Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aangehouden wiet duitsland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aangehouden wiet duitsland

    Korting op 420shop
    Goeiemiddag iedereen,

    Hoe het dus zit, en of ik hier goed zit weet ik niet echt zeker maar here we go.

    Ik ben afgelopen week aangehouden in duitsland, stond bij tankstation stil om even te plassen eten je weet het wel.
    Kwam dus een mooie polizei wagen langsrijden die waarschijnlijk mijn mooie gele kenteken zag.
    2 agenten staan beetje sneaky achter een bord, waarop ik dacht die zitten gewoon op mij te wachten.
    Uiteindelijk 40 min verder wil ik wegrijden op dr invoegstrook, en springt die agent voor de auto, zet hem maar even aan de kant.
    Meneer vraagt voor mijn papieren, en rijbewijs dit klopte, daarna vroeg ie of ik de auto uit wou stappen, en of ik wat gerookt had de laaste 24 uur.
    Zei nee (was wel 5 dagen geleden dat ik geblowed had)uiteindelijk moest ik in potje plassen waar ik dus positief of canabis uitkwam.

    Eerst afdwingen dat ik moest betalen 750 euro, maar dit had ik niet terplekke alsnog naar pinautomaat zeggende dat ik het niet had maar toch proberen.
    Geen geld dus mee naar het bureau, bloedafname al me gegevens noteren, en ze zullen me een brief sturen voor de rekening.
    had getekend dat ik er niet tegenin ging, en de boete zou betalen.
    Nou heb ik al wat gelezen op internet, en lees ik verschillende verhalen dat je de boete moet lappen, en een rijverbod zou krijgen van 1 2 3 4maanden.
    Vind het allemaal prima, betaal de boete wel maar mijn vraag is of het nou verstandig is om je rijbewijs inteleveren in zo een geval aangezien dan je rijbewijs zouden hebben, ze je dwingen om psychologische testen aftenemen in het duits om te kijken of je wel helemaal in orde bent. Of dat je toch beter alleen de boete betaald, en een tijd niet naar/in duitsland gaat rijden..ben een beetje van slag werd namelijk behandeld alsof ik zware crimineel was, en ben verder nooit in aanraking geweest met de autoriteiten.
    Mensen die mij tips kunnen geven of iets dergelijks???

    Mvg

    JustStupide
    Last edited by Juststupide; 27 August 2019, 17:14.

    #2
    En verder?????

    Comment


      #3
      Je had niet akkoord moeten gaan met de test, een geel kenteken is geen rede om je aan te houden. Vreemd rijgedrag, vloeitjes, tips, lege zakjes enz. wel.

      Testen, of enige correspondentie niet in je eigen taal niet accepteren, moet in een door jou gesproken taal worden aangeboden.

      Ik zou je rechtsbijstand even bellen, misschien kan er nog wat aan gedaan worden ondanks dat je bekend hebt.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Juststupide
        Juststupide commented
        Editing a comment
        Okee dan ja ik dacht kan beter meewerken dan tegenstribbelen, maar blijkbaar dus niet.. iedgeval bedankt. Maar had inderdaad niks raars gedaan puur op kenteken, en waarschijnlijk jonge gozer(27) aangehouden

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Profileren noemen ze dat. Maatje werd aangehouden ivm achterlicht, NL kenteken dus ook een drugstest die positief uitviel. Naderhand pas een advocaat in de arm genomen en deze zei ook dat je nooit zomaar moet toegeven, zeker niet als ze je ergens anders voor aanhouden. Bij vermoedens zoals eerder beschreven (tips, vloei, stompje in asbak enz.) heb je natuurlijk pech dan hebben ze alle recht om een test te doen.

      #4
      Jaaa afgelopen week was cannabeurs in duitsland ze hebben alle gele platen aan de kant getrokken daar en in omgeving.

      Maar als ze je rijbewijs afpakken geld dan is de rijverbod alleen voor duitsland en niet voor nederland!!!!

      Wss zitten er helemaal geen psygoligische test aan je bent gewoon rijbewijs kwijt
      en dan kunnen hun ervoor kiezen om het meteen terug naar de rdw te sturen of vast te houden tot de ontzegging is afgelopen.

      let wel op je niet gaat rijden als je rijbewijs hebt ingeleverd ook niet in nederland want je moet altijd een geldig rijbewijs kunnen tonen
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Graag gedaan Flip Hasjkip ik weet toevallig van iemand die ik ken die had hetzelfde maar was wel meteen zijn rijbewijs kwijt...

        Ja echt hoor net of ze het erom doen maarja als hij in de buurt was van cannafair daar controleerde ze zowizo alle nederlanders zelfs de mensen van de beurs zelf .

        Ze weten echt wel waar ze moeten zijn
        Zonde van het geld verbrand het nog liever dan dat ik het justitie gun.

