Geur na tijdje drogen in glazen potten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • stienos0
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2009
    • 83

    #1

    Geur na tijdje drogen in glazen potten

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Op aanraden van mensen op de site heb ik m'n wiet gedroogd en daarna nog in glazen potten gedaan omdat het erg naar gras rook toen ik het verbrande.
    Nu 3 weken later ruikt het wel erg sterk als ik het uit de potten haal, maar wanneer ik het verbrand ruikt het nog steeds hetzelfde.
    Misschien weet iemand wat het zou kunnen zijn?
    Attached Files
  • Xtreme
    Banned
    • Jul 2009
    • 4271

    #2
    Re: Geur na tijdje drogen in glazen potten

    Wiet heeft z'n tijd nodig om te rijpen en smaak te krijgen. Trouwens, ik rook (vaporize) al 45 jaar. Tot op heden vind ik het niet lekker smaken en/of ruiken.

    Comment

    • monty
      Banned
      • May 2009
      • 11215

      #3
      Re: Geur na tijdje drogen in glazen potten

      Je wiet is nog erg groen dit betekend dat er nog veel chlorofyl in je toppen aanwezig is en er dus ook nog steeds fotosynthese plaats vind. De chlorofyl veroorzaakt samen met bepaalde terpenen de grasreuk. Die toppen zijn nog zeker niet voldoende droog. De chorofyl word nog verder afgebroken tijdens het curen en er word nog zetmeel omgezet in suikers. Als de wiet goed gedroogd en gecured is zal de grasreuk verdwenen zijn en je toppen goudbruin in plaats van groen. Omdat je pot lichtdoorlatend is moet je deze donker wegzetten zodat de lichtgevoelige processen in je toppen stoppen en de chlorofyl verder afgebroken kan worden.

      Comment

      • Jalapeno
        Expert Stoner
        • Oct 2009
        • 91

        #4
        Re: Geur na tijdje drogen in glazen potten

        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme
        Tot op heden vind ik het niet lekker smaken en/of ruiken.
        Als ik een lekker gerijpte haze opsteek denk ik daar toch wel anders over hoor!

        @stienos0: ik denk dat je je wiet veel te vroeg hebt geoogst aan je toppen te zien. Ze zullen daarom ook nooit smaken en ruiken als een top die wel de volledige bloeitijd heeft doorlopen!
        Last edited by Jalapeno; 8 December 2009, 20:15.

        Comment

        • PITcrew
          Big Bongmaster
          MemberLucky Member
          • Dec 2008
          • 378

          #5
          Re: Geur na tijdje drogen in glazen potten

          ja inderdaad iets langer laten drogen . maar goed drogen en af en toe es de pot open doen anders schimmel.
          `
          ik heb het zelf ook al gehad . gewoon geduld. want het ziet er goed uit

          GRTZ
          Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
          Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

          sigpic

          Comment

          • thelos
            Bong Master
            Lucky Member
            • Jun 2008
            • 306

            #6
            Re: Geur na tijdje drogen in glazen potten

            Het kan aan mij liggen , maar verschillende toppen in die glazen pot lijken een vorm van rot te hebben... Heb je je potten wel verlucht elke dag?

            Comment

            • westport
              Wicked Grower
              420 MemberLucky Member
              • Aug 2008
              • 3847

              #7
              Re: Geur na tijdje drogen in glazen potten

              Best ook op een koude donkere plaats zetten.

              Grtz
              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

              Comment

              • Izthewiz13
                Senior Grower
                • Jul 2009
                • 950

                #8
                Re: Geur na tijdje drogen in glazen potten

                sorry datk het zeg , maar dat wietje ziet er op zijn eigen al heel raar uit vind IK. Precies idd een vorm van rot of toch iets donkerkleurig , en miss ook wat vroeg geoogst ?

                Mvg Izzz

                Comment

                • stienos0
                  Expert Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2009
                  • 83

                  #9
                  Re: Geur na tijdje drogen in glazen potten

                  Er heeft wel rot aangezeten, maar dat heb ik er allemaal afgeknipt
                  weet zeker dat er geen schimmel meer aan zit
                  En ik moest wel eerder oogsten omdat de toppen begonnen te rotten dus op een gegeven moment heb ik de toppen geoogst die nog goed waren.

                  PS volgens mij komt het door de lichtinval dat het lijkt op rot in die pot

                  Comment

                  • Izthewiz13
                    Senior Grower
                    • Jul 2009
                    • 950

                    #10
                    Re: Geur na tijdje drogen in glazen potten

                    owja klopt als een bus dan

                    Comment

                    • puurjointje
                      Banned
                      • Oct 2009
                      • 40

                      #11
                      Re: Geur na tijdje drogen in glazen potten

                      maar komt ook doordat het een blauw/paars soortje is dat het lijkt op rot ????
                      of zit ik verkeerd????

                      Comment

                      • stienos0
                        Expert Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Apr 2009
                        • 83

                        #12
                        Re: Geur na tijdje drogen in glazen potten

                        nee je hebt gelijk denk ik, want de wiet is paars geworden door de kou buiten...
                        Maar denken jullie dat die wiet nog te roken is dan als het nog een tijd in de potten heeft gezeten op een donkere plek?
                        greetz

                        Comment

                        • puurjointje
                          Banned
                          • Oct 2009
                          • 40

                          #13
                          Re: Geur na tijdje drogen in glazen potten

                          het is altijd beter als weggooien

                          Comment

                          • Gasten

                            #14
                            Re: Geur na tijdje drogen in glazen potten

                            Tis al gezegd dat je wiet er niet droog uitziet,wat toch erg belanrijk is.
                            Je loopt nu kans op dit,hier is het vocht in de top gaan zitten en van binnenuit gaan schimmelen.



                            Beter is als je ze nog ff uit de potten haalt en laat drogen totdat de steeltjes knak zeggen. Als je daarna gaat curen zoals je nu doet zal de groene smaak/geur zeg maar binnen 4/5 weken verdwijnen en met 8/9 weken een heerlijk wietje opleveren.
                            Attached Files

                            Comment

                            • stienos0
                              Expert Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Apr 2009
                              • 83

                              #15
                              Re: Geur na tijdje drogen in glazen potten

                              Beste SnsieNL,

                              De wiet is al droog en het is geen schimmel...
                              De takjes zeggen al een tijdje knak dus het is al heel erg droog.
                              Voor ik ze in de potten heb gedaan heeft het al een hele tijd gedroogd tot het knakte.
                              Daarna heb ik ze pas in glazen potten gedaan.
                              En de donkere kleur is geen schimmel, maar het komt door de kou
                              Ik volg nu Monty's advies op om ze in de glazen potten te bewaren en ze ergens neer te zetten waar het donker is.

                              greetz

                              Comment

                              Bezig...