Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ze komen een slimme meter bij mij plaatsen! Kan dit een risico zijn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ze komen een slimme meter bij mij plaatsen! Kan dit een risico zijn

    Korting op 420shop
    Hallo mede mensen,

    bij mij wordt er volgende week een slimme meter geplaatst in de meterkast,
    is dit raar of kan dat gewoon
    Last edited by roooobot; 8 October 2020, 11:03.

    #2
    Je mag een slimme meter gewoon weigeren.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Dat klopt, alleen kreeg na der hand nog een brief dat het over een tijdje verplicht gaat worden en dat dan de kosten voor jezelf zijn.
      dus iedereen moet er dalijk aan geloven.
      Last edited by roooobot; 8 October 2020, 11:04.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Het is niet verplicht en gaat niet verplicht worden.
        Alleen als je hoog en laag tarief hebt kun je niet zonder, verder heb je zelf geen voordeel aan een slimme meter.

      #4
      Ja kan ook vragen om de slimme functie uit te zetten.

      Administratief uit heet dat..
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Je kan ook kiezen voor een digitale ( niet slimme ) meter die niet op afstand uit te lezen is

      #5
      Oke en dan is het gewoon veilig als ik het goed begrijp.
      dan gaat dan 18-24 en 12-12 niet opvallen. Haha
      thanks in iedergeval

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Je moet dan wel zelf je meterstanden doorgeven.

      #6
      Thanks voor de info

      Comment


        #7
        Gewoon alleen nog waxinelichtkweekjes en je hoeft je nergens meer druk om te maken.

        Candela wordt t nieuwe wattage.
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


          #8
          Ik heb hier zelf ook zo'n ding.. Helaas. Maar ik maak mij er niet enorm druk over. Zolang je geen 1500W> aan lampen hebt.
          Wel interessant om te weten.
          Als zo'n ding echt een log doorstuurt van elk moment van de dag, dan is het heel makkelijk en goedkoop om daar een algoritme overheen te gooien en zo alle 12-12/18-6 patronen eruit te vissen. Ook met maar 100-200W ofzo.
          Als netbeheer vanuit de overheid specifiek bevel krijgt om hobbykweekjes te vinden. (wat zeer waarschijnlijk nooit gaat gebeuren dus don't worry).
          Dan zou dit wel een hele uitkomstige tool zijn. Soortgelijke algoritmes werden al ingezet voor andere zaken. Bv uitkeringsfraude.
          Last edited by Nederhigh; 8 October 2020, 14:08.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Ik lees op reiksoverheid.nl dit: :"Uw netbeheerder en energieleverancier moeten zich aan regels houden bij het gebruik van uw gegevens. Daarom mogen zij uw meetgegevens alleen op bepaalde momenten uitlezen en gebruiken. Ook zijn zij verplicht om uw gegevens goed te beveiligen."
            Denk dat je daaruit kan halen dat het niet per minuut gelogd wordt. No worries dus. De pagina: https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...e%20beveiligen.

          • roooobot
            roooobot commented
            Editing a comment
            Thanks iedereen, ik heb hem kunnen wijzigen, en ze komen hem niet plaatsen. Lucky me

          • Happyhenk
            Happyhenk commented
            Editing a comment
            Waarom denk je dat de netbeheerders niet gaan checken op hobbykwekers? Ik denk eraan om 2x 600W lampen te gaan gebruiken maar dit gaan toch wel verandering brengen en te zien via de slimme meter die ik al heb..

          #9
          Je kan de slimme meter weigeren maar dan ben je er niet zonder meer af. Ik citeer van Essent.nl

          'De kans is daarom groot dat als je de slimme meter weigert, je oude meter wordt afgekeurd. In dat geval krijg je een nieuwe meter met hetzelfde meetmechanisme als een slimme meter, maar zonder de mogelijkheid deze digitaal door te geven.'

          Ik kweek al een jaar over een slimme meter met 2 x 600 watt, ze vonden mijn verbruik weliswaar hoog maar ik betaal netjes en heb verder geen gezeur gehad.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #10
            Thanks iedereen, ik heb hem kunnen wijzigen, en ze komen hem niet plaatsen. Lucky me
            nou hopen dat het zo blijft! En dat we hem niet nodig hebben

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Wees niet verbaasd als ze toch voor je deur staan, heb het meegemaakt!

            #11
            Ze willen met de slimme meter in de toekomst grote verbruikers tijdens piek uren meer laten betalen heb ik gelezen tijdje terug. Dat is de echte rede voor deze slimme meter.
            Stel dat ze het piek uur benoemen van 16u -> 20u ofzo en jij bent een grote energie verbruiker "zou het kunnen zijn" dat jou energie factuur duurder is (lees: wees maar zeker dat je meer gaat betalen) in deze piek uurtjes. Op deze manier willen ze mensen aanzetten om bewuster om te gaan met energie.

            Een beetje gezond verstand weet dat de werkende mens weer dik gekloot ga zijn, iedereen stopt met werken rond het zelfde uur en kookt ook rond 18u dus alle werkende mensen gaan weeral in het nadeel zijn.

            weiger zo lang mogelijk deze meter als je eigenaar bent van een woning want zelfs test aankoop was niet te spreken over het toepassen van deze meter. Het beid geen enkel voordeel voor de client en zal enkel leiden tot duurdere energie facturen
            Legal, doesn't make it better or right

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Of juist goedkoper. Ik betaal door dat ding in daluren 19,6cent per kwh. Dat is volgens mij best goedkoop. In de daluren kweken kan dus eventueel wat geld schelen.

