Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gemeenten Noord-oost Friesland gaan strenger optreden tegen drugscriminaliteit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gemeenten Noord-oost Friesland gaan strenger optreden tegen drugscriminaliteit

    Korting op 420shop
    Drachtster courant -----

    .

    Sorry voor het buitenlands dat ertussen staat.
    Bij de Drachtster courant denken ze dat hun internet niet verder komt dan Friesland.

    Zoals het hier staat kan (en zal) je huisje een tijdje afgesloten worden, zelfs als je een paar plantjes binnen kweekt.
    Da's best een beetje belachelijk.
    En dan moet je met een tentje in de tuin van de burgemeester gaan wonen ofzo?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Kyk di mensche dier zuin hilemal untspurd
    Ad usum proprium!

    Comment


      #3
      Tsja net als hier. Al is het er maar 1 dan gaat je huis voor 3 maanden op slot.

      In de tuin mag ook niet maar daar maken de agenten meestal geen melding van bij de gemeente.

      Staan ze binnen ben je gewoon de lul, met of zonder lamp maakt dan niet uit. De gemeente zegt gewoon: wij accepteren geen enkele vorm van telen.

      Comment


        #4
        We zijn weer gewaarschuwd. Toch geen hutje op de hei in Tytsjerksteradiel voor mij.
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


          #5
          Zijn ze in Groningen ook mee bezig , al moet ik zeggen dat die sinds 2013 niet is aangepast :')

          Die van ons kan je online inkijken https://decentrale.regelgeving.overh...VDR264868.html

          Wat wel heel ziek is in het dorp hiernaast is dat ze het dogen tot 5 planten als je meer hebt ...mag je alles inleveren inclusief je sleutels.
          We hebben het hier nog best ok eigenlijk :')

          EDIT: sorry...ik zie pas net tot wanneer deze geldig is :')
          Last edited by Retrosonica; 12 October 2018, 18:33.

          Comment


            #6
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Strafuren?
                Je weet er meer van denk ik, je mag bepaalde uren per dag wel naar binnen?

              • Sudoma
                Sudoma commented
                Editing a comment
                Het aantal dagen weken of maanden dat jou pand op slot gaat wordt berekend in uren.

                Dit staat zo in de papieren van de aanklacht.

                Meestal de eerste keer kom je bij het gerecht waar je de aanklacht te horen krijgt. Dan ben je weer een vrij man. Een paar maanden of bij mij dan jaren later komt er ineens een brief binnen dat je mag voorkomen.

                De definitieve beoordeling wordt dan meestal gemaakt door de officier van justitie in s'herthogenbos.

                Ook dan pas hoef je een boete of dergelijke te betalen.

                Vergeet niet je reiskostenvergoeding. Dat kan in het gerechtsgebouw geregeld worden. Ff papiertje invullen en zo.

                Dan pas is alles officieel een behandelde zaak en wordt er ook mee afgerond. Je kunt echter in hoger beroep gaan maar het verleden heeft laten blijken dat rechters zich dan je de rug toekeren en je een andere straf gaan geven. Dat was mijn eerste keer het geval. Ipv alleen een sanctie kon je lekker 80uur taakstraf en een hogere boete betalen. Ja zei ze, de vorige keer was ik schappelijk en nu sta je weer hier. Klopklop en bedankt!

                Dit kan wel ff duren dus. Voordat je eindelijk eens veroordeeld bent ben je wel een tijd verder.

                Advies is gewoon heel rustig te blijven en alles goed uit te leggen waarom je hebt gekweekt. Meestal zien ze wel in waarom je het deed maar dat de straf gewoon moet want het is de wet helaas.

                En vooral beleefd blijven is ook handig. Altijd u gebruiken.

                Dat heeft me aardig wat geld en taakstraffen laten ontlopen gelukkig.

              #8
              indd.sudoma heeft wel gelijk. bijna idereen die op het forum zit kan zonder huis komen te zitten.
              of je binnen of buiten kweekt bijde keren ga je huis uit als je gepakt word.koop of huurhuis maakt niet uit
              hier. voor hier is dat buitenland voor qnq http://oersethelp.nl/

              Comment


                #9
                Je hoort het steeds meer, nieuw speeltje van conservatieve partijen denk ik..?

                Dat burgemeesters overlast willen aanpakken is logisch, maar dit is in de praktijk vooral burgertje pesten.
                Als iemand een illegale zuipkeet aan huis heeft krijgt men een tik op de vingers, maar als je een paar plantjes hebt staan en netjes de rekening betaald gaat je huis voor een bepaalde periode op slot.

                Nederland is al lang niet meer dat ruimdenkende land dat sommige mensen nog steeds lijken te denken dat het is.
                Ons softdrugsbeleid loopt jaren achter.


                Comment


                  #10
                  Was het maar gewoon lekker legaal.

