Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving Buitenplanten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wetgeving Buitenplanten

    Korting op 420shop
    Hey ,

    Kan iemand mij meer informatie geven over de wetgeving van buitenplanten ?

    Ik heb er zoals elk jaar 5 staan , ik had op 14-4-'10 nog een internet pagina van het OM waar in stond dat het gedoogd werd en je er niet voor vervolgd word mits je er afstand van doet .

    Nu hoor ik hier in de regio het ene indianen verhaal naar het ander , Ik heb gehoord dat je tot 1.000 euro boete per plant kunt krijgen , al zie ik dat echt niet zitten omdat ze dat met alle goeie zorg dat niet eens opbrengen .

    Maar toch ik denk ik ga weer ff de pagina van het OM checken , zie ik tot mijn verbazing dat hij verwijderd is , en ik kan zelf helemaal niks meer terug vinden over de wetgeving niet bij het OM als ook niet ergens anders op het internet .

    Mischien zijn er mensen die me er mee kunnen/willen helpen .

    Vast bedankt , Mvg Die_Lange

    #2
    Re: Wetgeving Buitenplanten

    Niemand ?

    Comment


      #3
      Re: Wetgeving Buitenplanten

      Je woont in Nederland?

      5 planten werden altijd 'gedoogd', wel waren er altijd regio's die een ander beleid hadden. Als men afstand doet van de planten bij een inval, dan werd dit dus gedoogd en werd je niet strafrechterlijk vervolgd.

      Ik heb nog niet gehoord dat deze regelgeving veranderd is.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Re: Wetgeving Buitenplanten

        is dat per persoon of per huishouden?
        en worden 5 planten ook in beslag genomen zonder vervolging? of alleen met meer + vervolging? ik kan er niks over vinden.

        Comment


          #5
          Re: Wetgeving Buitenplanten

          Per huishouden.

          Bij een hoeveelheid van 5 planten of minder wordt aangenomen dat er geen sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen. Deze situatie wordt gelijk behandeld als de situatie waarin wordt geconstateerd dat sprake is van een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik. In die gevallen volgt sepot met afstand, met als motief "gering feit". Sepotcode: 40
          Veel gestelde vragen over het forum

          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: Wetgeving Buitenplanten

            oke dan bedankt voor de info ,

            ze staan er lekker bij , heb ze vanaf gisteren op 12 uur buiten en 12 uur donker ( in schuur ) staan , dat zou toch geen kwaad kunnen omdat er waaiers en tl balken ( die dan natuurlijk uit staan ) in mijn schuur hangen , zodat ze het op plantage kunnen schuiven ?

            greets die_lange

            Comment


              #7
              Re: Wetgeving Buitenplanten

              Wellicht off topic maar toch, je moet je er niet te druk over maken.
              Te hard rijden mag niet en kan een dodelijk ongeluk veroorzaken wat veel zwaarder gestraft word.
              Mocht je voor je 5 plantjes moeten voorkomen dan krijg jij sowieso een advocaat toegewezen die jou zal bijstaan.
              De eerste keer zal je er zeker vanaf komen met een waarschuwing en zullen ze je zeker geen geldboete geven mits het bij +/- 5 plantjes blijft!
              Daarnaast zal de aanklager moeten aantonen dat de planten bedoelt zijn voor de handel, dit zal zeer zeker niet zomaar gaan door 5 plantjes mee te nemen naar een rechtszaal en tegen de rechter te zeggen:" kijkt u eens meneer de rechter, hier heb ik een aanzienlijke hoeveelheid softdrugs in aankomst".
              De rechter zal denk ik hard in de lach schieten, er komt wel meer bij kijken om aan te tonen dat jij daar financieel beter van zou worden.
              Als het zo simpel was dan had je daar legio voorbeelden op internet van gevonden van mede kwekers die allemaal opgepakt zijn met <10 plantjes.
              Dat noemen ze in Nederland gedoogbeleid en zal hoogstwaarschijnlijk voor de wet niet beschreven kunnen worden.

              Los daarvan als je 5 tot 10 plantjes hebt staan dan moet de overheid zich er sowieso niet mee bemoeien is mijn mening.
              Laat ze hun overige taken maar eerst eens op orde gaan brengen i.p.v. een ander op de vingers te tikken!
              Het zal mij dan ook een zorg wezen wat een rechter ervan vindt, ik bepaal zelf wat goed voor mij is en wat door de beugel kan waarbij ik rekening houd dat mijn omgeving daar geen overlast van heeft.
              Mocht deze wel overlast hebben dan kunnen zij zich tot mij wenden zodat ik een oplossing zal zoeken, maar kennelijk leven we in een wereld van afgunst waarbij we alles maar moeten laten opknappen door hogere hand en stiekem achter de gordijntjes gaan zitten lachen als er 5 plantjes uit een tuin gehaald worden bij de buurman.
              Dit doet mij denken aan de basisschool waarbij je de juf aansprak dat pietje de bal van jantje heeft afgepakt.
              Ik word al onwel bij de gedachte

              Zet jij lekker je 5 plantjes neer en zorg dat niemand last heeft van je plantjes.

              Comment


                #8
                Re: Wetgeving Buitenplanten

                Asta, fantastisch geschreven.
                Ik ben het het voor 1,000,000,000% met je eens.
                De overheid moet niet zeuren over kwekers met 5 of 10 plantjes.
                Ze moeten is echte boeven vangen

                Comment


                  #9
                  Re: Wetgeving Buitenplanten

                  Precies.. beetje kweke en roken kan geen kwaad criminaliteit daarintegen wel..

                  Comment

                  Bezig...
                  X