Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische cannabiswetgeving

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Belgische cannabiswetgeving

    Ik heb een vraagje! Als ik met een vriend in de auto zit, en ik rol een joint (zomaar als we ergens geparkeerd staan) en we roken hem samen op, is er dan iets strafbaar? waar moeten we op letten?

    Comment


      sigpic

      Comment


        Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

        The plant of today, makes the planet of tomorrow.

        Comment


          Re: Belgische cannabiswetgeving

          heb ff zitte google'en; kwam op http://www.reggae.be/magazine/news/column/539http://www.cannabis-social-clubs.be/...TREKT-UW-PLANT waar zij het advies geven om op Groen! te stemmen. <- zeker het lezen waard.

          Comment


            Re: Belgische cannabiswetgeving

            Deze algemene agendapunten kende ik al. Maar uit ervaring weet ik ook dat er gevoelige verschillen bestaan omtrent het standpunt binnenin de partij. Gezien mijn eerste bedoeling niet is om op groen te stemmen door mijn algemene ideologie en werkomgeving, vroeg ik mij af wie binnen welke partij cannabisvriendelijk was. Daarover vind ik echter nergens informatie =(
            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

            Comment


              sigpic

              Comment


                Re: Belgische cannabiswetgeving

                mooi uitgelegd, ik wist het ook allemaal niet zeker hoe het zat met de wetgeving, merci!

                Comment


                  Re: Belgische cannabiswetgeving

                  Hartelijk bedankt voor de gedetailleerde, gestaafde info die jullie in dit topic geven!

                  Respect

                  Comment


                    Re: Belgische cannabiswetgeving

                    Hallo,
                    ik heb nog een vraagje.
                    Ik ben +18, wat zou er dan gebeuren als ik vanuit maastricht met de bus gepakt wordt bij een grenscontrole en ik heb 5 gr wiet bij? en wat als ik 3g bij heb of maakt dit geen verschil.
                    ik weet dat 3g niet echt vervolgd wordt in belgie maar hoe zit dat dan met 'smokkelen'?
                    alvast bedankt groetjes

                    Comment


                      Re: Belgische cannabiswetgeving

                      Je bent grens overschrijdend bezig dus je smokkelt. 5 of 3 gram maakt volgens mij niet uit meen dat dat 400 euro kost zoon bon.

                      Grtz

                      Comment


                        Re: Belgische cannabiswetgeving

                        Ja, wat Monty zegt klopt. Die 400eu zou trouwens direct betaald moeten worden volgens dat ik het gehoord heb. Ze willen op die manier dat 'smokkelen' tegengaan en 'drugstoeristen' het land uit houden.
                        400eu voor enkele grammetjes (althans dat is wat je riskeert) is mij toch vrij veel dus denk goed na als je de grens overgaat met wat in je koffer

                        Comment


                          Re: Belgische cannabiswetgeving

                          Op de bus van maastricht naar hasselt nog nog nooit een controle gezien.
                          Ik ga wel altijd door de week, misschien dat er in het weekend meer controles zijn?

                          Comment


                            Re: Belgische cannabiswetgeving

                            Het belgische gedoogbeleid zuigt zoooooo hard!

                            Comment


                              Re: Belgische cannabiswetgeving

                              Dag iedereen,

                              hierbij mijn eerste post

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                              0.2 gram lijkt me wel heel weinig
                              Heb je er dan een pv voor gehad ofzo? Want normaal als je afstand ervan doet kom je er zo vanaf hoor. Enkel boven de 3gr kan je problemen krijgen. Maar als ze vragen of je er afstand van wil doen dan MOET JE DIRECT INSTEMMEN, zo voorkom je een pak problemen...
                              De inbreuken die, in het kader van onderhavige richtlijn, geregistreerd worden in een VPV, geven geen aanleiding tot een inbeslagname van de aangetroffen verdovende middelen.
                              Deze mogen derhalve in het bezit blijven van de betrokkene.
                              Indien deze laatste er vrijwillig afstand van doet, worden deze stoffen onverwijld vernietigd door de hiertoe aangeduide verantwoordelijke van het betreffende politiekorps.

                              Comment


                                Re: Belgische cannabiswetgeving

                                Krijg je dan nog een VPV als je er afstand van doet? Lijkt me dat je er anders zowel geen afstand van moet doen als je sowieso een 'VPV' krijgt
                                En wat houdt zo'n VPV precies in want daar is toch ook wel flink wat onduidelijkheid over. Weet jij wat af van deze zaken?

                                Comment

                                Bezig...
                                X