Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paddo's

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paddo's

    Korting op 420shop
    Zijn paddo's op dit moment nog legaal in nederland?
    En kun je deze gewoon in de coffee shop kopen?

    #2
    Re: Paddo's

    Je kan alleen nog maar kweeksets kopen.

    Deze zijn niet illegaal. Eigenlijk slaat het nergens op je kan ze wel zelf kweken maar ze mogen niet meer verkocht worden.

    Bij menig fatsoenlijke smartshop verkopen ze die kweeksetjes.
    Is gewoon een soort propagator die je water moet geven en 2 weken later hopla paddo`s

    Ik dacht dat ze ongeveer 30 euro koste ofzo en daar haal je wel heel wat paddos uit. Voor meerdere keren trippen met een groepje vrienden.
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

    Comment


      #3
      Re: Paddo's

      Hmm, oke thanks, En ik denk dat als je ze via via kant en klaar koopt ook niet verstandig is ivbm ermee prutsen

      Comment


        #4
        Re: Paddo's

        als je ze zelf kweekt kan het dan niet fout gaaan ofzo?

        Comment


          #5
          Re: Paddo's

          Ja, kan wel degelijk fout gaan, als je huisdieren hebt, met name katten al helemaal.

          Ik had eens een setje gekocht en 1 van mijn 5 (nu nog maar 4) domme katten heeft het op de grond laten vallen waardoor alles door elkaar was gegaan, ik heb nog geprobeerd om alles wat te herschikken maar tevergeefs.

          Na een paar weken was alles paars en zwart geworden met wit haar.Bah, helemaal besmet dus, waarschijnlijk omdat ik de zak opnieuw geopend had en met mijn handen de boel wat heb proberen te effenen, je mag er eigenlijk al helemaal niet met je handen aankomen want dan besmet je ze, en paddo's zijn daar heel gevoelig voor.

          Maar als je ze gewoon rustig kan laten staan op een lichte plaats, maar niet in direct zonlicht dan heb je na een week of 3 een oogstje paddos, die pluk je dan gewoon, sproeit nog wat water over de resten en sluit de zak opnieuw om de volgende vlucht af te wachten, dit kan je 2 tot 3 keer doen, dus genoeg om een hele tijd zoet mee te zijn.

          Als je ze niet op krijgt voor ze slecht worden dan moet je ze gewoon goed drogen en als ze helemaal kurkdroog en verschrompelt zijn in de diepvries bewaren tot je ze wil gebruiken.Best in een zakje steken dat zo goed als luchtdicht is en zo veel mogelijk vacuum is getrokken, da's beter want zuurstof maakt de kans op bederf groter.

          Een portie is na het drogen ongeveer een gram (grote portie wel), 1 gram droge paddo's zijn ongeveer 25 tot 28 gram paddo's als ze nog nat zouden zijn.

          Hopelijk heb je meer succes dan ik de eerste keer, veel plezier.
          Last edited by DaZeD; 25 April 2010, 14:16.
          -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

          Comment


            #6
            Re: Paddo's

            Ayatollah Klink heeft vorig jaar de Paddestoel, de schepping van zijn eigen God, verboden.

            Compleet gestoorde gristenhufters, wat gaan ze straks " verbieden" ? De zon? Plezier? Zeg het maar....

            BZ.

            PS: Dazed, wat je zegt klopt niet helemaal. Een paddestoel bestaat uit ongeveer 90% water. Dit betekent dat je van 10 gram nat 1 gram droog overhoudt.
            Paddestoelen groeien zelfs in het donker, alleen dan in allerlei kronkels. ;p Een klein beetje licht van boven is voldoende om ze rechtop te laten groeien.
            Last edited by Buizerd; 25 April 2010, 14:17.

            Comment


              #7
              Re: Paddo's

              Komt er geur van zo'n paddokweekset? Kan ik hem gewoon in mijn kamer leggen zonder dat het begint te ruiken?

