Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving en drugsbeleid Nederland

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Thanks for sharing this useful information.

    Comment


      #47
      Hoeveel planten mag je nu kweken en hoeveel grammen mag je thuis inmiddels in bezit hebben zonder een geld boete of gevangenis straf?

      Comment


        #48
        Mogen niks nul nada.

        Gedoogd worden 5 planten of 5 gram.



        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #49
          je mag tegenwoordig zelf 40 plantjes hebben zolang je de juiste rechter treft..
          gaat nergens meer over volgens mij,ik begrijp er niks van.
          oude generatie had er ook welharder voor mogen "vechten"
          Get to the Choppah!

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Haha nou sterker nog: Van mij hoeft het niet.
            Al die aandacht is nergens goed voor.
            Tegenwoordig moet je al opletten dat er geen blaadje de straat op waait want dan heb je zo 2 bussen politie op de koffie.

          #50
          burgelijke ongehoorzaamheid is 1 van de grondrechten van onze democratie

          Comment


            #51
            Oorspronkelijk geplaatst door cannabis View Post
            Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland
            daar moet nog bij gezegd worden dat er onderling (politie,justitie,woningbouw) hebben afgesproken dat je ook direct uit je woning gezet kan worden!!
            situatie:
            5 planten, 1 lamp, tent, aanvoer- en afzuiginstallatie
            huurhuis (particulier), standaard huurcontract voor onbepaalde tijd, geen vermelding omtrent kweken in het huurcontract
            hobbymatig, eigen gebruik, geen intentie tot verkoop/handel, onttrekken van geldstroom richting coffeeshop/criminele organisatie(s)
            stroom via de meter en netjes afgerekend
            geen verleden met justitie

            vraag:
            wordt in deze situatie bij ontdekking alsnog het huurcontract opgezegd?
            enige juridische onderbouwing of mediaberichten hieromtrent???

            Last edited by TB303; 23 October 2020, 20:05.
            ...

            Comment


            • TB303
              TB303 commented
              Editing a comment
              Boomvalk dat van de benodigdheden en planten afstand gedaan moet worden begrijp ik. Tot 5 planten word je niet vervolgd.
              Word ik voor 5 plantjes uit mijn huurhuis gezet? Of wordt de woning voor 3mndn gesloten? Dat zijn de vragen die ik heb.....

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Ja dat kan. Bij ons geldt 1ste overtreding waarschuwing + boete, 2de overtreding sluiting woning voor 3 maanden. Damocles Wet noemen ze dat.

              https://www.burgemeesters.nl/bevoegdheden/opiumwet

            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              Bij ons hetzelfde als bij Flip. Maar t/m 4 planten. Vanaf 5 meteen al 2 maanden sluiting. Ook krijgen de omwonenden ook bij een waarschuwing meteen al een brief van de overheid dat jij een waarschuwing hebt gekregen voor overtreding vd opiumwet.

            #52
            Ook wordt er ook gekeken of je een voorraad wiet hebt in huis, meer dan 5gr wordt beschouwd als handelswaar, weegschaaltje enz.enz. in huis, dan ben je een "dealer"
            Daarbij val je onder bestuursrecht, justitie hoeft niets te bewijzen, jij wel, en ja er zijn gemeentes die wat minder rigide deze regels toepassen.

            gekopieerd stukje van Maurice Veldman:

            Ook henneptelers krijgen steeds meer te maken met bestuursrechtelijke sanctionering. Het strafrecht speelt in de praktijk regelmatig een minder grote rol dan het bestuursrecht. Als justitie strafrechtelijk geen middelen heeft een hennepteler aan te pakken komt vaak het bestuursrecht om de hoek kijken. De gevolgen hiervan kunnen groot zijn.

            Bron:
            https://www.vvsadvocaten.nl/advocaten/maurice-veldman/


            Comment


              #53
              thanks voor de links..... beide doorgelezen en daar word je niet vrolijk van....
              ...

              Comment


                #54
                quote:
                "Per 1 januari 2019 is deze wet uitgebreid met "strafbare voorbereidingshandelingen", die duidelijk wijzen op de productie van drugs. Van voorbereidingshandelingen kan volgens artikel 13b Opiumwet sprake zijn bij het voorhanden hebben van bepaalde voorwerpen of stoffen die, vanwege de aard en hoeveelheid of gezien de onderlinge combinatie, geschikt zijn om harddrugs te vervaardigen of voor grootschalige hennepteelt. Op zijn minst moeten de voorwerpen of stoffen het ernstige vermoeden rechtvaardigen dat zij daarvoor bestemd zijn."