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Ik heb nog een oude meter, ook met daluren.

            #12
            als je al kweekt maakt het toch niet zoveel uit. je verbruik blijft hetzelfde slimme meter of niet. of bedoel je dat je vreemde in je huis krijgt ofzo en ze misschien wat ruiken ?

            Comment


              #13
              ok hallo allemaal,
              ik ben hier helemaal nieuw maar met de slimme meters absoluut niet. Ik heb deze hele handige meters zelf dik 2 jaar mogen plaatsen en niemand hoeft zelf bang te zijn voor een slimme meter en zijn gegevens behalve de groote kwekers.

              de grote kweekers worden dan ook waarschijnlijk pas doorgelicht als de slimme meter in de hoofkast een bepaald patroon weergeeft, het zogenaamde algorimte of hoe je het wil noemen.

              je eigen meter zal pas standen doorgeven bij bijvoorbeeld het opmaken van je jaarrekening of een maandelijks rapport. je kan deze functie uit laten zetten, geef aan de monteur aan dat de administratie functie wordt uitgezet.

              hoe dan ook zal je niet problemen krijgen, wat ze wel kunnen doen is gedrag consteren en de politie langs laten rijden, sneeuw op de daken of niet, geur in de buurt zijn dan de dingen waarop gelet wordt en dat kunnen we allemaal wel maskeren.

              heb je de meter geweigerd? ja dan krijg je op een later tijdstip de verplichting en die kosten dien je weldegelijk zelf te betalen. reken op ongeveer 200 euro.

              verbruik in deze wordt dus afgevangen in de hoofdstroomverdeelkasten overal in de wijken.
              het kan natuurlijk ook zo over zijn als de privacy wet wordt aangepast of als de overheid ineens de thuiskwekers wil gaan najagen.

              grappig is trouwen dat je je eigen meter gewoon kan uitlezen via de l1 poort. geinig weetje, manipuleren van de gegevens is een misdrijf netals het terugdraaien van een meter of een magneet erop plaatsen bij de oudere meters.

              denk goed na, pak led en leg zonne panelen op je dak, die vangen die stroom heel makkelijk op en je zit niet met de hitte van die met trafo ondersteunende lampen haha

              succes

              Comment


              • roooobot
                roooobot commented
                Editing a comment
                Kijk eens aan, aan jou hebben we wat
                Thanks voor je uitleg, zelf kweek ik ook met 1 lampje met led. Niks bijzonders dalijk en ook niks geks. Wil het lekker klein houden en idd ook alleen voor mezelf.
                Zal ook triest zijn als de polie dalijk achter de kleine mannen aan gaan die het puur voor hun zelf doen.

                Maar je weet het natuurlijk nooit!

                Hopen dat ze op ons geen algo ritme gaan zette dan

                Nogmaals thanks voor je info, zal er nog eens goed over na denken

              • roooobot
                roooobot commented
                Editing a comment
                Adviseer jij dan wel om de administratie functie uit te zetten of maakt dat helemaal niks uit.

              • Jamzieman
                Jamzieman commented
                Editing a comment
                Is puur voor de zonnepaneel gebruikers te jennen.nu weten ze perfect wat jouw panelen opbrengen ,wat je verbruikt en niet verbruikt om zo winst te kunnen maken op jouw kosten wanneer je niet thuis bent en toch elek opwekt.
                Moet die verplicht geplaatst worden nee weigeren kan idd.
                Ik leg zelf zonnepanelen en alle klanten die we voor 2021 hebben voorzien van zonnepanelen hebben in januari allemaal een brief gekregen voor een slimme meter te laten plaatsen puur om winst te maken wij hebben ook gezegd als bedrijf boycotten die handel.

              #14
              Gewoon uit laten zetten, op die manier is het lees moment niet wlke minuut en hoef je niet in de toekomst te betalen

              Comment


                #15
                Aan de hand van je meterstanden kan de Politie helemaal niets....er moet Geuroverlast gemeld worden door meerdere omwonenden of men moet je lucht afvoer 24 uur per dag horen blazen Buiten!! en pas dan zou de politie via een rechter jou meterstanden op kunnen vragen in het kader van bewijs verzameling (Enkel aan de hand van Stroomverbruik een inval doen is een feestdag voor welke advocaat dan ook....De Politie voor het gerecht slepen namens illegaal verkregen bewijs en ze zo samen met de burgemeester negatief in het Nieuws plaatsen....Nope!! dat gaat niet gebeuren Justitie kijkt wel beter uit

                Het in kaart brengen van verbruik-uren kunnen deze meters niet dus ook niet of jij kweekt de ja of nee
                Bovendien verbruikt een gemiddelde computer al meer wattage dan een kweeklamp, koppel daar al je andere elektronische apparatuur in je huis aan en dan valt een kweeklamp echt niet op

                Mocht je je toch wat veiliger voelen met een verklaring voor plotseling hoger stroomverbruik...Bel met de energie leverancier en vertel dat je wegens een meevallertje een Waterbed en een was-droger hebt aangeschaft of andere dingen die veel verbruiken

                Comment

                Bezig...
                X