Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over oogst en drogen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen over oogst en drogen

    Korting op 420shop
    Wie kan mij helpen een paar zaken die mij puzzelen te verduidelijken?

    1. Ik heb nog een aantal planten buiten staan in de volle grond. De trichomen zijn nu melkwit. Ik heb 2 planten geoogst voor een High wietje. Ik wil de rest doorkweken tot ze 50/50 amber zijn. Gaat dat nog lukken nu het weer na deze week weer regenachtig en guur wordt? Is dat afhankelijk van zonlicht of verkleuren ze ook nog zonder?

    2. Ik lees verschillende versies over hoe lang je het best moet/kan drogen. Sommigen geven aan lang te drogen (4-6 weken) anderen 2 weken en daarna curen in potten. Hoe zit dat nu precies?

    3. Wat doe je het best met de kleine mini topjes die vnl aan de onderste takken zitten?

    Alvast bedankt voor jullie adviezen!

    #2
    Re: Vragen over oogst en drogen

    die kleine toppen had je eigenlijk al lang moeten dieven nu zijn enkel nog goed genoeg voor hash

    in potten is de beste methode dan krijgt hij de volle smaak die die moet hebben

    lees nog maar wat op forum kom je er wel uit

    Comment


      #3
      Re: Vragen over oogst en drogen

      Ik laat mijn oogst 2 weken drogen in de schuur dan in kranten 2 weken en dan in glaze potten die ik omd e 2 dagen even lucht.

      Ja je kan buiten plant makkelijk laten staan houd het wel goed in de gaten dat je geen rot of schimmel op je plant krijgt
      Misschien kan je is foto plaatsen
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Vragen over oogst en drogen

        Thanx voor de tips. Ik voeg een paar plaatjes bij die wel al van 11 okt zijn.
        plantz.jpg top1.jpg potz.jpg

        Dus als ik het goed begrijp rijpen ze nog door. Ik heb teldor gesprayed tegen toprot en ik zie ook geen schimmels. wel krijgen een aantal van de kleine blaadjes zwarte vlekken. Die heb ik eruit gehaald.

        Grtz, Brutuz.
        Last edited by Brutuz; 29 October 2009, 18:53.

        Comment


          #5
          Re: Vragen over oogst en drogen

          Als die foto's van 11 okt zijn zullen ze nu vast klaar zijn,
          Weet niet of je al geoogst hebt,maar zet er anders nog wat nieuwere foto's op.

          Grts
          Daniella
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #7
            Re: Vragen over oogst en drogen

            Ziet er prima uit hoor,goed gedaan.
            Het knippen mag nog iets strakker(zie een takje aan de buitenkant bijv..)
            maar verder gewoon netjes hoor.
            En die big bangs zijn idd wat laat in bloei gegaan met als resultaat wat lossere toppen,hier hetzelfde hoor!

            Volgend jaar weer buiten?

            Grts
            Daniella
            Last edited by misty; 19 November 2009, 07:21.
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

            Misty's ABC

            Comment


              #8
              Re: Vragen over oogst en drogen

              Tnx Misty,

              Heb inmiddels van 4 planten de buds in weckglazen en volgende week komt mijn 'masterpiece' aan de beurt samen met 2 planten die in potten hebben gestaan. Die grote uit de volle grond heeft een giga hoofdtop en nog veel lekkers aan boord. Zij heeft tot 8 november mogen doorbloeien.
              Ik volg je adviezen en laat de potten nu frequent luchten.
              Wat me wel opvalt is dat de reuk van 1 van de planten erg afwijkt en veel sterker is (bijna chemisch) dan de rest. Ik ben benieuwd hoe die zich ontwikkeld.

              En volgend jaar, denk het wel maar wil dan meerdere soortjes doen. Heb nu wel heel veel Bang!

              Grtz,

              Brutuz.
              Last edited by Brutuz; 17 November 2009, 20:03.

              Comment


                #9
                Re: Vragen over oogst en drogen

                in potten ... dat ga ik ook proberen volgend jaar
                in lege potten van appelmoes of zo

                Comment

                Bezig...
                X