Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 weer voor de knip,alles weg....

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Algemeen: 1 weer voor de knip,alles weg....

    Korting op 420shop
    Helaas vandaag(gisteren) politie voor de deur...
    Of ik een wietplantage had in de schuur!!?
    Maar ik had ze slechts door het regenweer in de schuur geschoven, zoals zo vaak mogelijk als het fysiek toelaat.
    5x mooie 1.2mtr en 3 x 70 cm plantjes.
    Waar ik eerst woonde werd daar niks aan gedaan,maar schijnbaar geld het hier al dus voor 1 plantje,laat staan 8 buitenwietjes
    Toch snap ik niet waarom er dan een gedoogbeleid is ,verbied het dan of niet.

    Ik moet wel eerlijk zeggen , dat de meerdere agenten toch zeer netjes waren(mag ook wel eens gezegd worden ).
    ivm mijn spierziekte(voor de ziekte nooit wiet... willen roken) hadden ze wel enigszins begrip(nadat mijn pijnstillers niet meer verzekerd zijn).
    Ook zijn ze zeeeer netjes met zijn alle via een zijpad weer gegaan (helaas met mijn verknipte takjes).
    En ik mocht netjes de volgende ook langs komen om verder af te handelen (met als tip mediwiet aanvragen).
    Al weet ik niet hoe dat financieel zit,aangezien dat er nu toch geen centjes voor zijn.
    Daarom zeg ik als noch, zeer correcte nette mensen(ondanks hun werk)



    Hebben jullie ook zo een verschil per plaats(qua gedoogbeleid)?

    //edit
    p/s 1
    Ik weet nu dus nog niet wat mijn eventuele straf zal zijn.

    p/s 2
    ja ik had lampen aan,2 x gloeilampen 40watt en 1 x TL 18 watt +-2meter hoop opgehangen (werkbank).
    Aangezien ik anders niks kan zien in de schuur,zoals iedereen.
    Last edited by pillywilly; 7 October 2010, 01:14.

    #2
    Re: 1 weer voor de knip,alles weg....

    gedogen is niks anders dan dat ze er niet actief naar op zoek gaan. als het geconstateerd wordt moeten ze echter handelen. Ik neem aan dat je een afstandsverklaring hebt ondertekend, doorgaans is dan daar de baard mee af. Je huurvereniging kan wel nog moeilijk gaan doen je je de huurt ontzeggen omdat dit zo in hub contracten staat. Succes

    Comment


      #3
      Re: 1 weer voor de knip,alles weg....

      Hey Monty. ja dat schijnt het inderdaad te zijn voor de helft van Nederland.
      Maar toch weet ik gemeentes waar de politie zelfs niet reageert na het gezien te hebben.
      Uiteraard moet je geen overlast maken en moet het voor eigen gebruik zijn!

      De afstandsverklaring schijnt hier automatische te gaan.

      ik schijn inderdaad post te krijgen van de woningbouw, maar dit zal een waarschuwing moeten zijn.
      Niet meer ... volgens meneer de politieman.

      ook moest ik de maat van de pot nog van de totaal-grote van de plant afhalen.
      De kleinste plant was 50cm en de grootste was 80cm.

      Comment


        #4
        Re: 1 weer voor de knip,alles weg....

        Lullig hoor, ben je een hele zomer bezig, worden ze nu meegenomen.

        Heb je nog de vraag gesteld wie er dan geklaagd had? Ze vinden een paar wietplanten in een schuurtje niet zo makkelijk uit zichzelf.

        Het advies mediwiet aan te vragen is ook gegeven zonder verdere kennis. Het enige "voordeel" dat je dan hebt is dat je bij je apotheek wiet kunt bestellen voor meer dan 2x de prijs die je ervoor betaalt in een coffeeshop.
        Als je dat allemaal zo makkelijk zou kunnen betalen stond je niet met planten in en uit je schuur te zeulen zou ik zeggen. Of je moet het erg leuk vinden om te doen natuurlijk.
        Last edited by mathijs; 8 October 2010, 01:08.

        Comment


          #5
          Re: 1 weer voor de knip,alles weg....

          pillywilly

          voel met je mee als dat een troost mag zijn

          hypocriete maatschappij: oorlog tegen een plant

          Last edited by naturalia; 8 October 2010, 04:14. Reden: typfout

          Comment


            #6
            Re: 1 weer voor de knip,alles weg....

