Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadjes van Nederland naar Belgie verpatsen = Legaal?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadjes van Nederland naar Belgie verpatsen = Legaal?

    Korting op 420shop
    Je mag in Belgie rondlopen met 3gram weed, 1 plant hebben, etc... Dit alles legaal

    Maar hoe zit het met het kopen van spullen (zaadjes, dergelijke) in Nederland en deze, per auto, versleuren naar Belgie? Graag GERICHTE info/duiding hierover. Het is nogal dringend

    Dank,

    Jona

    EDIT: Hoe zit het met het verzenden van zaadjes 'in een pen' (zoals ze op verschillende seed sites zetten)? Dat zal dan ook Illegaal zijn?
    Hoe moeten wij dan eigenlijk aan onze zaadjes geraken? (want wat is het nut van een plant te mogen hebben als je nerges LEGAAL aan zaadjes kan geraken?) More answers please

    Ik vond op deze link (http://www.zelfhulpgroep-desleutel.n...strafrecht.htm) het volgende:
    Mag men de grens oversteken met cannabis?

    "Het invoeren van cannabis blijft verboden en er zal steeds een proces-verbaal worden opgesteld. Volwassenen zullen in de toekomst echter niet meer vervolgd worden, op voorwaarde dat er geen aanwijzingen zijn voor problematisch gebruik, maatschappelijke overlast, handel,...
    Het uitvoeren van cannabis (zelfs van een heel kleine hoeveelheid) zal niet worden gedoogd. Ook in Nederland is de uitvoer van cannabis (en andere drugs) strafbaar. Dit impliceert dat wie zich in Nederland gaat bevoorraden een misdrijf pleegt naar Nederlands recht."

    Geldt dit dan ook voor zaadjes of niet? Want ik weet het effe niet meer

    #2
    Re: Zaadjes van Nederland naar Belgie verpatsen = Legaal?

    ministriele-omzendbrief-geschrapt-t923.html

    Heb geen idee hoe ver het nu staat.
    Zaadjes invoeren en dergelijke blijft illegaal.

    Greetz,
    zion

    Comment


      #3
      Re: Zaadjes van Nederland naar Belgie verpatsen = Legaal?

      Oorspronkelijk geplaatst door zion
      Zaadjes invoeren en dergelijke blijft illegaal.
      Net effe getelefoneerd met iemand. Hij zei dat zaadjes transporteren (het gaat dan om kleine hoeveelheden) legaal zou zijn zolang je niet meer dan 1 laat groeien. Kan iemand mij hier aub zo snel mogelijk wat info over verschaffen. Want ik zou niet weten waar ik anders terecht moet -.-.

      thx

      Comment


        #4
        Re: Zaadjes van Nederland naar Belgie verpatsen = Legaal?

        bericht aangepast
        Last edited by Jointjedraaien; 25 March 2009, 23:10.

        Comment


          #5
          Re: Zaadjes van Nederland naar Belgie verpatsen = Legaal?

          Oorspronkelijk geplaatst door Cannab0y
          Het risico is vrijwel nihil, gaan ervoor zou ik zeggen

          Enige voorkeur naar soort die je wilt zetten?

          Greetz
          Dit is nu ZO DE POST DIE IK NODIG HAD!!!!!! Thx!!!!
          Ja, zeker een voorkeur maar ik ben absoluut niet zeker (m'n beginnersfactor speelt daar dus een rol ). Ik dacht aan Hollands hope, Early Bud, Early Misty. Wat dacht jij? Heb jij een voorkeur bij een van deze? Of misschien een andere met een deftige opbrengst en niet te moeilijke kweekomstandigheden?
          Echt dik bedankt !

          Groeten,

          Jona

          Comment


            #6
            Re: Zaadjes van Nederland naar Belgie verpatsen = Legaal?

            bericht aangepast
            Last edited by Jointjedraaien; 25 March 2009, 23:10.

            Comment


              #7
              Re: Zaadjes van Nederland naar Belgie verpatsen = Legaal?

              Oorspronkelijk geplaatst door Cannab0y
              Ik heb niet echt een voorkeur naar bepaalde zaden, maar het is ook belangrijk om te weten of je binnen of buiten gaat kweken.

              Als je buiten kweekt en je zoekt een potent soortje voor weinig geld, kan je altijd eens kijken op http://www.growshopalien.com bij de zaadbank bij Nirvana Seeds. Daar heb je, zoals je eerder al vermelde, de Early Misty. Deze soort kan zonder probleem buiten gekweekt worden en is erg rotbestendig. Dit weet ik uit eigen ervaring. Voor meer info over deze soort en de ontwikkeling ervan kan ik je volgend zelfgemaakt filmpje aanraden in dit topic: http://jointjedraaien.nl/wietforum/g...isty-t706.html



              Greetz
              Het gaat om buitenkweek. Al zou ik een binnenkweek wel eens willen uitproberen, ben ik nog niet zeker. Heb je anders binnensoorten die je zou aanraden (liefst met persoonlijk ervaring indien mogelijk)?

              Als ik je zou vragen een keuze te maken tussen Early Misty en Hollands Hope, zou je dan kunnen kiezen?
              En tussen Early Misty en White Snow?

              Thx

              Comment


                #8
                Re: Zaadjes van Nederland naar Belgie verpatsen = Legaal?

                @ Jona:

                Maak hier anders een nieuw topic met de vraag voor je zaadkeuze, kwestie dat we hier on topic blijven

                Vragen algemeen
                Ik ben een groot mysterie, verpakt in een raadsel met een strik van vraagstukken

                Comment


                  #9
                  Re: Zaadjes van Nederland naar Belgie verpatsen = Legaal?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Boerjanster
                  @ Jona:

                  Maak hier anders een nieuw topic met de vraag voor je zaadkeuze, kwestie dat we hier on topic blijven

                  Vragen algemeen
                  Komt in orde baas!

                  Comment


                    #10
                    Re: Zaadjes van Nederland naar Belgie verpatsen = Legaal?

                    Lol.. was niet de bedoeling zo bot over te komen
                    Ik ben een groot mysterie, verpakt in een raadsel met een strik van vraagstukken

                    Comment


                      #11
                      Re: Zaadjes van Nederland naar Belgie verpatsen = Legaal?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Boerjanster
                      Lol.. was niet de bedoeling zo bot over te komen
                      Was ook niet zo hoor, weet me gewoon met niets beters bezig te houden vandaag . Daarom er maar direct werk van gemaakt

                      Comment


                        #12
                        hennepzaad voor te vissen mag wel verkocht worden hier in belgie, koop gewoon zo een zak stop die erin en met een vislijn in je koffer kan da geen probleem zijn :p

                        Comment


                          #13
                          Wiet is illegaal!!! Help!!
                          Last edited by ; 13 March 2009, 05:41.

                          Comment

                          Bezig...
                          X