Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet-pas werkt drempelverhogend.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Wiet-pas werkt drempelverhogend.

    Korting op 420shop
    Het gedoogbeleid ten aanzien van cannabis en coffeeshops is in het leven geroepen om een scheiding der markten tussen Soft en Hard-Drugs te bewerkstelligen.

    In coffeeshops kunnen diegenen die dat wensen hun cannabis halen en roken in een veilige omgeving.
    De gedoogregels voor cannabis en coffeeshops zijn bij wet zo gemaakt dat men er zonder in aanraking te komen met Hard-Drugs en of illegale straat en thuis-dealers een jointje kan kopen en genieten met gelijkgestemden.

    Door de Wiet-pas in te voeren creeert de regering een extra drempel voor personen die de cannabis misschien maar 1x willen proberen...
    Velen zullen zich niet voor die ene keer willen laten registreren en dan uitwijken naar thuis en straatdealer... Waar ook de harddrugs verkrijgbaar zijn... ZONDER controle van leeftijd of Wiet-pas.

    En dat was nou juist wat het gedoogbeleid in beginsel moest voorkomen.

    P.S. Iedere Nederlander draagt al een pas bij zich die duidelijk vermeld wanneer hij of zij geboren is en dat men een Nederlands staatsburger is.
    dat ding heet een Paspoort of Identificatie-kaart etc...

    ( De identificatiekaart is tegenwoordig GRATIS bij uw gemeente aan te vragen !
    Loop je in ieder geval niet het risico je Paspoort te verliezen (Strafbaar) ! )

    Dus waarom al die geldverkwisting aan een sub-registratiesysteem ?

    Even terzijde gelaten:
    Mensen wel of niet toelaten gebaseerd op hun land van afkomst...
    HEET BIJ MIJ: DISCRIMINATIE !

    En daar walg ik van !

    Peter Lunk
    Admin CoffeeShopNEWS.nl

    #2
    Re: Wiet-pas werkt drempelverhogend.

    Groot gelijk ik walg daar ook van !!! Maar wat zijn nu de gevolgen voor ons als belgen ?? kunnen wij ook zo een pas krijgen of moeten wij weer op de straten gaan kopen of zelf verkopen ?? waar zijn ze toch mee bezig !!!!!

    Comment


      #3
      Re: Wiet-pas werkt drempelverhogend.

      Maar vergeet ook de nederlanders niet.....
      Kan ik dadelijk nog wel van een regionaal product genieten of moet ik het ook op straat gaan kopen?
      Het is een grof schandaal.

      Het enige probleem is dat de consument erg laks is,
      en weinig zin heeft om voor zijn/haar rechten op te komen.
      Dit maakt dat de strijd erg eenzaam is voor de pioniers en activisten
      maar ook voor de canna branche en coffeeshops.

      Kom op voor je rechten,
      liefst op een internationaal niveau!!!

      grtz Wizzy

      Comment


        #4
        Re: Wiet-pas werkt drempelverhogend.

        ik vind hett maar kudt
        het zal er voor zorgen dat alleen meer criminaliteit komt
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

        Comment


          #5
          Re: Wiet-pas werkt drempelverhogend.

          Kom op voor je rechten,
          liefst op een internationaal niveau!!!

          Tot twee keer toe is op dit forum de mogelijkheid geboden/geopperd een petitie in te dienen. Het aantal reactie was te verwaarlozen. Roepen om voor je rechten op te komen is kennelijk makkelijker dan daadwerkelijk gebruik te maken van je rechten.

          Comment


            #6
            Re: Wiet-pas werkt drempelverhogend.

            Heb onlangs gelezen dat de europese commissie een systeem heeft gestemd dat voorstellen met meer dan 1 miljoen stemmen doorheen europa serieus besproken wordt. Concrete details ken ik niet (is het bevoegdheid van EU?), maar in ieder geval: In geheel europa vind je toch sowieso 1 miljoen mensen in favor? Denk ik althans toch. Het debat is overal zo wel wat aan de gang.
            Dat indienen lijkt me alvast een goed initiatief, maar is op zich niet voldoende. Men moet niet alleen 1 miljoen mensen hebben. Men moet gezamelijk met indiening optochten houden om aan de modale mens te tonen dat er wel degelijk een draagvlak is van gewone mensen voor zo'n voorstel.

            Grtz,
            Dissi
            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

            Comment


              #7
              Re: Wiet-pas werkt drempelverhogend.

              Als de Nederlandse cannabisgebruikers al te laks zijn om 40.000 handtekeningen te verzamelen, hoe wil je dan 1 miljoen handtekeningen bij elkaar sprokkelen?

