Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heropening van de discussie: alternatief voor gedoogbeleid.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    We zullen te maken hebben met vooral de Europese wetgeving, de UN, en nog wat verder van mijn bed partijen....

    Ik zit nu de Europese onderzoeken te onderzoeken.. Om je voor te schamen inderdaad.. Er is sinds 2009 niks meer gedaan, en dit gaat niet alleen over cannabis.


    Developments in drug use in the population and specific target groups (chapter 2)

    The most recent survey on drug use in the general population was conducted in 2009.
    However, due to methodological changes, the data are not comparable with those of previous surveys (1997, 2001 and 2005).

    https://www.wodc.nl/binaries/p2045-s...cm28-71827.pdf
    Probeer je eens in te leven in het plantje!

    - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

    Comment


      #17
      Lokaal wacht op Den Haag, Den Haag wacht op de EU, de EU wacht op de UN, en hoe gaat dat verhaal dan verder? Zo kan ik die argumenten neer halen over wachten op Den Haag.
      Probeer je eens in te leven in het plantje!

      - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

      Comment


        #18
        Je gaat het veel te ver zoeken. Uw stelling is, in de gemeente moet gereguleerde wietteelt mogelijk zijn. Dat heeft met Europa niks te maken, enkel Nederland heeft coffeeshops. Geef mij 5 minuten en je hebt je proefproject... Dat is nu het enige waar ik Ganjax gelijk ga geven. Met zo'n stelling mag je mij altijd overvallen, daar zou je geen voorbereiding voor nodig moeten hebben. Elke coffeeshop klaagt dat achterdeur beleid wel aan. Het is compleet onlogisch dat je een product mag verkopen, maar het niet mag inkopen of telen.

        Je zal moeten gaan zoeken hoe andere gemeenten dat willen doen. Eenmalig, met 1 coffeeshop, of een overeenkomst met alle shops? Vergeet de vergelijking met de vs, bekijk dat fragment van John Oliver maar is. Ze mogen daar dus geen bankrekening hebben, vanuit het perspectief van de bank is dat medeplichtigheid aan iets wat federaal nog strafbaar is. Dus alles is cash en ook werknemers worden cash uitbetaald. Dat is bij mijn weten bij ons, en wsl ook bij jullie, verboden.
        Als je 1 coffeeshop legaal wil voorzien dan zou je elke dag een oogst moeten gereed hebben van 500 gr tot een kg. Geef dat maar aan als voorbeeld, dat is een ziek aantal illegale inkomsten en risico's en verlies van stroom. Lijkt mij compleet logisch dat je dat eindelijk is legaal wil gaan proberen. Al kan dat op grote schaal niet zonder justitie en nog een aantal departementen.

        Comment


        • Blowa
          Blowa commented
          Editing a comment
          Ik heb nee gestemd. Haha! Ik vind dat het gewoon legaal moet zijn op alle vlakken. Mja achteraf is dat wel een beetje ignorant van mij als ik jullie zo hoor.
          Mja had de keuze, of politie drones geven (Tegen), of gemeente wiet geven (Tegen). Nu hebben ze en geen wiet en geen drones. Wou eigenlijk Drones niet en gemeente wiet wel. Maar na super kort overleg, werden we gedwongen onze meningen in te dienen.
          Last edited by Blowa; 14 January 2018, 18:40.

        • Blowa
          Blowa commented
          Editing a comment
          Gemeente wiet.. Heb je onze plantsoenen wel eens gezien?

        • Blowa
          Blowa commented
          Editing a comment
          Definitie van "gereguleerde" :

          "Binnen door de overheid gestelde voorwaarden en beperkingen."

          Niet reguleren.. Wat staat voor "in orde brengen"

        #19
        Begint nu een verzameling van argumenten te worden en het begint inhoudelijk goed vorm te krijgen. Ben er nog steeds niet.

        Ben ook van mening dat er een derde macht moet komen die zowel politiek als politie in de gaten houd.

        Vroeger had je Kerk die hielde de burgers en politicus in toom. De politicus hielden de burgers en kerk in toom. En de burgers konden beide doen laten vallen of rijzen.

