Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De wietproef gaat door !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Voor 28 Juli kun je de aanvraag indienen om mee te doen met dit experiment.
    Maar als je even nadenkt, is dit allemaal voor de show. De 10 lucky bedrijven die dit mogen doen, (minstens 6500kg per jaar) voor 4 jaar (en dan wordt het hoogstwaarschijnlijk verlengd) zijn allang uitgekozen. Dit lijdt allemaal tot monopolie, gedreven door corruptie.
    En in die 4 jaar worden zoveel mogelijk kleine kwekertjes keihard bestraft, let maar op.

    En als er na het experiment van 4 ~ 8 jaar ooit een mogelijkheid is om als KLEIN bedrijf (geen achterlijke 6500kg droog per jaar, 6.5mil bij 1 euro de gram?) te beginnen, gaat de prijs zo hard naar beneden dat het bijna niet meer interessant is om te doen, denk ik.

    Comment


    #17

    Comment


      #18
      Dit is al jarenlang een hoofdpijndossier. Het rijk delegeert dergelijke experimenten naar gemeenten om zelf buiten het vuur te blijven (begrijpelijk).

      Ik zie binnen nu en 10 jaar nog weinig gebeuren op binnen dit beleid.

      Comment


        #19
        Het is ook al een wat ouder topic waar je op reageert.
        10 jaar he....ik denk dat er over 10 jaar geen coffeeshops meer zijn zoals we die nu kennen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #20
          Dat mag ik hopen. Maar hoop kan er ook in resulteren dat gedoogbeleid verbod wordt. Waarom niet?

          Comment


            #21
            Die kans bestaat, als belanghebbenden niet investeren in de lobby.
            Lobbyisten zijn er om het belang van een minderheid door te drukken dmv zoveel mogelijk zeuren.
            Als de canna-branche zich eens goed zou verenigen kan men wat doen, maar iedereen denkt alleen aan z'n eigen handeltje.
            Da's ook logisch in een branche waar de 'onderwereld' regeert, die hebben geen toekomstvisie, alleen eigenbelang.

            We moeten het in Nld hebben van onbekende of onbeminde politiekers die op allerlei manieren wat stemmen proberen te winnen door wat onderwerpen te noemen in hun beleidsvisie.
            Het is niet de bedoeling dat ze er echt iets aan doen natuurlijk, en omdat er niet/nauwelijks gelobbyd wordt zit er ook verder weinig druk achter.

            Ik hoop dat de wietproef werkt en een succes wordt, al is het alleen maar voor medicinale gebruikers, die gaan daar een hoop baat bij hebben als er een gereguleerd product kan worden geboden met een constante kwaliteit op verantwoorde manier gekweekt.
            Als er daarnaast een beleid komt waarbij 1 plant per persoon (voor mijn part per huishouden) geoorloofd is, binnen of buiten, hulpmiddelen of niet, dan zijn er veel mensen tevreden.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              1 plant zou inderdaad al genoeg zijn Maken we er gewoon een boompje van.

            • WittiW
              WittiW commented
              Editing a comment
              Als je het vanuit een objectief standpunt bekijkt, is het te gek voor woorden dat een plant verboden is. Alsof die dat zich ooit realiseert.

            #22
            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

            Comment


              #23
              149 aanmeldingen, worden nu door de keuringscommissie getrokken.

              Comment

              Bezig...
              X