Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer

    Korting op 420shop
    Hallo forumgangers!

    Vandaag heb ik mij 9 zaadjes aangeschaft, en ben nu van plan om voor de eerste keer te gaan tuinieren. Ik heb al veel nuttige informatie op dit forum gevonden, en heb mijn zaadjes al te kiemen gelegd.

    Toch heb ik nog wat vragen. Moet ik de jonge plantjes s'nachts van licht voorzien? Ben ik iets te laat begonnen met het planten? Is een mengeling van potgrond en compost goed genoeg voor de plant? Hoe vaak moet ik ze van water voorzien?

    Dit was het ongeveer, ik hoop dat jullie mij nog verder goed op weg kunnen helpen.

    greetz,
    Smoke 2 Joints

    #2
    Re: Eerste keer

    Oorspronkelijk geplaatst door Smoke2Joints
    Moet ik de jonge plantjes s'nachts van licht voorzien?
    Niets moet, maar het mag! Of ter wel geef je hen 24h licht of ter wel 18h licht.

    Ben ik iets te laat begonnen met het planten?
    Neen zeker niet! Ik ga er ook nog plaatsen hoor. En dan spreek ik niet over deze week

    Is een mengeling van potgrond en compost goed genoeg voor de plant?
    Wacht af op antwoord van iemand anders. Maar persoonlijk zie ik daar geen problemen mee. 1/3 compost 2/3 grond zou ik persoonlijk nemen.
    Hoewel veel cannakwekers heilig trouw zweren bij wormenmest of guano (vleermuizenmest)


    Hoe vaak moet ik ze van water voorzien?
    Geen moeras, niet uitgedroogd.
    Ga er een halve cm in met je vinger en voel of het nog vochtig is.
    Ik geef de mijn elke dag water... maar de zon heeft dan ook goed geknalt afgelopen week.

    Comment


      #3
      Re: Eerste keer

      Is een mengeling van potgrond en compost goed genoeg voor de plant?
      http://www.growshopalien.com.

      Greetz

      Comment


        #4
        Re: Eerste keer

        Mijn zaadjes liggen nu al van dinsdag namiddag te kiemen. Ik heb 2 soepborden op elkaar gezet en daarin liggen een paar vellen keukenrol en voldoende water. Toch komt er nog maar vrij weinig schot in de zaak, bij slechts 1 zaadje van de 8 zie ik een duidelijke opening. Is het normaal dat dit zo traag gaat? Of heb ik gewoon te weinig geduld.

        Groeten,
        Smoke2Joints

        Comment


          #5
          Re: Eerste keer

          Je moet in ieder geval geduld hebben
          Ververs je het water ook elke dag?
          Is het water niet te koud of te warm?

          Grtz
          Skanna

          Comment


            #6
            Re: Eerste keer

            Ik heb het nog niet verversd. Elke dag kap ik er wel wat warm water bij. Hoe warm moet het water ongeveer zijn?

            Comment


              #7
              Re: Eerste keer

              Huiskamer temperatuur is het beste, zo krijgen je wortels geen schok.
              Veel gestelde vragen over het forum

              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment

              Bezig...
              X