                Hier staat toch dat dit niet het geval is @ TB303. Je moet echt grootschalig en dus meer dan 5 planten groeien wil je volgens de Wet Damocles uit je woning gezet worden.

                Zou ook beetje onzin zijn als het hele land letterlijk wiet kan kopen (per 5 gram portie wel te verstaan) zonder probleem en legaal. Je kan wel zeggen het mag niet en is gedoogd maar ik ben hier opgegroeit en het is toch echt normaal om te kopen. Maar het komt uit een magische ruimte die niet lgeaal is en groeit daar ook om dan niet legaal vervoerd te worden naar al die coffeeshops.

                Van de zotte dat mensen straffen accepteren voor paar plantjes te groeien terwijl het HELE LAND ROOKT maar dat is mijn mening.... doe wat je zelf wilt maar ik vecht wel voor mijn rechten

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Ik heb het al eens ergens gepost hier, een kopie van de brief waarin vermeld werd dat bij een 2de constatering tot sluiting van de woning wordt overgegaan voor de duur van 3 maanden.

                  In dit geval werden 4 planten onder 1 HPS aangetroffen.

                  Als ze willen naaien ze je met de broek dicht.

                #55
                6CFA456D-AF6D-4868-A5C8-A462B811FE7A.jpeg
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #56
                  Ja, dus niet bij een eerste groei.

                  Kennelijk is 4 planten een kwekerij volgens deze gemeente, ik weet niet of dit in een rechtzaak stand houd, maar zou zelf idd het risico ook niet nemen na zo een waarschuwing.

                  Ik vond niet zo snel het beleid voor mijn gemeente maar vond wel dit artikel:

                  https://data.amsterdam.nl/artikelen/...-eb2e61a22ab6/

                  Comment


                    #57
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
                    Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland



                    Naar mijn weten moet de politie eerst aanleiding hebben voordat ze je woning mogen doorzoeken, als ze aan je deur staan kan je ze altijd weigeren. Ze kunnen verschillende redenen hebben om een inval te doen: stank / geluidsoverlast bijvoorbeeld.

                    Altijd proberen, als ze geen aanleiding hebben waarom zouden ze dan je huis mogen binnentreden?

                    Comment


                      #58
                      Hoe zit het nou als je maximaal 5 planten aan het kweken bent puur voor jezelf en gezinsleden op medische vlakte en krijgt een inval? Of paar 100 grammen thuis hebt om olie,zalf te maken of op te roken

                      Kun je de politie dan tegen houden om ze te laten stoppen met het weg halen omdat wat je kweekt is medicinaal goed en het is het enige wat helpt en na een rechtelijke bezoek gewoon weer verder kunt als niemand er last van heeft?

                      Comment


                      • Flip Hasjkip
                        Flip Hasjkip commented
                        Editing a comment
                        Het blijft illegaal dus kunnen ze alles meenemen en bestraffen. Bij een inval vraagt men om vrijwillig afstand te doen van je planten en apparatuur. Je kan dat weigeren en vragen om een advocaat. Nadeel daarvan is dat je bij vrijwillige aftsand er vaak met een boete vanaf komt, als je er een zaak van maakt kunnen er ergere consequenties aan vasthangen.

                        Vraag aan je arts om een verklaring af te geven dat wiet het enige is dat goed werkt voor jou en vraag om een recept. Je kan dan zeggen dat je zelf bent gaan kweken omdat het te duur is in de apotheek, of dat er niet genoeg THC in die wiet zit voor jouw doel. Dan kan je dat altijd tonen bij een eventuele inval. Of het veel helpt, geen idee, kwaad kan het in ieder geval niet. Ligt natuurlijk wel aan je arts, die van ons werkte goed mee. Het ligt ook aan de agent, of er melding is van overlast door de buurt (meestal reden no 1 om in te vallen) en of je spullen voor dealen (gripzakjes, weegschaal, veel cash) in huis hebt.

                        Belangrijkste als je kweekt ; zorg dat niemand er vanaf weet, zorg dat je geen overlast voor je omgeving veroorzaakt en betaal netjes voor je stroom en water.

                      #59
                      Ik heb hier een link voor je, pluis/lees alles goed door.
                      https://www.pgmcg.nl/medicinale-thui...le-thuiskweek/

                      ​​​​​​​

                      Comment


                        #60
                        https://www.nu.nl/binnenland/6222793...eijerland.html

                        Als het maar geen cannabis is. Dan hebben bepaalde politici weer munitie tegen legaliseren.

                        Laat onverlet hoe onbeschrijfelijk erg het is wat daar is gebeurd natuurlijk.

                        Comment

                        Bezig...
                        X