Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn plant heeft stres...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn plant heeft stres...

    Korting op 420shop
    hay,
    Ik ben mijn eerste geurillakweek begonnen en een van de planten is sinds 2 weken uitgekomen maar is nog steeds 6 cm . De stengel begint zelfs paars te kleuren. Dit wijst er waarschijnlijk op dat de plant stres heeft. Maar kan ik dit nog verhelpen...
    ( ik heb een kleine serre gamaakt, een koker van draad met daarrond plastik folie)
    zal dit helpen?

    #2
    Re: Mijn plant heeft stres...

    Het vasthouden van vocht in de lucht en warmte door het broeikasmechanisme kan nooit kwaad voor jonge planten. Je doet aan guerillakweken, hebben je planten wel voldoende licht? (beschutte plek betekent over het algemeen weinig licht, of je hebt echt een mooie plek in het midden van een bos ver van wandelpaden af).

    Aan voeding zal het niet liggen, in bosgrond zit een redelijke hoeveelheid meststoffen, gezien de leeftijd van je plantjes. Het heeft laatst nog aardig geregend dus er zou ook voldoende water in de grond moeten zitten.

    Vertel eens wat meer is mijn advies voor nu.

    *edit: Als je die serre van af het begin heb kan ik dit nog vertellen. Als er onvoldoende verse lucht bij je planten kan komen (en dus CO2) kan dat de groei en gezondheid van e planten ook beperken. Planten maken immers onde rinvloed van zonlicht van koolstofdioxide en water, glucose, dat de plant aanwendt voor, onder andere, het groeien
    I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that in no way with any amount of uncertainty that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be, if that indeed wasn't where he isn't.

    Comment


      #3
      Re: Mijn plant heeft stres...

      wel ze staan nog in een pot (met zaai aarde), daarop heb ik de koker bevestigt en in de plastik folie (die ik er rond gewoven heb) heb ik gaatjes geprikt voor luchtaanvoer. Ik heb "berekend" dat ze het zonlicht helemaal benutten, dus van 06.00 smorgens tot 22.00 savond minstens. Ze staan dan ook in het midden van 2 velden (tussen koeienwei en een pas bezaaid mais veld). Beschut zijn ze een beetje door de omliggende netels. Ik zal morgen zo snel mogelijk een paar fotos posten. Ik heb ook geen meststoffen toegevoeg, want anders misschien overbemesting.

      Comment


        #4
        Re: Mijn plant heeft stres...

        Oke dus het probleem ligt niet bij een van mijn voorgenoemde mogelijkheden? Dan ben ik benieuwd naar het antwoord van de kenners en naar je foto's.

        Later
        I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that in no way with any amount of uncertainty that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be, if that indeed wasn't where he isn't.

        Comment


          #5
          Re: Mijn plant heeft stres...

          Dit is mijn plantje, trots dat hij nog leeft:p (kijk naar de paarse stengel, kwaliteit foto is wel slecht:s)
          [attachment=2:38v40uti]IMG_4661.jpg[/attachment:38v40uti]
          [attachment=1:38v40uti]IMG_4662.jpg[/attachment:38v40uti]

          en dit is de zelfgemaakte kokerserre:p
          [attachment=0:38v40uti]IMG_4663.jpg[/attachment:38v40uti]

          hopelijk weten jullie nu iets meer^^
          greets,
          ganjarilla
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: Mijn plant heeft stres...

            Zoals ik het een beetje zie, dat plantje staat de hele tijd in die zelfgemaakte kas? dan denk ik toch dat er te weinig CO2 het plantje weet te bereiken, de folie is dan wel geperforeerd, maar geeft onvoldoende luchtaanvoer denk ik. Verstikking tot gevolg.

            Zoals ik al zei, schaarste aan koolstofdioxide leidt direct tot mindere groei tot in het ergste geval sterfte van de plant.

            Ik zou dus een kwart of eenderde van je koker open maken, zodat wind er een beetje in kan waaien en, net zo belangrijk, ook eruit kan zonder dat je het principe van je kasje weggooit.

            Verder denk ik dat je plant het redelijk goed doet, probeer eens een paar mooie dagen zonder serre of een gedeeltelijk open serre en we zullen dan verder zien.

            Ben benieuwd.
            I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that in no way with any amount of uncertainty that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be, if that indeed wasn't where he isn't.

            Comment


              #7
              Re: Mijn plant heeft stres...

              ja maar ik heb die serre er wel opgeplaatst nadat de stangel paars zag en de blaadjes geel, en dat was dus gisteren. Vandaag zag hij er al veel beter uit:p
              blaadjes zaten ten minste recht op

              Comment


                #8
                Re: Mijn plant heeft stres...

                Genoeg lekker warm water gegeven?

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn plant heeft stres...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ganjarilla
                      ja maar ik heb die serre er wel opgeplaatst nadat de stangel paars zag en de blaadjes geel, en dat was dus gisteren. Vandaag zag hij er al veel beter uit:p
                      blaadjes zaten ten minste recht op
                      Then, my friend, I rest my case! Het is en blijft een onvoorspelbare plant merk ik. Het zaadje waar ik niks aan heb gedaan groeit het beste tot nog toe, toeval? dnek het niet.

                      LEkker zn gang laten gaan!

                      Later
                      I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that in no way with any amount of uncertainty that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be, if that indeed wasn't where he isn't.

                      Comment

                      Bezig...
                      X