Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Steeds meer schadelijke gevolgen...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Steeds meer schadelijke gevolgen...

    ja niet dus....

    Comment


      #17
      Re: Steeds meer schadelijke gevolgen...

      Deze had ik volgens mij nog niet in de lijst gezet, maar inmiddels wel doorgenomen (voor een ander postje) aan gezien ik het antwoord in het scannen van de conclusies eerder al tegen was gekomen.

      European Respiratory Journal, Cannabis use and risk of lung cancer: a case–control study
      - While cannabis smoking (defined as lifetime use of ≥20 joints) was not associated with a significantly increased risk of lung cancer (table 2⇓), those with the highest tertile of use (>10.5 joint-yrs of exposure) had a significantly increased risk (RR 5.7 (95% CI 1.5–21.6)) after adjustment for age, sex, ethnicity, pack-yrs of cigarette smoking and a family history of lung cancer.
      - "Using the prevalence of the highest tertile of cannabis smoking of the controls, it was estimated that ∼5% of lung cancer in those aged ≤55 yrs in New Zealand may be attributable to cannabis smoking."
      - "When joint-yrs of use were fitted as a continuous variable, thus providing greater statistical power than the assessment by tertile of use, a significant increasing risk of 8% with each joint-yr of use was found"
      - "Among users of cannabis no significant correlation between joint-yrs of use and age of onset of use was found"
      - "A major differential risk between cannabis and cigarette smoking was observed, with one joint of cannabis being similar to ∼20 cigarettes for risk of lung cancer."
      - "It has also been reported that smoking two joints per day results in cytomorphological abnormalities in the sputum, similar to ∼30 cigarettes per day 33, 34."

      Concluderend: als je joints rook (meer dan 20 in je leven) heb je grotere kans op longkanker. Dit risico neemt met 8% toe voor elk jaar dat je langer cannabis gebruikt. Het maakt hierbij niet uit op welke leeftijd je bent begonnen (ze kijken in deze studie alleen naar longkanker, niet naar andere nadelige effecten voor de jeugd), alleen de periode dat je gebruikt is van belang. 1 joint per dag staat daarbij gelijk aan hetzelfde effect als wanneer je 20 sigaretten rookt, 2 joints per dag staat gelijk aan hetzelfde effect alsof je 30 sigaretten per dag rookt.

      De joints toch maar omruilen voor de wietthee en de vaporizer dan?

      Comment


        #18
        Re: Steeds meer schadelijke gevolgen...

        Dit hele verhaal lijkt me meer van toepassing op tabak en niet op cannabis, bovendien is recent uit onderzoek gebleken dat cannabis longtumoren remt!!!dus kzou bijna zeggen als je dan toch rookt, stop er dan eens in de zoveel tijd cannabis bij in....
        Verder aaaarrrrgggghhh!!
        Pz

        Comment


          #19
          Klopt helemaal Floeperd, dat had ik inderdaad in het andere bericht wel gezet. Maar het gaat inderdaad specifiek om joints, waarbij de schadelijke effecten van tabak worden versterkt door het filterloos roken, de vrijkomende carginogenen, en de wijze van inademen.

          En verder, huggg!

          Comment

          Bezig...
          X