Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

leek, eerste keer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    leek, eerste keer

    Korting op 420shop

    #2
    Re: leek, eerste keer

    Zeker, je hebt een beetje een achterstand, maar dat moet nog zeker gaan lukken. Niet te lang meer wachten hoor. Je kan ze nu meteen buiten te kiemen zetten, omdat het buiten toch zo aangenaam is.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: leek, eerste keer

        Je hebt het helemaal correct . Enkel ervoor zorgen dat je stek- en zaaigrond goed vochtig is. Niet doorweekt, maar gewoon goed vochtig.

        Ik hoop nog mooie dingen te zien van je .

        Greetz

        Comment


          #5
          Re: leek, eerste keer

          Maarja, als je plantje 10 cm is, en zonder ondersteuning, dan zou ik hem wel ff binnen zetten al het regent en waait
          Voor de rest, goed begin!

          Comment


            #6
            Re: leek, eerste keer

            Oorspronkelijk geplaatst door Sammy
            Maarja, als je plantje 10 cm is, en zonder ondersteuning, dan zou ik hem wel ff binnen zetten al het regent en waait
            Voor de rest, goed begin!
            Niks te binnenzetten . Buiten laten staan, sowieso. Een regenbui is altijd mooi meegenomen en van de wind krijgen ze een veel dikkere stam.

            Greetz

            Comment


              #7
              Re: leek, eerste keer

              M'n plantje was toen ie ongeveer 15 cm was, helemaal afgeknakt door de regen, hij lag helemaal horizontaal, stokje erbij en na 2 dagen was ie er weer boven op.

              Maar beter voorkomen dan genezen, lijkt mij

              Comment


                #8
                Re: leek, eerste keer

                Oke thanks for the tips guys!

                Ik ga morgen eens lekker aan de slag is het trouwens noodzakelijk om de grond al vanaf het begin dat je het ontkiemde zaadje plant luchtig te houden (d.m.v perliet of kokos etc) of is dat pas later belangrijk?

                Ik ga morgen naar m'n local growthshop, even wat inkopen doen. Ik wil de dingen die ik echt nodig heb in huis hebben.

                -zaadjes
                -potjes ( wat is aan te raden ? 7cm / 15 cm / en de uiteindelijke pot een liter of 40?)
                -grond
                -iets van perliet/kokos?
                - wat voeding voor groei/bloei periode, bio nova supermix, en nog iets anders van bio nova volgens mij om toe te voegen met die supermix weet alleen de naam niet zo uit m'n hoofd...

                Heb ik zo de basis dingen ? op- of aanmerkingen zijn altijd welkom.

                Ik heb er zin in!!

                Comment


                  #9
                  Re: leek, eerste keer

                  Joe Greenthumbs!
                  Welkom, moest ik het nog niet gewenst hebben

                  Waarom houden we de grond luchtig voor zaailingen?
                  Zo is het gemakkelijker voor de wortel en het hoofdje het zand opzij te schijven.
                  Als je zaai en stekgrond koopt is perliet er al vanzelf bij. Ga er maar eens door met je vingers, je voelt ogenblikkelijk dat het perfecte grond is.

                  Je kan ook je gewone potgrond zeven zodat de grond luchtig wordt.

                  Het beste is ze als zaailingen daarin te plaatsen en verder niets te geven.
                  In bv een potje van 10X10X10. Als ze daarin bovenkomt en ze is twee weekjes oud kan je haar wortelstimulator geven. Als het potje volworteld is, kan je haar overpotten in een grotere pot die voorzien is met groeistoffen, zoals vinessakali, wormenmest, ...

                  Als die nog is doorworteld is kan je haar een grondmix geven dat ideaal is voor de bloei.

                  Ik zou het hier allemaal wel mooi kunnen neertypen voor je, maar ...
                  Het is beter dat je dat allemaal voor jezelf uitzoekt, veel lezen, uitproberen en voelen waar jij je het beste bij voelt.

                  Ieder heeft zo zijn methode

                  Comment

                  Bezig...
                  X