Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe zit het met de coffeeshops voor buitenlanders anno 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe zit het met de coffeeshops voor buitenlanders anno 2019

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben hier een beetje een vreemde eend in de bijt denk ik, ik gebruik namelijk geen cannabis als dusdanig. Een dik half jaar geleden ben ik echter in een depressie gesukkeld, waarbij de psychiater overigens ook nog "ontdekt" heeft dat ik ASS heb (Asperger, maar dat mag zo niet meer heten). Na heel veel antidepressiva en antispychotica besloot ik twee maand geleden om deze af te bouwen op eigen houtje en een maand geleden heb ik dan begonnen met CBD olie, gewoon te koop in de cannabiswinkel een half uurtje rijden van hier.

    Sinds ongeveer 3 weken functioneer ik normaal.

    Vooral bepaalde gedragingen die ik vroeger had en aan mijn autisme kunnen gekoppeld worden zijn verminderd: woedeaanvallen, rusteloosheid en sociale remmingen (zijn minder doch niet weg). Het gaat ook beter met mijn depressie, doch niet 100% zoals ik verwacht had. Ik heb nu vernomen dat voor depressie ik beter ook THC zou gebruiken. THC is natuurlijk een paar andere mouwen om aan te raken. Wietolie met THC vind je om begrijpelijke redenen niet in dat winkeltje.

    Ik dacht daarom om mij te gaan bevoorraden in een Nederlandse coffeeshop. Ik woon een half uurtje rijden van Sluis. Maar ik meende gelezen te hebben dat in de provincies Zeeland, Noord-Brabant en Limburg buitenlanders geweerd worden uit de coffeeshops om de "overlast" weg te werken. Ik wil gerust rijden tot in Zuid-Holland (3 uur heen, 3 uur terug), maar niet om daar dan te moeten ondervinden dat deze regelgeving ook hier geldt.

    Daarom had ik hier eens willen vragen hoe het zit en in welke shops ik als Belg aan cannabis kan raken. Zoals gezegd ben ik helemaal niet vertrouwd met de cannabis subcultuur en ik stel me anders gangstertaferelen voor, een coffeeshop lijkt me de veiligste en properste manier... Hopelijk beledig ik niemand...
    Last edited by QnQ; 9 April 2019, 10:11.

    #2
    Gangstertaferelen ga je inderdaad wel kunnen tegenkomen als je niet naar een coffeeshop gaat.
    Welke shop voor jou het makkelijkst bereikbaar is laat ik aan je landgenoten over om op te antwoorden, die weten dat beter.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Eindhoven, Tilburg en Goes zijn de enige grenssteden waar ik wiet heb kunnen bemachtigen in het laatste jaar als Belg. Ik heb zelf ook autisme en daarboven op heb ik type 2 bipolaire stoornis (het kon niet op!) maar ik blow gewoon jointjes.Ben in verschillende plaatsen in Nederland geweest en heb geen enkel probleem gehad bij coffeeshops die niet bij het grensgebied liggen.

      Zelf weet ik van geen enkele coffeeshop die THC tincturen verkoopt. Ik denk ook niet dat je dat gemakkelijk gaat vinden om eerlijk te zijn. Heel erg moeilijk is het niet om het zelf te maken maar als het je eerste keer is kan het wel een beetje overweldigend zijn. Er zijn ook verschillende technieken om het te maken dus je zal iets moeten vinden wat voor jou werkt. Ik ben het zelf beginnen kweken omdat ik het toch beu ben om altijd van andere mensen af te hangen en dure prijzen te betalen voor deftige wiet.

      De "beste" manier om aan cannabis te geraken is gewoon bij een coffeeshop te kopen of het zelf te kweken. Dan ben je altijd zeker van je kwaliteit en hoef je ook niet via de zwarte markt wiet kopen.

      Trouwens, Asperger is niet de enige vorm van autisme in het autisme-spectrum ASS is een veralgemening dat ze nu zijn beginnen gebruiken, een slechte veralgemening want iemand met Asperger/hoog functionerend autisme gaat vaker veel socialer zijn dan iemand met PDD-NOS/andere vormen van autisme. De beste tip die ik je kan geven is gewoon jezelf de tijd geven om jezelf en die diagnose te accepteren. Die diagnosis is hulpzaam want het legt veel uit aan andere mensen maar dat betekent niet dat iedereen jou nu als "autist" gaat beginnen bezien.
      Stay blessed, never stressed

      Comment


        #4
        Ik ken iemand met vergelijkbaar probleem. Hij heeft een klein tentje, goede led lamp en 4-5 planten. Kweekt 2 a 3 oogsten per jaar voor zijn eigen olie.

        Dus wil je weten wat je gebruikt, koop een tentje zou ik willen adviseren.
        http://akk.li/

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door CherryPirate View Post
          Eindhoven, Tilburg en Goes zijn de enige grenssteden waar ik wiet heb kunnen bemachtigen in het laatste jaar als Belg. Ik heb zelf ook autisme en daarboven op heb ik type 2 bipolaire stoornis (het kon niet op!) maar ik blow gewoon jointjes.Ben in verschillende plaatsen in Nederland geweest en heb geen enkel probleem gehad bij coffeeshops die niet bij het grensgebied liggen.
          Zelf weet ik van geen enkele coffeeshop die THC tincturen verkoopt. Ik denk ook niet dat je dat gemakkelijk gaat vinden om eerlijk te zijn. Heel erg moeilijk is het niet om het zelf te maken maar als het je eerste keer is kan het wel een beetje overweldigend zijn.
          Verdampen is ook goed voor mij.

