Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek zorgen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Buitenkweek zorgen

    Op zich kan het geen kwaad dat je die pot als eindmaat gebruikt, maar dan ga je wel wat moeten inboeten aan opbrengst. Des te groter je pot, des te meer haal je er uiteindelijk uit. De aangewezen minimummaat voor een deftige opbrengst is een 35-literpot, dus ongeveer het dubbele van wat je nu hebt.

    Het overpotten is inderdaad wreed veel moeilijker in zo'n grote pot, maar da's dan weer een tuinkwestie. Als je hulp hebt van iemand lukt dat zonder enig probleem. Gewoon je grond goed nat maken zodat de aarde een vast geheel vormt en ze dan als blok overzetten in een grotere pot...

    Greetz

    Comment


      #32
      Re: Buitenkweek zorgen

      En hoe content zijn de mensen na het kweken in een 20L ? :p
      Hoeveel zou je er afhalen ongev..?

      Comment


        #33
        Re: Buitenkweek zorgen

        Dat hangt dan weer van soort tot soort af. In een 20literpot denk ik dat je uiterst blij mag zijn als je 100gr haalt. Op zich niet slecht, maar als je door net dat ietsje meer moeite bijna het dubbele kan oogsten, is bij mij de keuze snel gemaakt .

        If anyone asks, we grow trees. Not plants

        Greetz

        Comment


          #34
          Re: Buitenkweek zorgen

          Het plantje is ongeveer een 35cm groot.
          En ik heb besloten om hem in de volle grond te zitten in mijn tuin.

          Hebben jullie enkele tips die ik zeker kan gebruiken?

          grtz

          Comment


            #35
            Re: Buitenkweek zorgen

            Spit de grond waar je plant gaat staan goed om. Zodat de grond wat losser zit voor de wortelgroei te vergemakkelijken.

            Als je volle grond kiest, denk goed na over je plekje. Want eens ze er staat, staat ze er !

            Ik heb bij mijn vorige een twee potten ingegraven met open bodem zodat er geen wortelingroei bij kon van anderen planten.

            Succes

            Comment


              #36
              Re: Buitenkweek zorgen

              Hoe bedoel je ? Dus uw planten in de pot gelaten en met pot en al in de grond?

              Comment


                #37
                Re: Buitenkweek zorgen

                Neen, neen dat bedoelde ik niet.
                Graaf maar gewoon in volle grond

                Ik bedoelde ermee bv stenen potten met open gat onderaan ingraven zodat er geen wortelingroei van andere planten kan komen, maar de wietplant haar wortel langs onder toch de vrije loop heeft.

                Comment


                  #38
                  Re: Buitenkweek zorgen

                  aah zoo ok,

                  thx

                  Comment


                    #39
                    Re: Buitenkweek zorgen

                    En tegen beestje en slakken ed.
                    Wat kan ik daar tegen doen?

                    Comment


                      #40
                      Re: Buitenkweek zorgen

                      Slakkenkorrels tegen slakken
                      En ja, bladluis is te voorkomen met lavendel in de geburen te planten.

                      Krijg je last van spint, bladluis, ... moet je daarvoor in de aveve (of andere tuincentra) het aangewezen bestrijdingsproduct kopen.

                      Succes ermee man

                      Comment


                        #41
                        Re: Buitenkweek zorgen

                        Enorm bedankt!!

                        Comment


                          #42
                          Re: Buitenkweek zorgen

                          Voila, hij zit in de grond.
                          Alleen, het is niet gelukt om hem in 1 geheel in de grond te steken..
                          Er zijn veel wortels verloren gegaan .. Het was maar een klein klompje aarde dat er aan bleef.
                          Ik hoop echt dat hij snel zijn wortels terugschiet..

                          Comment


                            #43
                            Re: Buitenkweek zorgen

                            Dat is geen probleem man, dat groeit wel terug.
                            Als ik overpot dan neem ik heel de plant met grond en al uit de pot.
                            De grond goed nat maken, de stam tussen wijs- en middelvinger houden, omdraaien en wat schokken zodat de grond en plant tussen je vingers blijft steken.
                            Nu kan je de pot er zachtjes aftrekken en komt de grond er in heel geheel uit.
                            0% wortelverlies.

                            Maar komt wel goed hoor Ze zal wel even stilstaan omdat ze nu wortels gaat aanmaken. Maar dat is goed, want als ze haar gegrond heeft schiet ze als een speer omhoog!

                            Comment

                            Bezig...
                            X