Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

is al die bemesting enzovoort echt allemaal nodig?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    is al die bemesting enzovoort echt allemaal nodig?

    Korting op 420shop

    #2
    Re: is al die bemesting enzovoort echt allemaal nodig?

    laat maar gaan dat gaat wel goed.

    Comment


      #3
      Re: is al die bemesting enzovoort echt allemaal nodig?

      Wiet is onkruid dus dat heeft aarde water en zon nodig en het groei,
      Suc6 ben benieuwd
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: is al die bemesting enzovoort echt allemaal nodig?

        Ik zou toch regelmatig gaan kijken, zodat je in de voorbloei de mannetjes kunt verwijderen, anders heb je enkel zaadjes, of je zou femalezaadjes moeten gebruiken uiteraard.

        Comment


          #5
          Re: is al die bemesting enzovoort echt allemaal nodig?

          Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
          Wiet is onkruid dus dat heeft aarde water en zon nodig en het groei,
          Suc6 ben benieuwd
          in volle grond moet ik je gelijk geven,in potten dat veranderd de zaak dan weer een beetje

          Comment


            #6
            Re: is al die bemesting enzovoort echt allemaal nodig?

            Zorg er wel voor dat het onkruid rond de plant een beetje kort blijft zodat je plant voldoende ruimte heeft, onkruid zoals kleefkruid, akkerwinde kan je plant overwoekeren en alle voeding uit de grond trekken zodat er niets meer overschiet voor je plantjes. konijnen, andere knaagdieren, kunnen je plant volledig omleggen als ze nog jong zijn indien je er geen draad rond zet. De grond een beetje spitten en wat zeewier kalk korrels en rundermest korrels zijn een kleine investering en kunnen wonderen doen.

            Dus om te voorkomen dat op het einde van het jaar je opbrengst zero is door iets stoms dat je makkelijk had kunnen voorkomen is het wel aan te raden iets te doen...
            Last edited by janleuri; 17 January 2010, 10:45.

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: is al die bemesting enzovoort echt allemaal nodig?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                Zoals Cannavis zei zijn meststoffen vooral bedoelt wanneer je onder lamp en in potten kweekt. Dan is er relatief weinig aarde waar de plant z'n voeding kan halen dus geraakt je bodem snel uitgeput. In volle grond is het niet nodig
                Heb een guerillaplekje met een leuke mix daartussen Jona : is ergens buitenaf op een plek waar commerciele kutkwekers geprobeerd hebben kweekmatten en vaten te dumpen. Kwam dr 'n keer langs toen het net ontdekt was, grond is verder niet uitgegraven. Eromheen is allemaal van dat volkstuinspul, dus gewoon eerst es wat radijsjes en andere groene zooi geplant > radijsjes zo groot als een rugbybal, niet te geloven gewoon. Heb een klein stukje gegraven > er liggen nog steeds matten in de grond die geweekt zijn geweest in restjes voeding uit vaten die later opgeruimd zijn.

                Tegenwoordig zet ik er meestal 2 plantjes neer, en wat van die dahliabollen > meer om te zien hoe groot die krengen steeds weer worden. Heb 't nog nooit gerookt
                Last edited by moreweed; 16 January 2010, 22:39.
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: is al die bemesting enzovoort echt allemaal nodig?

                  Ik had vorig jaar in guerilla 70 gram van 4 planten. Had ze een maand voorgegroeid en dan van mei tot september laten groeien en afbloeien. Zoiets krijg je dan zonder extra voeding. Dit jaar ga ik de grond daar opwaarderen en kan mijn opbrengst 10 keer groter zijn met dezelfde planten.
                  Een collega heeft er gewoon in zijn tuin gezet en daar is niets van gekomen, grond was gewoon arm aan voeding.
                  Enkel als je tussen de mais gaat zou ik geen voeding geven aangezien de boer dat al deed.

                  gtzz
                  Last edited by janleuri; 17 January 2010, 11:00.

                  Comment


                    #10
                    Re: is al die bemesting enzovoort echt allemaal nodig?

                    Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                    Heb een guerillaplekje met een leuke mix daartussen Jona : is ergens buitenaf op een plek waar commerciele kutkwekers geprobeerd hebben kweekmatten en vaten te dumpen. Kwam dr 'n keer langs toen het net ontdekt was, grond is verder niet uitgegraven. Eromheen is allemaal van dat volkstuinspul, dus gewoon eerst es wat radijsjes en andere groene zooi geplant > radijsjes zo groot als een rugbybal, niet te geloven gewoon. Heb een klein stukje gegraven > er liggen nog steeds matten in de grond die geweekt zijn geweest in restjes voeding uit vaten die later opgeruimd zijn.

                    Tegenwoordig zet ik er meestal 2 plantjes neer, en wat van die dahliabollen > meer om te zien hoe groot die krengen steeds weer worden. Heb 't nog nooit gerookt
                    Das wel een grappig verhaal, maar voeding kost nu ook weer de wereld niet en het kan wel iets extra's bieden. Al is dat in volle grond niet altijd nodig... Je zal zelf moeten beslissen wat je gaat doen

                    Comment


                      #11
                      Re: is al die bemesting enzovoort echt allemaal nodig?

                      yep, voeding maakt het kweken stukken aangenamer. 70gr van 4 buitenplanten is niet veel, daar valt zeker wat te optimaliseren zou ik denken. Ik ga alleen zelf niet slepen met voedingsvaten bij guerillakweek, daar zijn andere oplossingen voor, zoals compost, of uiterst voedzame grond, "groenbemesting" en ga zo maar door.
                      Op mn balkonnetje is het anders : da's zowat hydro > relatief kleine potjes met mega-joekels van planten erin > vette fun. Dat is begonnen rond een uitspraak van iemand bij mn growshop : "planten zouden alleen gezond zijn en echt goed opbrengen als de onderkant(wortels) even veel ruimte krijgen als het stuk wat boven de aarde uitsteekt". Dat leek me wat kort door de bocht, dus eerst maar eens 2,5m zonnebloemen opgekweekt op een 7liter potje... en vandaar naar de wiet. Alleen wel vaak -heel vaak- water en voeding geven
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment

                      Bezig...
                      X