        Nu is het burgers vs regering, regering vs burgers. En een doorgestoken kerk.

        Iets klopt er niet. Ga hier een andere dag nog dieper over na denken.
        Probeer je eens in te leven in het plantje!

        - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

        Comment


          #20
          Dat valt op gemeentelijk niveau niet te beslissen dat die cannabis van 1 plaats moet komen. Als je dat wil gaan doen dan spreek je over een bedrijf met per coffeeshop minstens 100 lampen. Dat wordt op federaal niveau geblokkeerd.

          Comment


            #21
            Ik vind de VS alvast geen goed voorbeeld waar kleine kwekers geen vergunningen krijgen of hun boeltje aangeslagen wordt. Waar multinationals grote weed bedrijven (kwekerijen) met hopen lampen mogen opstarten en zodoende opnieuw al het geld naar de rijkere eenheid loopt. Het is daar totaal mislopen, de bevolking heeft zich laten misleiden.
            De kleinere kwekers worden daar dagelijks lastig gevallen enzo verder... Het is 1 ramp scenario..

            Als je het toelaat moet je het compleet los laten: kweken zonder vergunning, zonder aanvraag en dan krijg je een vrije markt. Supergrote kwekerijen verbieden, zodat jan met de pet er ook iets aan heeft.

            Er zal nooit een ideale oplossing bestaan maar neem alvast de VS niet als voorbeeld!!

            Denk meer in de richting van cannabis social clubs, legale "bio" growshops, verbieden van chemische voedingsstoffen, pesticiden, alles boven de 2 lampen enz..

            Coffeeshops vind ik ook geen oplossing of de zogezegde "apotheken" dit zijn instellingen die enkel maar op zoveel mogelijk omzet en winst uit zijn.

            Mediweed tot een andere categorie laten behoren dan recreatief gebruik enz.. Voor mediweed moet er onderzoek komen op de werkende bestanddelen en hoe deze reageren en helpen bij welke ziekte.. Welke soortjes hebben welke invloeden, hoe worden deze beinvloed door de manier van kweken, hoe versterk je bepaalde effecten en selectie en kruisingen creeeren via deze info.
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment


              #22
              Kweken zonder vergunning gaat ook niet. Dan heb je wat je nu hebt, alleen met legale inkomsten. Je moet gewoon zien dat mensen als jij en ik relatief simpel aan een vergunning geraken. Op dat vlak volg ik kleine belg met zijn alcoholvergelijking. Ik kan perfect een kleine brouwerij beginnen, maar ook daar is regelgeving rond. En ideaal zou idd zijn dat je daar je eigen winkel aan koppelt. Was het maar zo simpel.

              Comment


                #23
                Allrite...ik heb wat posts verwijderd en aangepast, zodat we het allemaal over hetzelfde onderwerp kunnen hebben en we andere mensen niet afschrikken door ongepast taalgebruik.
                Ik heb liever dat iedereen zelf even tot 10 telt voor hij reageert, ik heb er een hekel aan berichten van anderen te verwijderen en/of aan te passen.
                Heb gewoon een beetje respect voor elkaar, dan ga ik nog even een blok hout in de kachel gooien.
                Thanks.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #24
                  ik ga effe inlezen
                  Last edited by Urban; 14 January 2018, 22:40.

                  Comment


                    #25
                    Oke, hebben jullie verder ook nog een leven? discussies waar je niks aan kunt doen en dan ook nog het verschil tussen Belgie en Nederland niet zien qua beleid en inwoners maar die argumenten wel meetrekken ,knap maar het is het niet waard, en zeker niet als het je allemaal teveel is ik zie teveel punt. staan. zo kom je er niet.

                    Brood en spelen punt

                    Comment


                      #26

                      Comment


                        #27

                        Comment


                          #28
                          Complete legalisatie. Het is een fucking plant.

                          Alles van natuurlijke oorsprong toelaten (legaliseren) . Chemische aftreksels streng regulariseren.

                          (quasi) Ieder mens is in staat voor zichzelf te denken. Ik heb geen bemoederend vingertje nodig zolang alles veilig verloopt.

                          Comment

                          Bezig...
                          X