder om met zaailingen te werken daar de laatste stekken me dit jaar niets hebben gekost en vorig jaar ook niet

              Ach ja nog tijd zat om daar over na te denken.

              Comment

              Bezig...
              X