Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dagje vlissingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: dagje vlissingen

    maak er een lekkere fietstoch van
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

    Comment


      #17
      Re: dagje vlissingen

      Oorspronkelijk geplaatst door mito View Post
      maak er een lekkere fietstoch van
      dan moeten we nog altijd op de ferry :p

      Comment


        #18
        Re: dagje vlissingen

        Gewoon op de fiets via Bergen op Zoom en denken dat je Eddy Merckx of Lucien van Impe bent.

        Comment


          #19
          Re: dagje vlissingen

          Hoezo, controle bij op-/afstappen van de ferry? Overschrijdt die de grens dan?
          Kan er iemand i.c. een Belg iets ten laste gelegd worden zolang hij/zij de grens niet oversteekt met zijn wiet?
          Of is het vermoeden voldoende om pv op te stellen?

          Iemand een antwoordje? Dacht morgen een bezoekje te brengen aan Goes & wat lekkers mee te nemen...

          Comment


            #20
            Re: dagje vlissingen

            voor zover ik weet ben je als belg zodra je de shop verlaat strafbaar. dan ben je namelijk al aan het vervoeren.

            mvg,
            potty

            Comment


              #21
              Re: dagje vlissingen

              Oorspronkelijk geplaatst door lowiet View Post
              dan moeten we nog altijd op de ferry :p
              waterfiets
              In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

              Comment


                #22
                Re: dagje vlissingen

                Bubble envelop, postzegel en versturen naar huisadres. Desnoods eerst verpakken in condoom i.v.m. de geur.

                Comment


                  #23
                  Re: dagje vlissingen

                  iedereen aan de eigen teelt,zit niets anders op

                  Comment


                    #24
                    Re: dagje vlissingen

                    Misschien een beetje een laat antwoord maar ik wil jullie even mijn ervaring vertellen:

                    Ik ben onlangs ook gepakt geweest op de terugweg in breskens. Op de bus gestapt en bus aan de kant, met de hond erop en even mee naar het douanekantoor (o.i.d.) daar in de buurt.
                    Er zijn agenten in burger op ferry zelf ook aanwezig dus zoiezo opletten als je er stoned op zit. Ook al ben je met de fiets ze hebben er ook tegengehouden.
                    Ik (& nog twee belgen) moesten meteen een boete van 400 euro betalen, ik had 1.5gr op zak, als student zijnde kon ik deze boete natuurlijk niet meteen betalen dus meteen gedagvaard om voor de rechter te verschijnen binnen een 2tal weken zal dit zijn nu.

                    Dit stond er zowat op de dagvaarding:

                    Aan bovenbedoelde persoon wordt tenlastegelegd:

                    dat hij op of omstreeks 19 maart 2011 te Breskens opzettelijk buiten het grondgebied van Nederland heeft gebracht als bedoeld in de extensieve betekenis van artikel 1 lid 5 van de Opiumwet, een hoeveelheid van ongeveer 1,5 gram, in elk geval een hoeveelheid van een materiaal bevattende hennep, zijnde hennep een middel vermeld op de bij de Opiumwet behorende lijst II;

                    art 3 Opiumwet

                    Subsidiair, indien het vorenstaande niet tot een veroordeling mocht leiden:
                    dat hij op of omstreeks 19 maart 2011 te Breskens opzettelijk heeft vervoerd, in elk geval opzettelijk aanwezig heeft gehad een hoeveelheid van ongeveer 1,5gram, in elk geval een hoeveelheid van een materiaal bevattende hennep, zijnde hennep een middel vermeld op de bij de Opiumwet behorende lijst II

                    art 3 Opiumwet

                    Nu zou je denken, ik zat nog in breskens met de bus dus voor het eerste kunnen ze me helemaal niet veroordelen maar dat is echter niet waar, onder buiten het grondgebied van nederland brengen valt o.a. op een voertuig met bestemming het buitenland zitten. (beetje hypocriet aangezien nederlanders technisch gezien ook dit ten laste gelegd zullen worden)

                    Maar goed, er zijn richtlijnen bij het uitschrijven van boetes (transactievoorstel) en met dit misdrijf worden deze gestraft door 4 sanctiepunten van elks 58 euro (er zijn ook verzwarende en verlichtende factoren bv recidivie, hoeveelheid, etc..) maar in mijn geval waren er geen verzwarende factoren wat neerkomt op een boete van 232 euro ipv 400. Als een hogere boete gegeven wordt moet er daar wel degelijk een motivatie voor zijn (die hadden ze niet, men zei gewoon dit is een 'standaard' boete voor dit soort misdrijven). Ook in de Algemene Plaatselijke Verordening van Middelburg wordt niet gepraat over een andere regeling of wet.

                    Om het kort te maken: de boete van 400 euro klopt niet, door het niet betalen van het transactievoorstel kan men de boete verhogen met 25% maar ook dit klopt nog altijd niet want de oorspronkelijke boete is fout en er moet gemotiveerd worden waarom deze 400 euro was ipv 232.
                    Wijze? raad voor de mensen die hetzelfde tegenkomen: boete niet betalen en laten voorkomen!

                    Ik hou jullie nog op de hoogte hoe het specifiek in mijn geval zal aflopen al heb ik er wel een gerust hart in.

                    goss

                    Comment

                    Bezig...
                    X