            Sterkte man, ik begrijp dat dit wel erg rot is aangezien je het net zoals ik medicinaal gebruikt.
            En mediwiet aanvragen is zo makkelijk nog niet.

            Grts MG

            Comment


              #7
              Re: 1 weer voor de knip,alles weg....

              weet wat het is bij mij zijn ze ook geweest en heb nu een hoop gezeik maar ja
              Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
              laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

              Comment


                #8
                Re: 1 weer voor de knip,alles weg....

                Bij Mediwiet.nl van Wernhard kun je een medi-verklaring downloade en die moet je laten ondertekenen door een medischspeciaalist of je huisarts
                Succes

                Ajo
                Ventje
                Living in Second live for real

                Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                Comment


                  #9
                  Re: 1 weer voor de knip,alles weg....

                  @mathijs: Ja heb ik gedaan, van mijn beide buren weet ik zeker dat het geen probleem is. het scheen een toevallige verdwaalde "agent super lassy" te zijn.
                  Van de planten kun je veel leren,en erg boeiend, maar idd was het flink gesleep.
                  Laten we zo zeggen,de plant in een 550cc bakje was perfect geweest(idd op 1 ding).
                  Ik dacht ook, nu beetje extra pijn, maar er daarna komt het wel weer goed.
                  Fout gedacht dus
                  aangezien ik nu weer aan de morfine(eigen bijdrage weg) moet.
                  Lig ik de halve dag voor pampus.Vanwege dit dan ook mijn excuses voor het late reageren.

                  @ganjagirl: Een OORLOG???puh.......... Het was een ware afslachting!

                  @mothergrower: Naja het aanvragen gaat wel,maar er wordt zonder meer veel geld gevraagt voor verschillende opties(zoals Mathijs al zei).
                  Het zelf groeien is idd een probleem,ook met verklaring blijft het gedoog werk...andere woorden.........strafbaar!

                  @gonzo : Dan weet niet alleen jij wat ik voel...... maar ik weet ook wat jij voelt!
                  Afgezien dat het een verkwisting is om nuttige dingen doelloos te verbranden.
                  Heb je er ook vaak veel tijd,liefde en geld(wat je er vaak niet voor hebt) in gestoken.


                  @ventje: ja klopt! gisteren gevraagd aan de dokter. en inmiddels is mij dit ook toegezegd.
                  En zal ik mijn medi-verklaring ontvangen.

                  Ook heb ik met de woningbouw overlegd ,en deze hebben mij een verklaring gegeven.
                  Hierin staat dat het bezit van/tot 5 planten is toegestaan zolang het er nooit meer dan 5 zijn.

                  Maar zelfs dan noch ,blijft het zo dat de politie beslist wat er gebeurd.
                  Mocht er een burenoverlast "klacht" of een agent lassy komen, dan worden/kunnen ze gewoon worden weggehaald.
                  Een verklaring zal helpen, maar zeer zeker niet garanderen dat je je planten kunt houden.

                  Dus ik probeer maar een afspraak met een agent te krijgen wat ik zou mogen...als ik al iets zou mogen.
                  Want misschien krijg ik dan de volgende keer niet zo'n intellectuelen agenten(en als ik zoals hier hoor, is de kans daarop erg groot).

                  Aan alle reacties, bedankt voor jullie interesse.
                  En mijn dank voor jullie steun, en suggesties !
                  Last edited by pillywilly; 9 October 2010, 03:06.

                  Comment


                    #10
                    Re: 1 weer voor de knip,alles weg....

                    Bovendien is een medi-wietje bij de arts nogal prijzig. Een wietkweker is nog geen crimineel. Ik denk zelfs dat met het nieuwe kabinet wiet wordt verboden (over een paar jaar).

                    Comment


                      #11
                      Re: 1 weer voor de knip,alles weg....

