Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drugsregulering: hard- en softdrugs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Drugsregulering: hard- en softdrugs

    Korting op 420shop
    Gegroet kwekers, blowers en andere wietliefhebbers.

    Ik heb hier al best een tijd terug een account aangemaakt, toch heb ik hier niet echt gepost. Ik voel me echter geroepen jullie te attenderen op een petitie waar ik op ben gestuit. De petitie is een verzoek aan de regering en het parlement om drugs gecontroleerd toe te staan.

    Het streven is 40.000 handtekeningen voor 14-09-2011. Op het moment staat de teller pas op 760, dus er is nog een lange weg te gaan. Ik hoop dan ook dat velen van jullie zullen tekenen en zoveel mogelijk mensen overhalen ook te tekenen

    Op onderstaande site kan je je erover inlezen en de petitie ondertekenen.

    http://www.drugsbeleid.nl/

    #2

    Comment


      #3
      Re: Drugsregulering: hard- en softdrugs

      Ik had al verwacht dat er hier mensen zouden zijn die tegen deze petitie zijn omdat ze ook harddrugs willen legaliseren. Toch hoop ik dat mensen voorbij de gedachte softdrugs is goed en harddrugs is slecht kunnen stappen. Het gaat m.i. namelijk niet om de schadelijkheid van de drug op zich, maar om de vrijheid van mensen om het te gebruiken.

      Op dat gebied vind ik inderdaad dat er geen onderscheid tussen de 2 gemaakt zou moeten worden. Ook cocaine en heroine kunnen verantwoordelijk gebruikt worden en ook cannabis kan misbruikt worden. Kans op misbruik is echter geen reden om een verbod dat meer na- dan voordelen heeft te behouden. Ik denk namelijk dat het gedoogbeleid wel heeft aangetoond dat een vrijere beschikbaarheid van een drug, het gebruik niet explosief doet stijgen.

      P.S. GHB is geclassificeerd als softdrug.
      Last edited by Ganjamin; 27 December 2010, 12:22.

      Comment


        #4
        Last edited by Pariaz; 27 December 2010, 18:24.

        Comment


          #5
          Re: Drugsregulering: hard- en softdrugs

          Als je die twee aan elkaar koppelt, krijg je natuurlijk verzet tegen het tekenen van deze petitie:
          "Ik wil wel tekenen voor soft-, maar voor harddrugs eigenlijk niet......" Daar gaan je stemmers....appels met peren vergelijken kan ook niet!
          Je kunt niet in een keer de gehele drugswereld vrijmaken en dat gaat dus ook nooit gebeuren in mijn ogen.....
          Jammer van de goede wil, maar zo werkt het niet in het oog van de burger.

          Comment


            #6
            Re: Drugsregulering: hard- en softdrugs

            Het grootste resultaat van het gedoogbeldeid is geweest een scheiding der markten van soft en hard drugs
            met de positieve gevolgen daarvan tav van hard drugs gebruik.
            Dit debat der rugulering is dus alleen maar bedoeld om deze status duidelijker op papier te krijgen.
            Het is dus niet de petitie die het doel zal zijn,
            maar het aanzwengelen van dit debat.

            Voorop staat dat hoe groter de transparantie is in de markt
            hoe lager het gebruik zal zijn op langere termijn.

            De appels-peren vergelijking blijft echter wel staan,
            dat begrijp ik.
            Het recht om te beschikken over je eigen lichaam en geest
            staat daar tegenover, en die scheidslijn is bij sommige hard drugs lastig te maken.
            Ook hard drugs kan leven verrijkende ervaringen opleveren,
            helaas meer uitzondering dan regel

            grtz Cannawizard
            Last edited by Cannawizard; 28 December 2010, 21:32. Reden: toevoeging

            Comment

            Bezig...
            X