              Comment


                #8
                Re: Paddo's

                Je ruikt niets, als er geoogst wordt ruikt het naar verse champignons.

                Paddestoelen zijn niet zo gevoelig voor besmetting overigens (zie verhaal van Dazed) het is vooral het medium waar ze op groeien, vaak graan of rijstemeel.
                Dit wordt gesteriliseerd alvorens de paddestoelen sporen toe te voegen.

                Hierdoor hebben zij het rijk alleen en kunnen ze het medium " koloniseren". Als dit voltooid is heeft " onheil van buiten" weinig kans meer.
                Echter als het steriele medium voor die tijd met andere (schimmel)sporen in contact komt (potje open maken, erop ademen etc) die agressiever zijn dan onze Psilocybe heb je de poppen aan het dansen.

                Van sommige schimmels kun je ziek worden of zelfs dood gaan. Weggooien dus als je kweekje besmet is geraakt met andere meuk.

                De kant en klare kweeksets zijn iet zo gevoelig voor infectie, maar als het op de grond valt enzo ja dan is de kans groot dat....

                Zelf je stoeltjes kweken is heel leuk!

                Buizerd

                ps: " Gewoon in je kamer leggen" niet in een vuile hoek ofzo.. ;p Maak een mooie bak of emmer schoon, perliet op de bodem wat je goed vochtig maakt, daar plaatsje je kweekdoosje op. De emmer afdekken met dun keukenfolie (geen alu ). Elke dag een paar keer wapperen voor frisse lucht, nog beter is een klein aquariumpompje wat verse lucht inblaast.

                Genoeg kweekinfo op internet, op bijvoorbeeld shroomery.org vind je veel. Zoek es op de kweekjes van Mushroomfriend!
                Last edited by Buizerd; 16 May 2010, 20:19.

                Comment


                  #9
                  Re: Paddo's

                  Steriel werken is een gouden vuistregel.

                  Grtz
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #10
                    Re: Paddo's

                    Maak je niet te druk om de politiek, doe waar je zin in hebt en weeg voor jezelf af of je het verstandig vind om te doen of niet.
                    Ik maak me allang niet meer druk om een geloof dat mij wil opleggen wat goed of slecht is, dat bepaal ikzelf en dat zal ik in geval van dat ik mij hiervoor moet verantwoorden ook op die manier bij een rechter verwoorden of hij dit nu wel of niet zal accepteren boeit mij totaal niet!
                    Mijn geloof verbied mij namelijk de regeltjes te volgen die door een ander geloof gemaakt zijn

                    Comment


                      #11
                      Re: Paddo's

                      Zo is het..

                      Maar er wordt ook overdreven. Net zoals met wietplanten, alsof die van mars komen.. etc..

                      Ik heb grain 2 grain gedaan, met agar gewerkt, vloeibaar mycelium gemaakt, eigen prints en sporenspuitjes gemaakt etc. Met minimale problemen. En niks flowhood of glovebox.

                      Gewoon beetje schoon en ook SNEL werken.

                      Grtz
                      Buizerd

                      Comment


                        #12
                        Re: Paddo's

                        in heerlen worde ze gewoon nog verkocht heb een X sporen gekregen via red de paddo punt nl het leek me alleen te moeilijk om ze steriel te werken wil het tog nog wel een gaan proberen.. nooit geschoten is altijd mis he
                        sigpic

                        Life Is A way Of Growing - Growing Is A Way Of Life!
                        May Jah Bless The Herbs

                        Comment


                          #13
                          Re: Paddo's

                          gewoon proberen, je hebt niet de hele print nodig voor een experimentje.
                          Integendeel..

                          Comment


                            #14
                            Re: Paddo's

                            Het is best goed te doen.

                            Alleen snel en schoon werken, er zijn meerdere sites waar een perfecte handleiding te vinden is.
                            Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                            Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                            Comment


                              #15
                              Re: Paddo's

                              Bedankt! Deze week maar even langs een smartshop dan

                              Comment

                              Bezig...
                              X