Toppen van de plant

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • joekie
    Gandhi Ganjamaster
    MemberLucky Member
    • Apr 2008
    • 486

    #1

    Toppen van de plant

    Korting op 420shop
    hej ik heb een vraagje over het toppen van de plant.
    ik had het ergens gelezen maar weet niet meer waar.. :o
    2 simpele vragen:
    hoe moet het?
    waar is het voor?

    *edit: of kan iemand mij een topic geven waar het staat..?

    alvast hartelijk bedankt!
    Groetjes!
    sigpic
  • Guest's Avatar

    #2
    Re: Toppen van de plant

    Joepz

    Ge topt uwe plant zoda ze breder worden.
    Zolang je hoofdtop erop zit zal veel energie daarnaartoe gaan om nieuwe bladsetjes aan te maken.
    Zodra je dat eraf haalt, gaan je zijscheuten sneller ontwikkelen.

    Waarvoor is het nog? Dan heb je twee hoofdtoppen in plaats van 1.
    Als ge wat research doet op google ofzo, dan kan je wss wel ergens vinden wat de manier is om VIER hoofdtoppen te krijgen.

    Hoe doe je het?
    Ik haal hier meestal de vijfde internode eraf.
    Ik pits da eraf met mijn duim.

    Denk eraan, als uw plant nog maar drie internodes ofzo heeft, NOG niet doen he.

    Comment

    • joekie
      Gandhi Ganjamaster
      MemberLucky Member
      • Apr 2008
      • 486

      #3
      Re: Toppen van de plant

      hartstikke bedankt Leffe!
      zodra ik het gedaan heb, staan de foto's ervan op mijn verslag
      groetjes!
      sigpic

      Comment

      • ThePhenomNL
        Expert Stoner
        Member
        • May 2008
        • 80

        #4
        Re: Toppen van de plant

        Ik heb het ook nog nooit gedaan dat toppen heb er veel verhalen over gehoord dus zal het ook eens proberen bij 1 van me jack herer plantjes


        greetz

        Comment

        • laurens_enzu
          T.H.C. Master
          • May 2008
          • 512

          #5
          Re: Toppen van de plant

          krijg je een grotere opbrengst als je dit doet?
          grtz

          Comment

          • Sammy
            Son of the Bong
            MemberLucky Member
            • Mar 2008
            • 417

            #6
            Re: Toppen van de plant

            Dat is het grote discussie punt, de meesten zeggen van wel. Maar als je het bedenkt: De plant krijgt net zoveel voedingsstoffen (met 1 of 2 toppen) en dan krijg je dus of 2 kleine topjes of 1 grote. Ik zou hier niet zo even een duidelijk antwoord op hebben.

            Comment

            • joekie
              Gandhi Ganjamaster
              MemberLucky Member
              • Apr 2008
              • 486

              #7
              Re: Toppen van de plant

              Wanneer kan ik dit doen? of maakt dat niet uit.
              Want ik ben het zeker wel van plan.
              sigpic

              Comment

              Bezig...