                      Oorspronkelijk geplaatst door pillywilly View Post
                      aangezien ik nu weer aan de morfine(eigen bijdrage weg) moet.
                      Lig ik de halve dag voor pampus.Vanwege dit dan ook mijn excuses voor het late reageren.
                      De Nederlandse staat zet uit tot het gebruik van hard drugs, als zij er zelf aan kan verdienen. Dit is echt ziek...of misschien toch niet... waarom ga je niet naar de coffeeshop? Duurder dan voorgeschreven morfine? Als dat zo is herhaal ik mijn eerste zin in CAPS straks ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door pillywilly View Post
                      Dus ik probeer maar een afspraak met een agent te krijgen wat ik zou mogen...als ik al iets zou mogen.
                      Want misschien krijg ik dan de volgende keer niet zo'n intellectuelen agenten(en als ik zoals hier hoor, is de kans daarop erg groot).
                      Wat je kunt doen: geen afstand doen van je planten en de rechtszaak afwachten en jezelf goed documenteren. Ik zou in jou geval dat onmiddellijk doen, de kans is groot dat je wordt vrijgesproken. En indien niet, stap je naar de pers, 'Nederlandse staat teert zoals in 17e eeuw nog steeds op opiumhandel!'

                      Waar is de cannabisgebruikersbond? Ik bedoel: als alle cannabisconsumenten per jaar 10 EUR zouden betalen, zou de bond een full time advocatenteam op de been kunnen hebben om alle hasj-oma's en medicinale criminelen bij te staan...

                      Maar het is inderdaad, zoals een Nederlander op icmag.com opmerkte, zo weinig politiek activisme onder de NL blowers....

                      Waarom leg je geen klacht neer tegen de Nederlandse staat wegens het stelen van jou medicatie en het ontnemen van het recht op een menswaardig leven en je huisvesting in gevaar te brengen? Je weet toch dat jij gelijk hebt...

                      Dit schrijft een 16e eeuws Nederlands koopman over opium. Dit is lang voor het een rage werd in Europa, maar ze wisten het al toen: je moet het elke dag gebruiken of je sterft, als je een paar dagen mist, ga je dood en hij zegt letterlijk: "weet goed, het is vergif".

                      Die het gebruyct om te eeten, moet het alle daeghs ghenutten, ofte souden sterven ende gantsch verdroogen; beginnent allencskens t'eeten, ende als zy het in ghewoonte hebben, eetent daghelijcks 20. ende 30. greynen ghewichts ende meer; ende so het geschiede hen vier ofte vijf dagen faelgeerden, souden moeten sterven; van gelijcken die het noyt ghegeten en heeft, willende 'tselfde terstont beginnen t'eeten, so veel als de ghene, die het ghewoon ende in ghebruyc heeft, souden daer oock af sterven, want gheloove wel, een materie van verghift is. Die het eeten, gaen altoos half slapende.
                      http://www.dbnl.org/tekst/lins001iti...02_01_0048.php


                      Maar gewoon snel opnieuw beginnen...

                      Comment


                        #12
                        Re: 1 weer voor de knip,alles weg....

                        Toch snap ik niet waarom er dan een gedoogbeleid is ,verbied het dan of niet

                        Bij een wettelijk verbod zal de overheid handhavend optreden.
                        Ontbreekt zo'n verbod, dan valt er niets te handhaven, want dan is het kweken gewoon legaal.
                        Een Nederland is het hoe dan ook verboden om cannabis te telen. Echter, als het om niet meer dan 5 planten gaat en er is geen sprake van overlast, wordt er niet handhavend opgetreden.
                        Wanneer is er sprake van overlast. Overlast is namelijk een rekbaar begrip. Het verschil tussen overlast en onverdraagzaamheid is moeilijk te bepalen. Als je bijvoorbeeld ruzie hebt met je buurman of je buurman is onverdraagzaam dan hoeft de boze buurman alleen maar de politie te bellen en te zeggen: het stoort me, of ik heb er last van, of het strijdt met mijn principes, en je bent de planten kwijt. Er zijn nu eenmaal onverdraagzame mensen. In het dorp waar ik woon (buitengebied) stikt het van de kauwtjes (torenkraaien), die bij zonsopgang een hels kabaal maken. Niemand klaagt omdat de kauwtjes geen eigenaar hebben. De haan in mijn kippenhok/ren was echter een probleem van geheel andere orde: een buurman die zich aan alles stoort had uiteraard hinder van mijn haan (overigens ook van het gekakel van mijn kippen). Buurman had nu immers iemand waar tegen hij kon klagen. Aangezien ik geen zin had in een procedure is de haan geslacht. De buurman heeft evenwel heel veel onkruid moeten trekken. Ik heb namelijk in een dieren speciaalzaak een kilo onkruidzaad gekocht (vogelzaad voor putters en sijzen). Op onverklaarbare wijze is dat zaad in zijn keurig onderhouden tuin terecht gekomen.

