Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toppen knippen.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toppen knippen.

    Korting op 420shop
    Hallo, Ik ben bezig met mijn eerste buitenkweek van 5 planten.
    Ik denk dat ze nu ongeveer op het goeie moment zijn om te oogsten.
    Alleen snap ik nog niet echt hoe je ze moet knippen. Wat moet eraf en wat moet erop blijfen. Zoals de blaadjes wat op de toppen zitten, Moet dat eraf? Of kan dat ook erop blijfen.
    Daar zit toch heel veel thc in?

    #2
    Re: Toppen knippen.

    als je ga knippe tis precies wat je zelf wil als ik me planten oogst laat ik de blaadjes met veel thc zitte maar je kan je toppen ook echt helemaal mooi knippe zoals je je zin de coffeeshop (vaak) krijg
    Schutto In tha house

    Comment


      #3
      Re: Toppen knippen.

      Je kan het zo doen als Emiel, dus het kleine blad laten zitten. Je kan ook alle grote bladeren verwijderen, de blaadjes tussen en om de toppen kort knippen en de blaadjes zonder de kristallen verwijderen.

      Persoonlijk knip ik alle grote vertakkingen van de stam en "trek" ik de grotere bladeren tussen de toppen weg door het blad vast te pakken en een klein rukje naar beneden te geven. Ook de kleintjes zonder kristallen trek ik er op die manier af. De ietwat kleinere tussen en onder de toppen waar wel kristallen op zitten knip ik daarna mooi kort. Eventueel vergeten blaadjes kom je ook wel tegen als het echt droog is en bij het verkruimelen.

      In het begin is het allemaal wat lastig maar gaande weg krijg je er wel handigheid in, en als je handschoenen gebruikt kan je de toppen gewoon goed vastpakken en eventueel een beetje van de stam wegtrekken om het blad erachter wat korter te knippen of weg te trekken.

      Op de foto heb ik het zo gedaan en toen op de kop laten drogen. Veel succes!
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: Toppen knippen.

        Oke bedankt! daar heb ik wel wat aan

        Comment


          #5
          Re: Toppen knippen.

          En ik heb nog ff een klein vraagje. Als ik naar mijn toppen kijk zien ze er lang niet uit als die op de foto van ijscoman. De toppen bestaan met uit bladeren die dan wit aangeleurd zijn. Hoort dit zo, En worden mijn toppen ook zo na het drogen? of heb ik iets fout.

          Comment


            #6
            Re: Toppen knippen.

            http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ken-t7793.html

            daar vind je een filmpje over hoe je binnen wiet moet kweken, maar op het einde leggen ze je ook uit hoe je ze moet knippen enz.

            Je kan duidelijk zien wat er af moet enz.

            Comment


              #7
              Re: Toppen knippen.

              En ik heb nog ff een klein vraagje. Als ik naar mijn toppen kijk zien ze er lang niet uit als die op de foto van ijscoman. De toppen bestaan met uit bladeren die dan wit aangeleurd zijn. Hoort dit zo, En worden mijn toppen ook zo na het drogen? of heb ik iets fout.

              Comment


                #8
                Re: Toppen knippen.

                Een foto zou veel duidelijker zijn en dan kunne we je veel beter helpen
                Groetjesss
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Toppen knippen.

                  Eerst trek je de grotere bladeren eruit. Dan moet je denken dat je een fijn glas, zoals een champagneglas over je top hebt gezet. Alles wat uitsteekt rondom moet zowat weg. De puntjes knip je er af. Ook niet te diep in de top gaan wroeten!

                  Comment

                  Bezig...
                  X