          De "beste" manier om aan cannabis te geraken is gewoon bij een coffeeshop te kopen of het zelf te kweken. Dan ben je altijd zeker van je kwaliteit en hoef je ook niet via de zwarte markt wiet kopen.
          Ik zou niet weten hoe ik op de zwarte markt aan wiet moet komen om eerlijk te zijn. Het spreekt me ook niet echt aan.

          Trouwens, Asperger is niet de enige vorm van autisme in het autisme-spectrum ASS is een veralgemening dat ze nu zijn beginnen gebruiken, een slechte veralgemening want iemand met Asperger/hoog functionerend autisme gaat vaker veel socialer zijn dan iemand met PDD-NOS/andere vormen van autisme.
          Ik weet het, maar sinds de DSM V Asperger niet meer als aparte stoornis classificeert, probeer ik ook dit correct zo te presenteren als een vorm van ASS. Maar voor de meeste mensen is Asperger herkenbaarder dan de erg brede waaier ASS.


          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door GrowPowerLed View Post
            Ik ken iemand met vergelijkbaar probleem. Hij heeft een klein tentje, goede led lamp en 4-5 planten. Kweekt 2 a 3 oogsten per jaar voor zijn eigen olie.

            Dus wil je weten wat je gebruikt, koop een tentje zou ik willen adviseren.
            Zelf kweken is geen optie vrees ik.

            Comment


              #7
              waarom zouw zelf kweken geen optie zijn ????
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
              KEEP ON GROWING AND SMOKING

              Comment


                #8
                In nijmegen heb je voor zover ik weet ook geen problemen als buitenlander zijnde. Ik kom geregeld in verschillende shops daar, meeste Kronkel, Jet Set of Dreadlock, het kruidentuintje (erg goede hasj) of Dakota (wat mindere kwaliteit, maar iets goedkoper). En ik zie daar eigenlijk alle nationaliteiten wel voorbij komen. Leeftijd wordt wel vaak gevraagd, en geen 18, geen toegang.
                Succes!

                Comment


                • smoker2002
                  smoker2002 commented
                  Editing a comment
                  nijmegen is ook geen grensstad e

                • Sassenach
                  Sassenach commented
                  Editing a comment
                  Ligt eraan welke grens je pakt....

                • Ledgrower
                  Ledgrower commented
                  Editing a comment
                  Dan kan je al beter naar Rotterdam rijden,
                  ik ga daar altijd bij witte de wit/4 floors nog nooit problemen gehad.

                #9
                Maar wel de hoofdstad van?
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                • majoo
                  majoo commented
                  Editing a comment
                  Gelderland??

                #10
                Tilburg is terug open voor de Belgen ondertussen, moest dit nog een nuttig antwoord zijn.
                When i smell weed my lungs get horny

                Comment


                  #11
                  Laatste keren deed ik altijd coffeeshop Puck, in Rotterdam, en tevreden van. Geen gezwets, maar wel vriendelijk, schappelijke prijzen en tevreden van kwaliteit.
                  Als Tilburg inderdaad open is voor Belgen zou ik niet twijfelen. (Dacht dat Eindhoven en Geleen ook toegankelijke coffeeshops had, maar wss ben je van Brugge, dan is Tilburg beste optie. Al kan je proberen in Vlissingen of Goes, maar zou mij teveel gedoe geven + kans op geen succes...)
                  Maak er een dagje van: veel te doen en beleven bij onze noorderburen!

                  Comment


                    #12
                    Toermalijn is een heel goeie shop in Tilburg waar je als Belg terecht kan. Echter niet voor tincturen voor zover ik weet.

                    Als je op zoek bent naar een goede vaporizer kan ik je de Arizer Go aanraden.

                    Dit tinctuur recept heb ik zelf al 2x uitgevoerd en werkt prima:

                    Love potion recept (kan in verhouding kruiden / alcohol aangepast worden naar believen):
                    • Verbrokkel 3,5 gr kruiden
                    • Verspreid de kruiden over de bodem van een overschotel die je goed inwikkelt met zilverpapier
                    • Verwarm de oven voor op 120 graden
                    • Zet de ovenschotel 30 minuten in de oven.
                    • Laat de schotel 10 min afkoelen met het zilverpapier er nog over, zodat de damp op de kruiden neerdaalt
                    • Doe de kruiden samen met 60 ml pure alcohol in een glazen bokaal (zonder het deksel erop)
                    • Zet de dampkap op!
                    • Verwarm het mengsel au bain marie in een pannetje voor 20 minutes op 76 graden celcius
                    • Giet alles door een pers en laat uilekken in een maatbeker
                    Succes met je zoektocht. Depressie is a bitch.

                    Comment


                      #13
                      Je kan ook terecht in Eindhoven als Belg,

                      Comment


                        #14
                        En in Leeuwarden? Need some weed hihi.
                        Eerst CBD/weed, de rest komt later.
                        Wette wa gij zaai, nen echten apsjaar.

                        Comment


                          #15
                          Hoi ik weet dat het een tijdje is geleden dat er hier is geantwoord, maar is de shop van goes de dag van vandaag toegankelijk voor Belgen?

                          Comment


                          • Obotanico
                            Obotanico commented
                            Editing a comment
                            Nee, ze sturen je gewoon wandelen. Paradox in Weert is de dichtstbij als je in de Limburg/Vlaams Brabant/Brussel woont en Tilburg/Eindhoven als je in Antwerpen O. West Vlaanderen woont.
                            Rotterdam is ook te doen via de Deltawerken, wij maken er dikwijls een dagreis van!
                        Bezig...
                        X