Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Legaliseren met regulatie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Legaliseren met regulatie

    Korting op 420shop
    In ieder land waar wiet 'gelegaliseerd' wordt is er sprake van regulatie. De overheid wijst aan wie mag kweken en verkopen, of neemt zelf die taak waar. Je zou zeggen, als je kweekt voor eigen gebruik heb je weinig prikkel om er verzwarende rotzooi in te flikkeren. Maar nee, voor jullie veiligheid wordt deze mega teler aangewezen, die jou door zijn monopolie de wiet voor 15 euro per gram verkoopt.

    Mag je je eigen tomaten kweken? Maaltijd koken? Bier brouwen? Ja. Maar wiet niet, wat als de kweker voor eigen gebruik gaat rommelen met het product?

    Moet je opletten dat de grote legale boeren de politie gaan tippen over thuiskwekers.

    Ik denk echt niet dat al die overheden zo dom zijn. Dit moet opzet zijn. Natuurlijk gaat iedereen op de zwarte markt kopen en thuiskweken, en dus gaat het mis met het experiment, en kunnen ze zeggen 'zie je wel, legaliseren is geen goed idee!'.

    Of hebben ze echt connecties met die grote boeren? Zijn ze familie? Want het is nogal wat als je twee planten in je tuin hebt staan voor eigen gebruik en dat mag niet, maar een aangewezen geluksvogel mag duizenden kilo's per jaar oogsten (in Nederland op dit moment 1 bedrijf) en zijn waar tegen woekerprijzen verkopen.

    Bier mag je voor eigen gebruik brouwen, maar om het te verkopen heb je een accijnsvergunning nodig. Tenzij die vergunningen heel moeilijk te krijgen gaan zijn, zou deze regeling voor cannabis prima zijn. Mijn droom is mijn wiet overschot op marktplaats voor een leuk prijsje (3 euro de gram of zo, met 50% accijns 6 euro per gram) te verkopen.
    Last edited by zeitgeistmovement; 21 March 2019, 18:58.

    #2
    In Zuid Afrika zijn alle verboden gewoon opgeheven: https://www.voc-nederland.org/2018/0...in-privesfeer/

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Gruffalo View Post
      In Zuid Afrika zijn alle verboden gewoon opgeheven: https://www.voc-nederland.org/2018/0...in-privesfeer/
      Handel nog steeds verboden?

      Comment

      Bezig...
      X