                  Comment


                    #11
                    Thanks voor de verheldering Sudoma
                    Ik ben niet onbekend met de gang van zaken in de rechtszaal.
                    Wel als het met plantjes te maken heeft. Nahja, we zien het wel heh.
                    Hopelijk is de publieke opinie tegen de tijd dat het voorkomt wat positiever.
                    Ik doe alles zo veilig mogelijk en leg alles vast, doe altijd m'n eigen verdediging en ben goed voorbereid en netjes gekleed en gekapt.
                    Ik ben geen crimineel, gewoon een tuinder die z'n eigen groente en fruit kweekt, en dit is mijn huis.
                    Niemand die daarover beslist dan ik.
                    Laat je me met rust, zal er ook niemand last van mij hebben.

                    befree.jpg
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #12
                      Juist. Zo is het. Die rechters zijn ook maar mensen en kunnen en willen zich vaak toch wel inleven in onze situatie.

                      het valt allemaal wel mee mits je binnen het aangegeven kader blijft.

                      allemaal goede punten voor strafvermindering zijn:

                      5 planten of minder. Ouderwets gedoogverhaal wat niet eens meer geldig is eigenlijk.
                      Blusser/sprinkler
                      Stroom DIN laten keuren.
                      Hygiene moet op orde zijn.
                      Rondom de kweekruimte mag geen rommel liggen.
                      Je kunt aantonen dat het aantal Db's nooit hoger is gekomen dan aangegeven door de gemeente.
                      Dat geuroverlast geen probleem is geweest.

                      Je moet dus ten alle tijden alles op orde hebben, anders zeggen ze meteen dat je een gevaar voor omwonende was en zijn ze een stuk strenger.

                      Altijd beleefd blijven

                      Aangeven dat je best bereid bent om belasting te betalen over hetgeen dat je gekweekt hebt, maar dat je bv nooit iets hebt verkocht (en nog NOOIT iemand wat hebt laten meeroken ervan)
                      Hieruit geef je zelf al aan dat je wel wilt. Dat is een grote stap voor een rechter.

                      Zolang er niet aangetoond kan worden dat er inkomsten gegenereerd worden uit jouw kweek wordt er met uwv of dergelijke niet veel gedaan. Dan mag je de belasting over de vervaardigde producten betalen en de sanctie verwachten en dan ben je klaar op het gerecht.

                      Meestal wordt je stroom meter meegenomen om te onderzoeken of die ooit is teruggedraaid dus die kosten komen er wel nog bij. Een geschatte stroomrekening kun je ook verwachten.

                      Tuurlijk zullen bepaalde rechters je wel nog ff een taakstraf geven maar goed dat is vaak maar 1 of 2 weken werken(niks doen)

                      De grootste rotte appel op dit moment is de gemeente.

                      of ik nu een boete, sanctie, taakstraf, of celstraf krijg. Niks is erger dan ff 3 maanden met je gezin ergens te moeten vertroeven. En vindt je geen plek dan moet je alsnog gaan bedelen bij de gemeente voor vervangende woonruimte.

                      Al met al kost het je iig heel veel geld. Zoals ik al heb gezegd. Hou gewoon een flink bedrag achter de hand dan zit je safe.

                      zo veel kweekplezier vandaag he


                      Comment


                        #13
                        Ok recent verhaal van een bekende van mij. Hij is gepakt met meer dan 1kg. Rechter snapte het verhaal allemaal best goed. Hoe hij het zo heeft kunnen spelen IDK

                        Enige wat deze meneer kreeg:

                        120 uur taakstraf en verder niks...geen huis op slot niks...nee 120 uur schoffelen. Hij kreeg zelfs de process kosten terug. Ik denk dat een beetje meelevende rechter en waar je weg komt en geluk moet hebben.

                        ik stond zelf ook met open bek te luisteren toen hij mij dit vertelde , en hij zelf staat er zelfs verbaasd van ...
                        Last edited by Retrosonica; 16 October 2018, 08:18.

                        Comment


                          #14
                          Recentelijk...?

                          Vanaf het moment dat je aangehouden wordt kan het nog wel maanden duren voordat je je de eerste keer moet melden bij het gerecht.

                          Eerst ga je iig naar het bureau om dna af te staan.
                          Aangezien je een misdrijf hebt gepleegd kun je daar dus niet vanaf zien. 5 wattenstaafjes in totaal.

                          Kan me niet voorstellen dat je met <1kg maar 120uur hoeft te werken. No way, geen enkele rechter kan de straf zo opleggen. De officier moet ten alle tijden een sanctie opleggen. Dat is gewoon de wet.
                          Moet, zal, en gebeurd ook.

                          De officiele aanklacht kun je meestal een paar maanden later al aanhoren bij de rechter maar zover ik weet is dit niet het uiteindelijke besluit van justitie.

                          De sanctie en uiteindelijke uitspraak over de tegen jou ingediende aanklacht komt meestal pas een paar jaar later bij de uitspraak door de officier van justitie.
                          (die gaat daar nog wel inspraak op uitbrengen)

                          Ik neem aan dat ze voor dit moment een minimaal van 120uren taakstraf een sanctie en 2jaar voorwaardelijke straf hebben opgelegd, waarover de officier nog een uitspraak gaat doen.


                          Dus of die bekende van jou komt nog aan de beurt, of hij heeft je voor de gek gehouden

                          En zelfs als een rechter hem zo veroordeeld heeft gaat justitie hiermee in hoger beroep. Kijk maar uit.

                          Comment


                            #15

                            Comment

                            Bezig...
                            X