Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ze komen een slimme meter bij mij plaatsen! Kan dit een risico zijn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ja lap dat digitale ding hangt -sinds ik dag & nacht tarief aanvraagde- gewoon doodleuk In de kelder eeh
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #17
      Ja....een waterbed en een wasdroger op 12/12 zeker ?
      Het gaat niet om het wattage.

      Als je verdachte bent, dan kunnen ze je gegevens opvragen, het is dossieropbouw inderdaad.

      Met een paar klikken kunnen ze uitfilteren hoeveel jaar jij al 12/12 draait en daarmee ook hoeveel kweken je gedaan hebt. Je loggegevens worden continue bijgehouden.
      Met realtime loggen kunnen ze zelfs zien wanneer je thuis bent, of wanneer je je TV aan hebt staan.
      Daar was een jaar of 10 geleden al een consumenten-programma over op tv en we zijn nu dus 10 jaar verder in digitale techniek.

      Als je de gegevensdeling uit hebt laten zetten staat het ook niet helemaal uit, alleen worden de logs bij jou opgeslagen en 1-2x per jaar verstuurd in plaats van realtime. Eigenlijk maakt dat niet veel uit.
      En wie zegt me dat ze niet tussentijds ff inloggen hier ? Je ziet er niks van en je zal er ook nooit achter komen.

      Maar dat was niet de vraag van dit topic.
      Gewoon weigeren die meter. Ik heb er ook geeneen en het licht doet het nog steeds.
      Er zit geen voordeel aan zo'n meter voor je, behalve dat je de dubbel tarief-optie hebt.
      Verder niks, alle voordelen zijn voor de leverancier en de overheid.
      Als ze dat voordeel willen en zo'n meter bij mij willen plaatsen dan zal ik ze een prijsopgaaf sturen voor de huur van mijn meterruimte en verwerking van mijn gegevens. Mijn gegevens zijn niet gratis.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Ja....een waterbed en een wasdroger op 12/12 zeker ?
        Het gaat niet om het wattage.

        Als je verdachte bent, dan kunnen ze je gegevens opvragen, het is dossieropbouw inderdaad.

        Met een paar klikken kunnen ze uitfilteren hoeveel jaar jij al 12/12 draait en daarmee ook hoeveel kweken je gedaan hebt. Je loggegevens worden continue bijgehouden.
        Met realtime loggen kunnen ze zelfs zien wanneer je thuis bent, of wanneer je je TV aan hebt staan.
        Daar was een jaar of 10 geleden al een consumenten-programma over op tv en we zijn nu dus 10 jaar verder in digitale techniek.

        Als je de gegevensdeling uit hebt laten zetten staat het ook niet helemaal uit, alleen worden de logs bij jou opgeslagen en 1-2x per jaar verstuurd in plaats van realtime. Eigenlijk maakt dat niet veel uit.
        En wie zegt me dat ze niet tussentijds ff inloggen hier ? Je ziet er niks van en je zal er ook nooit achter komen.

        Maar dat was niet de vraag van dit topic.
        Gewoon weigeren die meter. Ik heb er ook geeneen en het licht doet het nog steeds.
        Er zit geen voordeel aan zo'n meter voor je, behalve dat je de dubbel tarief-optie hebt.
        Verder niks, alle voordelen zijn voor de leverancier en de overheid.
        Als ze dat voordeel willen en zo'n meter bij mij willen plaatsen dan zal ik ze een prijsopgaaf sturen voor de huur van mijn meterruimte en verwerking van mijn gegevens. Mijn gegevens zijn niet gratis.

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Onnodig quoten als je reageert op een bericht ervoor... Je bent nog geen 2 weken op het forum en dan ga je mensen aanvallen op deze manier ? Niet echt netjes vind ik maar goed, ben dan misschien nog geen opa maar heb wel fatsoensnormen geleerd vroeger.

          Hij schrijft toch ze kijken naar de tijden ? Als er iedere dag om 8 wordt ingeschakeld en om 12 weer uit dan weet je dat de kans bestaat dat er bloeilampen worden gebruikt. Zodra dat vermoeden bestaat is de volgende stap kijken naar het verbruik. Je kan ook een reptiel in winterrust hebben zoals ik, dan branden de lampen ook 12 uur maar dan verbruik je geen 600 of meer watt.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Mooie overbodige quote inderdaad.
          Een beetje forumetiquette zou je niet misstaan.

          Als ze IQ zouden meten zou je niet opvallen inderdaad.

        • Urban
          Urban commented
          Editing a comment
          ghehehe IQ huh?

        #19
        Goed....Doeeeeeiiiiiiii

        Comment


          #20
          Wie belt er nu naar zijn elektriciteitsmaatschappij om te melden dat hij een droogkast gekocht heeft? Kan je jezelf nog harder verdacht maken? En een gemiddelde pc zit zeker en vast niet aan het verbruik van een 400 watter die dat wattage continue trekt over een periode van minimum 12 uur. Ik kweek met 450 watt, 2 rondes en losjes 70% van mijn verbruik is die kwekerij. Elke dag op dezelfde moment die piekspanning, stijgend gebruik gedurende 18 uur en daarna 12 uur. Wat verandert een droogkast, of pc daar aan? Da's een statistiekje waar ze je zo kunnen uitfilteren als ze willen. Het ding is, die meters genereren wsl zoveel data dat het onbegonnen werk is om daar iets uit te maken. Ik heb er weinig schrik van in ieder geval.

          Comment


          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Hallo Engie? Ja, de Gaston hier he. Seg, de vrouw gaat sebiet cake bakken, is dat ok? Ni naar de flikken bellen als mijn verbruik zo ineens omhoog gaat he.

          • Urban
            Urban commented
            Editing a comment
            Sterk staaltje Dissociatieve identiteitsstoornis het ene moment wel leesbaar typen en dan in je eigen comment is het niet meer te begrijpen, lang leve Joe Bidden!
            niet gaan huilen .

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Hallo Engie? Ja, de Gaston hier weer he. Ja, de vrouw is weer aan het bakken geslagen. Brownies deze keer. En die gaan weer stipt om 7 uur in de oven he, zo voor een uurtje of 12.

          #21
          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
          Wie belt er nu naar zijn elektriciteitsmaatschappij om te melden dat hij een droogkast gekocht heeft? Kan je jezelf nog harder verdacht maken? En een gemiddelde pc zit zeker en vast niet aan het verbruik van een 400 watter die dat wattage continue trekt over een periode van minimum 12 uur. Ik kweek met 450 watt, 2 rondes en losjes 70% van mijn verbruik is die kwekerij. Elke dag op dezelfde moment die piekspanning, stijgend gebruik gedurende 18 uur en daarna 12 uur. Wat verandert een droogkast, of pc daar aan? Da's een statistiekje waar ze je zo kunnen uitfilteren als ze willen. Het ding is, die meters genereren wsl zoveel data dat het onbegonnen werk is om daar iets uit te maken. Ik heb er weinig schrik van in ieder geval.
          Droger!!?...Ehmm Wasdroger!

          Comment


            #22
            Geloof dat vele hier de Propaganda Film "Enemy of the State" wel heel serieus nemen...en volgens mij is daar geen woordje Dissociatie aan maar gezien mijn aangeprate identiteitsstoornis zal ik dat ook wel weer fout hebben!!

            Comment


            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Wat?
          Bezig...
          X