Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een paar vraagjes over de werking van een coffeeshop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Een paar vraagjes over de werking van een coffeeshop

    Korting op 420shop

    #2
    Je ziet het helemaal juist. De bedoeling was dat kleine hobbytelers de shops zouden vevoorraden, in de praktijk blijkt dit niet zo te zijn. Het zijn vaak grote jongens die op hun beurt weer de kleine telers inzetten.

    De hele boekhouding valt haast niet te controleren wat de kans op sjoemelen natuurlijk vele malen groter maakt.


    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Zou niet weten waarom dat hier niet kan ?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ik weet niet precies waarom je een oud topic bumpt met de mededeling dat je iemand wil spreken over dingen die niet op het forum kunnen?
      Je vraagt aandacht daarmee, dus bij deze heb je de aandacht.
      Nu willen we allemaal weten waar het over gaat en liefst niet in een random topic maar start even je eigen topic.
      Thanks

    • Wortelman
      Wortelman commented
      Editing a comment
      Ik merk net, dat ik nog niet lang genoeg lid ben, om op bepaalde delen van het forum te geraken. Eens men account zo ver is, zou ik u graag nogmaals benaderen.

      QnQ graag dank ik u voor het delen van uw gedachten. Helaas hebt u het mis en moet ik gewoon nog wat de site verkennen.

      Met vriendelijke groeten
      Wortelman

    #3
    Het is echt zo.

    De verkoop van de wiet is een soort van legaal, maar hoe de coffeeshop aan de wiet komt illegaal.

    De coffee shop betaald zeker wel belasting.

    Ik heb ook wat onderzoek verricht, naar de eventuele gevolgen, van thuis kweken en gepakt worden.

    Er waren een man en vrouw die in hun huis wiet verbouwde.
    De woningbouw vereniging wilde ze er uit zetten.

    De rechter zei nee omdat:

    Ze belasting betaald over hun inkomsten, de stroom gewoon betaalde, en ze het niet stiekum deden.

    Dat derde punt blijft me verbazen, maar ik heb het wel onthouden.

    Hun betaalde dsu ook belasting over iets wat eigenlijk illegaal is.

    Welkom in nederland ?
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Hoeveel wordt er verkocht zonder dat daar belasting over wordt betaald ? Aangezien er geen registratie is van de inkoop weet niemand behalve de uitbater van de shop hoeveel er verkocht wordt. Zo wil ik ook wel zaken doen

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      De reden waarom er niet tot vervolging overgegaan was in die zaak, is omdat de belastingdienst de inningen accepteerden die duidelijk aangemerkt stonden als "verworven uit cannabisteelt". De belastingdienst heeft dat geld dus moedwillig aangenomen, nooit gecontroleerd en ook niet afgewezen. Zou het stel veroordeeld zijn, dan is de belastingdienst medeplichtig aan witwassen, het aannemen van crimineel verworven geld en medeplichtig aan wietteelt. Dat kan de staat niet veroorloven, het zou hun hele beleid om zeep helpen als ze zelf medeplichtig zijn.
      Belangrijk punt dus! Houd de belastingdienst te vriend, geef het op, zodra ze het accepteren, ben je redelijk in het veilige gebied. Echter, de kans dat ze die fout opnieuw maken is nogal klein.

    #4
    Haha bedankt voor de reacties!

    Het is dus echt zo zoals ik had begrepen, speciale regelingen..

    Comment


      #5
      Vraagje aan LR2

      Hoe krijg jij jouw reactie onder die van Flip Hasjkip ?
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Bringdown
        Bringdown commented
        Editing a comment
        Ff op Comment drukken daar rechts ->

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        test

        Edit: bedankt, het is gelukt.
    Bezig...
    X