              Comment


                #8
                Re: Wiet-pas werkt drempelverhogend.

                Het probleem dat die mensen in NL nog wel aan een jointje komen, ze zien het belang ervan (nog) niet in...
                Ze zijn niet perse te laks.... Maar daar komt dus de term
                "coffeeshopdiplomaten" vandaan
                Pz 1

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet-pas werkt drempelverhogend.

                  Cannabis gebruikers willen cannabis roken. De overheid wil het cannabis gebruik ontmoedigen. Het ontmoedigingsbeleid weerhoudt de gebruikers er toch niet van om cannabis te gebruiken.
                  Dus als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan.
                  Binnen kweken kan, maar er zit een zeker risicoprofiel aan verbonden, omdat het gewoonweg verboden is.
                  Buiten kweken wordt in zekere mate gedoogd: als je overlast bezorgt ben je je planten kwijt. Wat is overlast: dat kan bestaan uit een onverdraagzame buurman of een passerende agent, die zich stoort aan je plantjes.
                  Kopen in de shop is ook een optie, al dan niet voorzien van pas of al dan niet vingerafdrukken geven. De een laat zich er door weerhouden de ander niet.
                  Kopen rechtstreeks bij een kweker kan ook, tenminste als je bereid bent 100 gram of meer tegelijkertijd te kopen en je kwekers kent.
                  Huisdealers zijn er ook nog steeds, dus als je de adressen kent kun je daar ook terecht. Natuurlijk niet voor een enkele joint, maar vanaf 10 gram of meer is er nog veel te koop.
                  Als laatste ben je aangewezen op de straatdealers. Dat die ook vaak harddrugs in hun pakket hebben vind ik geen valide argument, om daar niet te kopen. Je bent er zelf bij wat je koopt. Als ik wiet wil dan koop ik wiet en geen horse. Valt de kwaliteit tegen, jammer dan de volgende keer wellicht wat meer geluk. Als je theebladeren of gedroogde spinazie in je handen laat stoppen heb je dat aan je zelf te wijten.
                  Dus we zoeken naar een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. Wiet is te koop en zal altijd te koop blijven. Misschien wat moeilijker dan thans, maar met wat moeite lukt het altijd. Argumenten dat wiet vervuild kan zijn vind ik ook niet valide: vervuilde wiet kan overal voorkomen. Wil je zeker zijn van schone wiet dan moet je zelf kweken.
                  Last edited by Xtreme; 2 January 2011, 18:35.

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet-pas werkt drempelverhogend.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                    Als de Nederlandse cannabisgebruikers al te laks zijn om 40.000 handtekeningen te verzamelen, hoe wil je dan 1 miljoen handtekeningen bij elkaar sprokkelen?
                    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wiet-pas werkt drempelverhogend.

                      Als reactie op mijn topic "Burgerinitiatief" kreeg ik ondermeer te horen dat het idee niet verkeerd was, maar dat een handtekening met naam, adres en woonplaats gegevens toch een brug te ver was. Op deze manier zou algemeen kenbaar worden dat de Nederlandse ondertekenaar cannabis gebruikt en dat mocht niet aan de grote klok worden gehangen. Als zelfs in een redelijk liberaal land als Nederland de angst overheerst, hoe denk je dan dat de Italianen of Duitsers uit sommige deelstaten, waar een steng beleid is, zullen reageren? Je idee is sympathiek, maar logistiek -hoe benader je de mensen en in welke taal, hoe verzamel je en bundel je de reacties van je medestanders- nauwelijks uitvoerbaar. Wat moet er vrij gegeven worden? Alleen het cannabisgebruik? Ook het kweken, kleinschalig voor eigen gebruik? Hoe baken je het begrip kleinschalig af? Immers, als je ergens voor bent -het legaliseren van cannabis dus- zal je in ieder geval moeten aandragen binnen welke grenzen je aan de vrijheid moet stellen. Ongelimiteerde handelingsvrijheid op dit gebied zal er nooit komen.

                      Comment


                        #12
                        Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                        The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                        Comment


                          #13
                          Re: Wiet-pas werkt drempelverhogend.

                          Tis te triest voor woorden, ik blijf het zeggen, de heksenjacht van de Gristentaliban.

                          Nederland was in de jaren 90 goed op weg, sloot wel veel de ogen voor nadelen en hebben het probleem nooit goed aangepakt. Nu beginnen we achterop te raken, de conservatieve schlemiel van Europa. Portugal, Zwitserland en Tsjechie halen ons al in. Met dank aan CDA, CU en consorten.

