Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

begin!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    begin!

    Korting op 420shop
    hoi ik ben jordy ik krijg vandaag 1 plant die denk ik al wel zn 30cm hoog is maar ik weet helemaal niks van kweken af ik heb hier deze week wel een beetjuh rond zitten kijken en ben er wel een beetje van opgeschoten maar sommige dingen snap ik nog nie helemaal of weet ik nie of dat wel goed is dus hier komen een paar vragen

    1. ik heb een spacy kuip is dat nie iets te groot voor een plantje van 25-30cm? (wat anders)
    2. wat kan ik het beste in de kuip doen (en hoeveel?)
    3. moet de kuip tot de rand toe vol
    4. waar ik hem van kreeg zei tege me dat kalksteentjes goed waren voor de plant is dat zo?

    ja en de rest komt wel als ik hem heb gehaald XD this maar ff voor het begin mvg jordy

    #2
    Re: begin!

    1. ik heb een spacy kuip is dat nie iets te groot voor een plantje van 25-30cm? (wat anders)
    - Je plantje is nog lang niet volgroeit hoor, integendeel. Door het te verpotten naar die grotere kuip gaat het nog een pak meer groeien, minimum anderhalve meter hoog.

    2. wat kan ik het beste in de kuip doen (en hoeveel?)
    - Het beste gebruik je potgrond en voed je bij met speciale merkvoeding. Je kan ook je eigen composthoopje gebruiken, maar dan niet meer dan 1/4 a 1/5 compost gebruiken en de rest aanvullen met potgrond.

    3. moet de kuip tot de rand toe vol
    - Niks moet, maar door de kuip goed te vullen gaan je wortels beter ontwikkelen omdat ze meer ruimte hebben, en ga je bijgevolg ook een grotere plant en een grotere opbrengst hebben. Hoeveel liter is je kuip dan wel?

    4. waar ik hem van kreeg zei tege me dat kalksteentjes goed waren voor de plant is dat zo?
    - Kalk is in beperkte mate goed voor je plantje, maar je mag natuurlijk niet overdrijven. Ikzelf heb het nog nooit gebruikt, ik gebruik enkel voeding die ik besteld heb uit de growshop.

    Ik hoop dat je plantje snel arriveert zodat jij kan beginnen aan je eerste kweek

    Greetz and good luck!

    Als er vragen zijn, let us know .

    Comment


      #3
      Re: begin!

      heel erg bedankt je het plantje komt zo ff eten en dan haal ik em op als ik nog vragen heb zet ik het hier wel neer zal wel maja we zullen zien en als het kan post ik een foto mvg jordy

      :O nog 1 ding trouwens moeten ik gatjes onder in de kuip boren? of gewoon dicht laten alvast bedankt

      Comment


        #4
        Re: begin!

        Gaatjes erin Anders kan je overtollige water niet weg...

        Greetz

        Comment


          #5
          Re: begin!

          ok thx

          ik had net iets gelezen over tuinturf ofzow iets is dat goed voor het plantje of is da voor heel iets anders?

          planten zijn aangekomen heb ze in een spaceykuip met potgrond gezet (3/5) die andere 2/5 moet ik nog ff gaan kijken voor kalksteentjes en meststof (welke mestof is het besten en kan je gewoon bij zeg maar de boerenbond hale?)

          Comment


            #6
            Re: begin!

            Voor de (groei en) bloei: guano, beendermeel, bloedmeel

            Die guano draagt ook voor een deel bij aan de groei, het beendermeel eveneens. Het bloedmeel is enkel van nut in de bloei, maar wordt tijdens de groei al meegegeven om de aarde de kans te geven om te "fermenteren".

            Greetz

            Comment


              #7
              Re: begin!

              ok dan haal ik vandaag ff een zak bedankt gaat wel goed met de plantjes moet aleen nog ff kijken of ik ergens een camera kan regelen of plaatjes erop te zetten

              Comment


                #8
                Re: begin!

                lang nie op het forum geweest maar met me plantjes gaat het heel goed heb vandaag in de growshop in best (igrow) 1 fles booster en 1 fles superbloei gehaald ff nieuwe potgrond gehaald uit de growshop is altijd betere dan van de boerebond en nu maar wagten op me oost ze zijn nu 40-50 cm lang en nu hebben ze ff een tegeslag door het (overplanten) maar ik zal nog zekker proberen een foto te posten'

                Comment


                  #9
                  Re: begin!

                  Plaats binnenkort maar eens een fototje dan

                  Veel sucses nog
                  Veel gestelde vragen over het forum

                  JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                  420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #10
                    Re: begin!

                    foto posten lukt jammer genoeg niet maar ze zijn nu 75 cm groot en zijn nog aan het bloeien dus hopelijk wel een mooie oost

                    Comment


                      #11
                      Re: begin!

                      lang nie geweest maja de platen zijn nu 1 meter 30 groot en al een 1 meter breed gaat helemaal goed komen maar nog steeds geen toppen en ze zitten in 65 liter kuipen beetjuh vreemd dagt ik zelf maja maak nie uit hoe groter hoe beter

                      Comment


                        #12
                        Re: begin!

                        Foto's

                        Als je foto maakt kunnen wij zien of er iets mis is of niet.

                        Comment


                          #13
                          Re: begin!

                          Die toppen zullen nog wel komen. Hier bij mij zie ik ook nog geen voorbloei dus niet elke plant heeft dat al.

                          Je kan ze ook verduisteren als je ze zo snel mogelijk in bloei wilt.


                          Peace

                          Comment


                            #14
                            Re: begin!

                            ee daar ben ik weer ffkes met een vraagje nouw kijk ik heb nu mij 2 planten inmiddels al rond de ander halve meter al 10 weken buiten staan en ze zien er beeld schoon uit maar er zitten geen toppen aan dus ik heb gehoord als je toppen wil moet je ze 12 uur binnen zetten en 12 uur buiten maja het is nogal wa moeite om iedere ochtend en avond en plant van ander halve meter door een smale opening te douwe en hij staat ook nog eens scheef geplant dus das al helemaal nie fijn dus mij vraag is wat kan ik nu het beste doen of wat zijn de mogelijk heden kan ik em gewoon buiten laten staan en krijg die dan ook gewoon toppen of moet ik egt iederen avond en ochtend gaan schouwen met die planten naja ik hoop snel een antwoord te hebben.


                            mvg thegod

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X