Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleine plant, kleine opbrengst?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kleine plant, kleine opbrengst?

    Korting op 420shop
    Hej mensen, ik heb nu mijn Early Misty kweek van 9 planten en ik had een vraag.
    Ik heb ze nu in kleine potten ik weet niet hoeveel liter, maar ik ben van plan ze in deze potten te houden.
    Ze groeien nu al niet meer, en hangen een beetje slap. ook komen de worteltjes uit de gaatjes van potten.
    Nu wil ik weten of;
    -dit slecht is voor de plant..?
    -of er een grotere opbrengst is als de planten in grotere potten staan..?

    dus in het kort.. moetten ze grotere potten, of doen ze het hier ook mee?

    hier een foto:
    sigpic

    #2
    Re: kleine plant, kleine opbrengst?

    Voor mijn gevoel kan je ze in de potten houden, mits ze voldoende voeding en water kunnen krijgen (hoe kleiner de pot, hoe moeilijker je de boel correct kan doseren). Ik denk dat het met een volwassen plant van ruim een meter, getopt en wel, op een warme zomerdag bijna niet aan te slepen is met water in zo'n klein pot. Als de dames al 3 L op een dag gebruiken en je hebt 6 of 8 literpotten moet je op een dag bijna de helft van de inhoud van je pot aan water toevoegen.. Moeilijk moeilijk, al doe je de helft meer aan inhoud scheelt dat al aanzienlijk aan zorg dat ze nodig hebben.

    En denk dat het verschil in opbrengst recht evenredig is aan de hoeveelheid ruimte in de grond en dus de capaciteit aan water en voeding, als je minder in staat bent te verzorgen of minder know-how hebt (zoals ik).

    Ik heb straks 5 planten in vijf 8,2L-potten van regulier zaad. Als straks 3 vrouw zijn dan doe ik die drie in ruimere potten omdat dat makkelijker te verzorgen is (minder stress ook voor de plant).

    Maar dat is wat ik denk en ik ben nog maar een leek.
    I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that in no way with any amount of uncertainty that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be, if that indeed wasn't where he isn't.

    Comment


      #3
      Re: kleine plant, kleine opbrengst?

      zo dat stukje tekst heeft me vooruit geholpen
      ik heb nu 4 planten op t balkon, 4 in de tuin en 1 voor t raam..
      die voor het raam laat ik sowizo in de zelfde pot. 4 in de tuin ga ik dan denk ik in grotere potten doen, als ik daaraan kan komen. en die op het balkon moet ik nog even kijken.
      in ieder geval bedankt voor de info
      sigpic

      Comment


        #4
        I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that in no way with any amount of uncertainty that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be, if that indeed wasn't where he isn't.

        Comment


          #5
          Re: kleine plant, kleine opbrengst?

          In principe kan je ze in die potten laten staan, maar of dat echt je planten ten goede komt weet ik niet. Je plant ziet er echt triest uit op die foto en je wortels zoeken duidelijk naar nieuwe ruimte als ze aan de onderkant verschijnen...

          Ik gok dat die potten zeker niet groter zijn dan 5 liter en met zo'n kleine potjes haal je geen goed resultaat. Als je 20gr per plantje haalt mag je meer dan blij zijn.

          Ik zou ze overplanten in 35-literpotten en jezelf 4 zakken potgrond van 70 liter aanschaffen. Je investeert dan een 50tal euro(aan potten en grond), maar dat haal je er sowieso dubbel en dik uit met de oogst.

          Mijn raad is: verpotten naar grotere potten of - indien mogelijk - zelfs een paar in volle grond zetten.

          Greetz

          Comment


            #6
            Re: kleine plant, kleine opbrengst?

            oke heel erg bedankt, ik ga zo snel mogelijk beginnen, en dat laat ik jullie uiteraard zien op m'n kweek verslag
            9x-early-misty-t893.html

            groetjes!
            sigpic

            Comment

            Bezig...
            X