                        Comment


                          #13
                          Re: 1 weer voor de knip,alles weg....

                          hahaha

                          Comment


                            #14
                            Re: 1 weer voor de knip,alles weg....

                            Je gaat een Mediwiet pas aan vragen..

                            Wat is een medie wiet pas?
                            Een kaartje waar op staat dat jij zelf verklaard dat je cannabis medicinaal gebruikt
                            En dat jou Arts dat ook verklaart op dat zelfde kaartje.
                            En dat jij zelf je eigen cannabis kweekt.

                            Het is geen toestemming van de politie dat jij thuis mag kweken
                            Ik zou eerst is even goed na vragen als ik jou was of dat kaartje wel rechts geldig is ...

                            Voor zo ver ik weet verklaart dat kaartje alleen dat jou Arts weet dat jij cannabis tot je neem
                            En jou arts mag jou geen toestemming geven om je eigen cannabis te kweken.

                            Groetjes


                            Mediwiet Aanvraag formulier
                            Mediwiet, Postbus 27, 6650-AA Druten.

                            Tel: 0487-516725 www.mediwiet.nl
                            Deze gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld.

                            Gelieve dit formulier zoveel mogelijk in te vullen (* = verplicht), voor gezien mede te laten ondertekenen door een huisarts
                            en door hem te laten voorzien van zijn stempel.
                            Voor het verkrijgen van een Mediwiet pas en cheques dit formulier: opsturen naar

                            Mediwiet, met: 2 Recente pasfoto's in kleur (3x4Cm.) en 1 kopie rijbewijs of paspoort
                            Let op: Dit formulier kan ook gebruikt worden om korting te verkrijgen bij Coffeeshops

                            die wel Mediwiet verstrekken, maar een eigen systeem en voorwaarden hanteren!

                            *Naam aanvrager………………………………………………………………………..…
                            *Geb.Datum: ……………………….. M/V Telefoonnummer: …………………………..
                            *Adres:……………………………………………*Huisnummer: …………………..
                            * Woonplaats: …………………………………....*Postcode:………………….

                            Wil je E-mail ontvangen, vul dan je E-mail adres in: ………………………………………….
                            *Ik wil Mediwiet gebruiken vanwege: ……………………………………………………….
                            …………………………………………………………………………………………………..
                            c Ik wil een Mediwietpas ontvangen (kosten €15,- per jaar)
                            c Ik wil ontvangen …….. aantal Mediwiet cheques (Gem.1 per week, €0,50 per stuk)
                            Pas en cheques worden aangetekend en onder rembours toegezonden, extra kosten € 5,-


                            Datum: ………………. Handtekening aanvrager:………………….. …………

                            Geachte huisarts,
                            ondertekening verplicht en bewijst niets, het zorgt er alleen voor dat U dit formulier gezien heeft

                            en op de hoogte bent van het Medicinaal gebruik van Cannabisproducten door aanvrager.

                            Zo kunt U rekening houden met een mogelijke verminderde behoefte aan andere gebruikte medicijnen.

                            Voor alle duidelijkheid, gelieve een handtekening en stempel op Uw origineel recept papier bij te voegen.

                            Anders kan het gebeuren dat wij U benaderen om dit formulier te controleren.
                            Mocht U vragen hebben, aarzel dan niet ons direct te bellen. Bij voorbaat dank.
                            Voor gezien, handtekening en stempel Huisarts:
                            Last edited by belladonna; 11 October 2010, 22:25.
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #15
                              Re: 1 weer voor de knip,alles weg....

                              das zonde! ben soms ook wel bang dat ze in eens bij mij voor de deur staan. ik huur particulier een woning mocht de politie mn 4 plantjes komen halen melde ze dit dan bij mn verhuurder??
                              NO PANIC... GO ORGANIC !

                              Comment

                              Bezig...
                              X