        Toch niet normaal eigenlijk €800
        Ik hoop voor je maatje dan uitslag snel komt

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Juststupide je moet jezelf niet zo druk maken als ze dat hadden willen doen was je niet eens vertrokken hadden ze het rijbewijs wel direct gehouden.

        Je mag wel afkloppen dat de rekening tegemoet komt vaak hebben buitenlanders gewoon pech en moeten ze auto inleveren tot het geld er is

      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment
        Ik zie het probleem als nog niet.. Kans dat ze het terug sturen is toch niet groot.
        Je zou de zelfde dag nog naar de gemeente kunnen en zeggen dat je je portemonnee is gestolen/kwijt geraakt met daar in je rijbewijs.
        Landen werken niet zo goed met elkaar mbt rijbewijzen.

      #5
      Reken er maar op dat je alleen de boete krijgt want anders hadden ze je rijbewijs wel meteen gehouden en hadden ze je niet eerst laten gaan
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • Juststupide
        Juststupide commented
        Editing a comment
        Lets hope so inderdaad, maar even de brieven afwachten..

      #6
      Introductie : Stel jezelf voor aan de andere leden van het forum.

      Ik vermoed inderdaad dat dit niet het juiste deel van het forum is want je stelt jezelf niet voor.
      Ik zal alles verplaatsen naar "Drugsbeleid en wetgeving" dat lijkt me dichterbij.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Juststupide
        Juststupide commented
        Editing a comment
        Yes excuses voor het plaatsen in het verkeerde deel van het forum thnx

      #7
      Het idee dat ze je rijbewijs afpakken omdat je de dag ervoor een joint gerookt hebt blijft een schrikbeeld voor me. Sterkte met de afhandeling.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        5 dagen ervoor zelfs!

        (daar is die bloedtest voor die je daarna krijgt Wes)

      • Meglow
        Meglow commented
        Editing a comment
        Is die norm en wetgeving ook niet nog steeds gestoeld op "onafhankelijk onderzoek" uit het tijdperk Opstelten?? Onderzoek waarvan later aangetoond is dat er van onafhankelijkheid geen enkele sprake was, maar ondertussen zit de in mijn ogen verantwoordelijke blower nog steeds met de gebakken peren.

      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment

      #8

      Comment


      • Kek
        Kek commented
        Editing a comment
        Man man man, met Nederlands kenteken week van tevoren niet smoken, wat een drama...

      #9
      Dat noemen ze dan de EU.
      Gelijke rechten en plichten!
      Laten ze eerst de prijzen maar eens gelijk
      trekken bv. benzine............

      Comment


        #10
        Hee daar iedereen ben ik weer met meer!
        heb zojuist brieven ontvangen met hierin dat ik een boete heb van 670 euro, en 1 maand rijverbod. Er zat 4,8 mg in mijn bloed blijkbaar.. Moet mijn originele rijbewijs opsturen kopie is niet voldoende.
        Mijn vraag is hoe ik dit moet opsturen? Gewoon aangetekend naar het adres wat aangegeven staat op de brief of het naar de RDW brengen?
        iemand ervaring hiermee?
        Mvg Juststupide

        Comment


          #11
          Ervaring heb ik niet, wel een linkje waar je er wat meer over kan lezen : https://www.anwb.nl/search?q=rijontzegging%20duitsland
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Juststupide
            Juststupide commented
            Editing a comment
            Zal even kijken bedankt!

          #12
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment


          • Juststupide
            Juststupide commented
            Editing a comment
            Aah jaa okee yes zal het dan niet via de RDW doen inderdaad thnx voor de hulp!

          #13
          Gewoon voorlopig niet meer naar Duitsland gaan.
          Met een paar jaar hebben we hier toch een grootschalige burgeroorlog waarbij alle data naast het huidige bestuur zal verdwijnen dus tegen 2030 kan jij gewoon weer een lekkere schnitzel klappen langs de autobahn onderweg naar Griekenland.

          Trekken ze de schade maar af van de oorlogsbuit.
          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

          Comment


            #14
            Hee iedereen weer een vervolg, had zoals julie zagen brief ontvangen met de boete, maar nou krijg ik dus nog een brief met daarin dat ik me moet melden voor een MPO.. Kan ik hier nog tegenin gaan, want heb gelezen dat dit allemaal voor de centjes is, en dus 1 grote onzin!? Moet ik advocaat inschakelen of gewoon niks meer van me laten horen of gewoon doen wat er gevraagd word. Ik weet het namelijk niet meer alle hulp is welkom!

            Comment


            • Weske
              Weske commented
              Editing a comment
              Mpo?

            #15
            Een MPU op ze duits: is een Medische psychologie test

            Comment

            Bezig...
            X