Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweekje

    Korting op 420shop
    hey...
    Ik ben vanplan deze zomer te beginnen met mijn eerste kweekje.
    Hierbij heb ik 20 zaadjes gekocht, feminazed.
    Eerst ben ik vanplan mijn zaadjes te laten ontkiemen en dan in potjes te steken tot wanneer ze 15 cm zijn
    Dan ben ik vanplan ze buiten te zetten, in groepjes van 5.
    Maar ik zou eigenlijk niet meer zo veel doen aan mijn plantjes...
    Verminderd de kwaliteit van mijn wiet dan niet?
    Zou ik mss beter, wanneer ik ze in de grond steek vermengen met tuincompost of cocos?
    Wat ik me ook afvraag, hoeveel haal je zo gemiddeld uit je plantjes, hoeveel gram?
    Plus ik zou voor volgend jaar willen voorzien in mijn eigen zaadjes, is er een manier waarop ik dit kan doen?
    thanxxx

    #2
    Re: eerste kweekje

    Oorspronkelijk geplaatst door alexander
    hey...
    Ik ben vanplan deze zomer te beginnen met mijn eerste kweekje.
    Hierbij heb ik 20 zaadjes gekocht, feminazed.
    Eerst ben ik vanplan mijn zaadjes te laten ontkiemen en dan in potjes te steken tot wanneer ze 15 cm zijn
    Dan ben ik vanplan ze buiten te zetten, in groepjes van 5.
    Maar ik zou eigenlijk niet meer zo veel doen aan mijn plantjes...
    Verminderd de kwaliteit van mijn wiet dan niet?
    Zou ik mss beter, wanneer ik ze in de grond steek vermengen met tuincompost of cocos?
    Wat ik me ook afvraag, hoeveel haal je zo gemiddeld uit je plantjes, hoeveel gram?
    Plus ik zou voor volgend jaar willen voorzien in mijn eigen zaadjes, is er een manier waarop ik dit kan doen?
    thanxxx
    Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 05:07.

    Comment


      #3
      Re: eerste kweekje

      dus, dan moetk eerst 4/5 potgrond gebruiken en dan 1/5 compost
      cava, de fotos komen, kmoet natuurlijk nog beginnen , ma het komt wel in orde

      als ik een ganse een mannetje en een vrouwtje naast elkaar zet, dan krijg je zaadjes e?
      Hoeveel zaadjes krijg je zo gemiddeld

      Comment


        #4
        Re: eerste kweekje

        Dat is moeilijk te schatten.
        Hangt er vanaf hoe groot jouw vrouwtje is.

        Maar onthoud, je kan 1000 zaden krijgen, waarvan er maar een honderdtal goed zijn.
        Ook zaden zijn een selectie van de beste onder de zaden.

        Anyway, wacht af op deftiger advies. Maar vernoem wel na mijn post in welke condities jouw planten vertoeffen, hoe groot ze zijn, hoeveel vrouwtjes hoeveel mannetjes.
        Als je dat wat toenadert kunnen we je perfect helpen.

        Comment


          #5
          Re: eerste kweekje

          Kan niet als je Femi zaadjes heb, dat houd in dat je allemaal vrouwtjes hebt!

          Als je een manntje heb, en alle toppen laat bestuiven, kan het misschoen wel oplopen naar zn 600-1000 zaadjes

          Comment


            #6
            Re: eerste kweekje

            hoe selecteer je je zaadjes dan?
            Neen, tis voor volgend jaar want ik heb nu 120 euro betaalt voor 20 zaadjes. Het zijn mss de beste ma kvin da toch vrij veel...
            Hoeveel gram haal je eigelijk uit 1 plantje, anders zou ik me nog wa meer zaadjes willen kopen.

            Comment


              #7
              Re: eerste kweekje

              bobo heeft daar een mooi verslag van gemaakt man!
              Ben nu te beneveld om het zelf te zoeken, kzou mijn eigen achternaam ni meer deftig kunnen uitspellen...
              Wie zoekt die vindt

              Comment


                #8
                Re: eerste kweekje

                Je selecteert de zaadjes niet, je selecteert de planten om de bevruchting te doen. Het simpelst is om een mannelijke en een vrouwelijke plant vlak naast elkaar te planten en moeder natuur haar werk laten doen. Zet wel je andere planten die niet bevrucht moeten worden uit de buurt van die twee.

                Die zaadjes dat jezelf gekweekt heb gaan onderling nog veel verschillen tonen omdat je er jaren van selectie over doet om een stabiele zaadlijn te bekomen. goede-zaden-t91.html en hier ook nog wat info die daar op aansluit post996.html .

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: eerste kweekje

                  ik wil een 400 watt lampje kopen voor mijn kweek te beginnen, waar zou ik dit het best kunnen kopen?
                  in de brico ofzo?
                  Vanaf mag ik mijn plantjes onder dit lampje zetten? welke dag ongeveer welk level moeten mijn plantjes hebben

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste kweekje

                    neen in de brico vind je dat niet.
                    Dat zijn speciale lampen.
                    't kan goed zijn dat ik mijn lamp binnekort verkoop, dus pm maar wat je ervoor zou geven he.
                    Is met vsa en al aangesloten.

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste kweekje

                      Oorspronkelijk geplaatst door alexander
                      ik wil een 400 watt lampje kopen voor mijn kweek te beginnen, waar zou ik dit het best kunnen kopen?
                      in de brico ofzo?
                      Vanaf mag ik mijn plantjes onder dit lampje zetten? welke dag ongeveer welk level moeten mijn plantjes hebben
                      http://www.growshopalien.com

                      Je plantjes mogen onder die 400 watter vanaf dat ze 1 a 2cm groot zijn. In het begin zeker de lamp op 1 meter afstand van je zaailingen hangen, anders kan je ze verbranden.

                      Greetz

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste kweekje

                        Ik heb een klein probleempje,
                        in het begin zou ik mijn zaadjes gewoon laten ontkiemen, dan in een pot met stekgrond steken een halve cm diep.
                        Maar nadat de plantjes uitkomen en beginnen groeien weet ik niet echt wat te doen.
                        Hebben ze veel licht nodig de eerste weken?
                        Plus hoelang duurt het ongeveer voor ik ze in vaste grond mag steken?


                        thx

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste kweekje

                          Hey Alexander,

                          Het beste is al te belichten vanaf ze in de grond steken. Zo vangen ze direct licht als ze bovenkomen.
                          En zo weet je zeker dat ze vanaf het begin optimaal licht vangen.

                          Je kan een TL of spaarlamp nemen om hen 24h te belichten OF 18 uur te belichten en 6h donkterte te geven.

                          Je kan ze in volle grond plaatsen wanneer je voelt dat ze goed doorworteld zijn en al wat wind kunnen vedragen.
                          Ik steek er ene hier in volle grond wanneer ik die getopt heb. Dus na de 5de internode. (die 5de doe ik eraf)
                          Zo worden ze breder, maken ze sneller zijscheuten en krijg je een extra hoofdtop bij.
                          En meer zijscheuten = meer stekken.

                          Succes met je kweek!

                          Nota: Houd je spaarlamp of tl lamp er zo dicht mogelijk tegen.

                          Comment

                          Bezig...
                          X