Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenhuis kweken strafblad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Binnenhuis kweken strafblad

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik vroeg me af of je voor 5 planten onder een lamp (250 watt) binnenhuis een strafblad krijgt, een aantekening of alleen een boete???

    Of voor 3 planten?

    Groeten en alvast bedankt
    The grow must go on!

    #2
    Re: Binnenhuis kweken strafblad

    Volgens mij beslist de rechter dit. Aangezien het verboden is zou het wel kunnen, maar ben niet zeker.
    Ik denk eerder als je opnieuw tegen de lamp loopt dat dit erop komt.

    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: Binnenhuis kweken strafblad

      he volgens mij wordt 5 planten gedoogd maar indien je stroom aftapt of voor overlast zorgt dan zul je wel vervolgt worden maar zoals westport al zei beslist de rechter of je vervolgt wordt of dat de kous af is met het inbeslag nemen van je planten. Ik denk zelf dat indien ze je pakken met 5 planten je hoogstens een boete krijgt maar meer ook niet..

      Comment


        #4
        Last edited by moreweed; 30 January 2010, 01:38. Reden: detail vergeten
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Binnenhuis kweken strafblad

          strafblad ! denk da je daar wel kan op rekenen

          Comment


            #6
            Re: Binnenhuis kweken strafblad

            Okee bedankt voor de reacties allemaal, dan hou ik t klein en stiekem. Geen zin in te veel gedoe als een strafblad dus. Heel erg bedankt!

            Als iemand nog iets toe te voegen heeft aan de voorgaande reacties, heel graag uiteraard.

            Groeten
            The grow must go on!

            Comment


              #7
              Re: Binnenhuis kweken strafblad

              Ik ben gepakt met 5 planten!Een buurtbewoner had justitie getipt dat ik de hele schuur vol had!Toen ze kwamen waren ze niet blij!Ze komen niet graag voor 5 planten!Ik moest wel afstand doen van alles(planten en kweek-spullen),maar ik kreeg geen boete!Toen kwam de woningbouw-vereniging kijken of ik geen schade had gemaakt!Dat was ook niet het geval.Toen moest ik een contract tekenen dat ik een jaar niet meer zou kweken!Dat jaar is net voorbij en ik ben allang weer bezig!Ik woon nog steeds in hetzelfde huis!Hier is mijn advies:Maak geen schade aan het huis,tap geen stroom,niet meer dan 5 planten en hou alles netjes(geen overlast)! Wat ook goed is om te doen(als je de mogelijkheid hebt) is meerdere hokjes bouwen op meerdere plaatsen!Dan heb je altijd wat achter de hand als je gepakt word!Het gevolg van 5 planten stelt niks voor! Peace!

              Comment


                #8
                Re: Binnenhuis kweken strafblad

                Ja, Dr Haze bevestigd ongeveer wat ik horen vertellen heb van iemand, namelijk dat als je met 1 lamp kweekt je geen problemen hebt, je mag gerust meer dan 5 planten hebben zolang je maar niet meer dan 1 lamp in je hokje hebt hangen zit je eigenlijk safe, je bent wel alles kwijt, da's ook nie leuk natuurlijk.
                -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                Comment


                  #9
                  Re: Binnenhuis kweken strafblad

                  kijk wel uit met teveel planten!Want sommige woningbouw-verenigingen gooien je gewoon het huis uit!Iemand met kinderen kijkt wel uit!Heb je een eigen huis dan is er verder niks aan de hand!Misschien alleen een boete voor teveel plantjes!Mij maken ze niet bang!Niemand kan de liefde voor mijn plantjes weg nemen!Hobby growen 4 ever!Don't drink and drive,get high and fly

                  Comment


                    #10
                    Re: Binnenhuis kweken strafblad

                    weet iemand de wetgeving hierrond in belgie?

                    Comment


                      #11
                      Re: Binnenhuis kweken strafblad

                      http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ing-t1161.html

                      Even nuanceren hierzo. Het telen van cannabis is ten alle tijden buiten de wet. Ook 5 planten buiten in Nl of 1 plant buiten in BE. Dat dit gedoogd word wil enkel zeggen dat het niet ectief vervolgd word. Bij melding constatering of overlast neemt men het in beslag en doe je een afstandsverklaring. Onder lampen valt zowiezo buiten de wet en de gedoogbeleiden van beide landen.

                      Wat een woningvereniging doet is geheel afhankelijk van hun regels de ene geeft een waarschuwing de ander zet je er binnen de 6 uur uit.!!

                      Verstandig growen, dus brandveilig en een goede koolfilter. Geen stroom aftappen en je bek erover houden dan zal het risico klein zijn.

                      Grtz
                      Last edited by monty; 22 February 2010, 16:31.

                      Comment


                        #12
                        Re: Binnenhuis kweken strafblad

                        Oorspronkelijk geplaatst door westport View Post
                        Volgens mij beslist de rechter dit. Aangezien het verboden is zou het wel kunnen, maar ben niet zeker.
                        Ik denk eerder als je opnieuw tegen de lamp loopt dat dit erop komt.

                        Grtz
                        ironisch, tegen de lamp lopen

                        Comment


                          #13
                          grow da weed, smoke it's buds

                          Comment


                            #14
                            Re: Binnenhuis kweken strafblad

                            In Nederland krijg je alleen een strafblad als je door de rechter voor een strafbaar feit (misdrijf) bent veroordeeld. Voor de goede orde een overtreding is ook een strafbaar feit, maar levert geen strafblad op, zelfs al legt de strafrechter een boete op. Bij 5 planten of minder, of het nu in de tuin is of in huis met lampen, volgt er bij de eerste "misdaad" een sepot met afstandsverklaring. Sta je de planten (en de lampen) vrijwillig af dan wordt er dus geseponeerd. Doe je geen afstand dan volgt in beslagname en strafvervolging. Conclusie: bij een sepot met afstandsverklaring verschijn je niet voor de strafrechter, dus er wordt ook geen vonnis gewezen en kan er dus geen strafblad worden aangelegd. De afstandsverklaring moet wel bij het ontdekken van het strafbaar feit worden gedaan. Als je eenmaal voor de balie staat en je doet dan alsnog afstand dan ben je gewoon te laat. Hierover bestaat jurisprudentie. Google maar eens.
                            Last edited by Xtreme; 23 February 2010, 16:52.

                            Comment

                            Bezig...
                            X