juni, juli

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • struik
    Advanced Stoner
    Member
    • Sep 2009
    • 66

    #1

    juni, juli

    Korting op 420shop
    hey,

    Dit jaar ga ik een tijdje weg en ben pas terug rond eind juni en mss pas in juli dus mijn vraag s of het dan nog de moeite waard is om er nog iets neer te zetten.

    zijn er ook soorten die ik dan het beste kan planten.

    en weet iemand mss welke dag/datum de dagen maar +-12 uur licht geven.?

    Groeten en alvast bedankt struik.
  • monty
    Banned
    • May 2009
    • 11215

    #2
    Re: juni, juli

    Overzicht van de tijden van zonsopkomst en zonsondergang in Amsterdam in Nederland en België. Alle tijden per dag in een overzichtelijke tabel.

    Comment

    • janleuri
      Retired
      • Oct 2008
      • 1131

      #3
      Re: juni, juli

      ja, eind juni is het zeker nog mogelijk van een degelijke opbrengst te halen. maar je kan mesch best aan vrienden vragen voor ze al te ontkiemen en voor te laten groeien. In potjes in een serre of gewoon op de vensterbank buiten en als je terug bent de volle grond in.

      gtz

      Comment

      • struik
        Advanced Stoner
        Member
        • Sep 2009
        • 66

        #4
        Re: juni, juli

        Oorspronkelijk geplaatst door monty

        thanks man, hier heb ik wat aan nooit over na gedacht dat er zo'n schema zou zijn.

        groete

        Comment

        • struik
          Advanced Stoner
          Member
          • Sep 2009
          • 66

          #5
          Re: juni, juli

          Oorspronkelijk geplaatst door janleuri
          ja, eind juni is het zeker nog mogelijk van een degelijke opbrengst te halen. maar je kan mesch best aan vrienden vragen voor ze al te ontkiemen en voor te laten groeien. In potjes in een serre of gewoon op de vensterbank buiten en als je terug bent de volle grond in.

          gtz

          ja het hoef ook geen uiterste oogst te zijn vind het eigenlijk leuker om te kweken dan te roken maar wou zoiezo dit jaar de planten klein houden zo'n 50/60cm door veel te snoeien en het resultaat daarvan te zien.

          heeft iemand nog een idee welke soort ik het beste kan gebruiken liefst een soort die snel de bloei in gaat als die er zijn tenminste.

          thanks, ciao

          Comment

          • copro
            Retired
            • Sep 2009
            • 249

            #6
            Re: juni, juli

            Ik heb afgelopen jaar een mooi kweekje met Ierdbei gedaan en is best een aanrader
            Eveneens geplant begin juli, groeit snel en goed, oogst was midden tot eind sep.
            (met een hoogte van 1.5m)
            Ga je in open lucht of serre e/a kweken?
            Want mits voldoende beschutting kan je eventueel nog voor een paar laatbloeiers kiezen
            Er is voor elke situatie en/of wens wel een geschikte plant

            Comment

            • struik
              Advanced Stoner
              Member
              • Sep 2009
              • 66

              #7
              Re: juni, juli

              Oorspronkelijk geplaatst door copro
              Ik heb afgelopen jaar een mooi kweekje met Ierdbei gedaan en is best een aanrader
              Eveneens geplant begin juli, groeit snel en goed, oogst was midden tot eind sep.
              (met een hoogte van 1.5m)
              Ga je in open lucht of serre e/a kweken?
              Want mits voldoende beschutting kan je eventueel nog voor een paar laatbloeiers kiezen
              Er is voor elke situatie en/of wens wel een geschikte plant
              gewoon in de open lucht en ze staan niet egt beschut.
              ik zou liever een plant willen hebben die snel in de bloei gaat zodat ik de wiet nog wel ff goed kan laten rijpen.

              Comment

              • moreweed
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Dec 2009
                • 5939

                #8
                Re: juni, juli

                Oorspronkelijk geplaatst door struik
                ja het hoef ook geen uiterste oogst te zijn vind het eigenlijk leuker om te kweken dan te roken maar wou zoiezo dit jaar de planten klein houden zo'n 50/60cm door veel te snoeien en het resultaat daarvan te zien.
                Hier nog zo een Struik, kweken rocks. Maar om dan daarna dat plantje in de fik te steken ...kweenie. Plantaardig kan je dat niet echt meer noemen
                Dus doen mn maatjes dat voor me

                Met snoeitechniek kan je een hoop lol hebben : stam in de knoop, zo afplatten dat je bij de oogst eigenlijk alleen een fiks mes nodig hebt of -als het echt uit de hand loopt- per 2 weken 50++ stekken van 'n plant halen. Da's fijn hoor > netjes 4 plantjes op je balkonnetje en stiekem minstens 5 guerillaplekken met nog eens 100-150 planten. Oke je houd dat er nooit aan over natuurlijk, maar tis een interessant idee
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment

                • struik
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • Sep 2009
                  • 66

                  #9
                  Re: juni, juli

                  Met snoeitechniek kan je een hoop lol hebben : stam in de knoop, zo afplatten dat je bij de oogst eigenlijk alleen een fiks mes nodig hebt of -als het echt uit de hand loopt- per 2 weken 50++ stekken van 'n plant halen. Da's fijn hoor > netjes 4 plantjes op je balkonnetje en stiekem minstens 5 guerillaplekken met nog eens 100-150 planten.

                  stam in de knoop, zo afplatten dat je bij de oogst eigenlijk alleen een fiks mes nodig hebt, Ik zou graag willen weten wat je hier mee bedoeld.
                  en als mensen nog snoei tips hebben hoor ik het graag en zou er dan ook graag een plaatje van willen zien.

                  ciaoo

                  Comment

                  • janleuri
                    Retired
                    • Oct 2008
                    • 1131

                    #10
                    Re: juni, juli

                    Als opbrengst voor u niet zoveel uitmaakt en ze klein moeten blijven zou ik voor een autoflower soort gaan.

                    Want voor zo een gewone zou hij snel boven de 50 cm zitten.

                    Als ge in juli begint kun ge nog wel een deftige oogst halen.

                    Voor snoeitips zie link: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ant-t3540.html

                    gtzz
                    Last edited by janleuri; 19 January 2010, 17:48.

                    Comment

                    • moreweed
                      Exquisite Grower
                      MemberLucky Member
                      • Dec 2009
                      • 5939

                      #11
                      Re: juni, juli

                      De stam in de knoop leggen is natuurlijk niet echt snoeiwerk, maar het helpt wel om een wat al te enthousiast plantje in toom te houden. Ik maak helaas nooit foto's van mn kweekje, Maar als je einde van de zomer eens wilt langskomen ben je van harte welkom.

                      Bijbuigen, opbinden, geleiden : dat zijn zeer handige technieken om je plantjes binnen boord te houden. Neem fiks stevig ijzerdraad, wikkel dat gedeeltelijk (en niet te strak) om de te buigen stengel en gaan met die banaan. Elke keer een stukje verder, niet te veel want dan zegt die knap. Een krul kost hooguit anderhalve week, de volledige knoop gaat richting 4 weken. Rechtopstaande takken die je horizontaal laat groeien zijn heerlijk om van te oogsten : de tak blijft horizontaal, de topjes daarentegen willen naar het licht. Dus oogsten is simpelweg de topjes eraf snijden, dan hou je -als je het goed hebt gedaan- alleen een dikke tak met bladeren over.
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment

                      Bezig...