                          Ga in gesprek met je buurlanden ipv enkel te zwichten voor druk. Licht mensen/de jeugd voor! Over de plus en minkanten van cannabis. Zoals medicijnen ook een bijsluiter hebben en de arts je vertelt over hoe en wat.

                          Wat is nu het probleem met cannabis meneer de president? Mogen mensen niet genieten? Gaan ze dood? Worden ze ziek? Betalen ze minder belasting? Wie is Rutte of wie dan ook om andere mensen, ja hele landen, toegang tot een natuurproduct te ontzeggen?

                          Enkel verbieden en verduisteren, lost niks op, dat is rotzooi onder het tapijt vegen waar het gaat rotten! Dat deed men met alcohol, verbieden (" de drooglegging") toen kwam de periode Al Capone.

                          Ja crimineel spul dat bier!

                          Laterrrrrrrr
                          B.

                          Comment


                            #14
                            Re: Wiet-pas werkt drempelverhogend.

                            Vrijheid van meningsuiting is inderdaad een grondrecht. Echter hoe wordt tegen een mening aangekeken? De ene persoon kan een mening verhelderend vinden en hem aan het denken zetten, anderen kunnen de zelfde mening als kwetsend ervaren.
                            Als voorbeeld draag ik aan een tv-serie van zo'n 25 tot 30 jaar geleden n.a.v. het pausbezoek aan Nederland. De programmamakers persifleerden dat ('k vond het ook wel komisch) en de aanvang van het intro-liedje luidde: "Popie Jopie", waarmee Paus Johannes de zoveelste werd bedoeld. Daar zullen ongetwijfeld orthodoxe katholieken door gekwetst zijn. Echter, er kwam nauwelijks commentaar.
                            Stel nu, dat in een soortgelijk programma een vooraanstaande Turkse geestelijke op de korrel was genomen en de intro van het programma had geluid: "Turkie Jurkie".
                            Ik vermoed dat de makers zouden zijn overgoten met fiolen van toorn en wellicht gerechtelijk vervolgd wegens het beledigen van een bevolkingsgroep.
                            Zo vermoed ik ook dat een mening met betrekking tot de liberalisering van cannabis op veel tegenstand zal stuiten. Nogmaals, het enige democratische recht dat de Nederlanders hebben is het burgerinitiatief. Als dit op nationaal niveau door collectieve angsthazerij en laksheid al niet van de grond komt, verwacht ik nog minder van een intra-communautair initiatief, naar aanleiding van een rechtsregel waarvan de rechtsgronden nog niet helder zijn.
                            Overigens ben ik het volkomen met eens met de door jou aangedragen (beperkende) voorwaarden waaronder gebruik en thuisteelt zou moeten kunnen plaatsvinden. Ze congrueren namelijk bijna volkomen met de door mij aangedragen voorwaarden/beperkingen.
                            Met vriendelijke groet,

                            Xtreme

                            Comment


                              #15
                              Re: Wiet-pas werkt drempelverhogend.

                              Ja, vrije meningsuiting is een gevoelig onderwerp geworden, zeker door het gebruik van dat argument door VVD en Vlaams Belang. Het cruciale verschil zit volgens mij echter dat alle gevoeligheden rond vrije meningsuiting zich situeren rond onderwerpen die een bepaalde bevolkingsgroep bekijkt als dat het onderwerp deel is van hun identiteit. Voor sommige islamieten is hun geloof een deel van wie ze zijn, van waar ze in geloven en hun visie over hoe de wereld moet draaien. Vandaar dat het onderwerp veel moeilijker bespreekbaar is dan een andere. Veel mensen zien dit niet in, het is een foute vergelijking geef ik toe: maar bekijk het zo: Stel dat men zegt dat wij een geestesstoornis hebben omdat we onze toevlucht zoeken in bewustzijnsverdovende middelen, het zogenaamde escapisme. Hoewel we (ik althans niet) wiet niet bekijken als een deel van onze persoonlijkheid, zullen we dat laatste argument toch een graad serieuzer nemen: men valt onze persoonlijkheid aan.

                              Hoe kan je dan zo'n debat opzetten, vrije meningsuiting? Voer het op een wetenschappelijke basis, veroordeel voor- en tegenstanders niet. Maar beledig sowieso niemand vanwege zijn standpunt. Ook tegenstanders zijn niet noodzakelijk 'hypocriet of kortzichtig'. Ze hebben gewoon een andere mening. Heel idealistisch allemaal, dat weet ik wel.
                              Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                              The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                              Comment

                              Bezig...
                              X