Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

THC (Taskforce Handhaving Cannabis) 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: THC (Taskforce Handhaving Cannabis) 2011

    Zoiets als de Fuchsia en peper club

    Daar zouden heel wat zeurders hier trouwens heel wat kunnen leren, b.v. en plant is een plant, is een plant, is een plant............................................
    Net als vroeger, de violen, violieren, siererten enz. club.
    Was net zo leuk als het geneuzel hier.
    In Engeland heb je nog zeer veel van deze clubs, en die zijn nog veel fanatieker dan de wiet jongens, zo lijkt het.

    Ach, we dromen, en dan gaan we naar dromenland

    Grtz, HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #17
      Regular magazine, Re: THC (Taskforce Handhaving Cannabis) 2011)

      *Vergunningssysteem,Voor de Cannbis Teelt.
      *Kwaliteiteisen aan de Vergunning en Teelt.


      Hoeveel kost die vergunning?
      Door wie of wat en op welke gronden (voorwaarden) wordt een vergunning uitgegeven?
      Is die vergunning voor iedereen beschikbaar? (ook de niet- Nederlandse Europeanen of buitenlanders met alleen een werk en verblijfs vergunning?)
      Hoeveel vergunningen worden er maximaal uitgegeven?
      Mogen koffieshops, growshops,headshops of zadenbanken ook een vergunning om te kweken aanvragen?
      Wie stellen de kwaliteiteisen aan de vergunning en teelt?
      Hoe wordt de kwaliteit van het product gecontroleerd?
      Waarop worden de kwaliteiteisen van de cannabis gebasseerd?

      Eerst een wietpas nu weer een kweekvergunning, of moet ik zeggen kweekpas.
      Waarom een vergunning, wat is daar de beredenering achter?
      Waarom niet een echt voorstel tot legalisatie?
      Reguleren is niets meer dan een beetje de problemen verplaatsen.

      Er zijn straks heel veel kwekers die zonder vergunning gaan kweken, die dus weer voor overlast en criminaliteit zorgen.

      zoals HJM zegt;

      ''Ik zou -als ik iets meer macht had- Cannabis uit de opium wet halen.
      Dan heeft wiet, net als in mijn jeugd, de prijs van kamille. Daar kan je de lamp niet meer voor aan doen, en draai je de handel de nek om.''

      Daar ben ik helemaal mee eens, cannabis is softdrugs en hoordt niet thuis in het strafrecht. En daarom is een vergunning stelsel voor hobby kwekers in mijn ogen niet voldoende. Daarbij heb ik het gevoel dat die zogenaamde vergunningen straks alleen uitgedeelt worden aan een kleine elite groep. Dus gewoon pleiten voor algehele legalisatie, niet voor minder gaan.
      --------------------------------



      Tussen alle opbouwende kritiek hebben we natuurlijk ook zelf een eenvoudig voorstel, gebasseerd op de wensen van breeders, kwekers, growshophouders koffieshophouders en Cannabis concumenten. Welke uitvoerbaar is binnen de bestaande wetten en regelgeving.

      Koffieshops hebben in de afgelopen 25 tot 30 jaar hun bedrijfstak ontwikkeld tot een waardevol deel van horeca.
      Met andere woorden, de voordeur is perfect geregeld. Daar hoeft niets aan te gebeuren.
      Het gaat hier dus ook alleen om het legaliseren van de inkoop en productie van Cannabis.

      ''Het moet natuurlijk wel kunnen dat Cannabis in de huiselijke sfeer voor eigen gebruik gekweekt kan worden (zonder vergunning) met een maximaal aantal planten. Dit kan dan zowel binnen als buiten. Hobby kwekers mogen dan niet meer dan het maximale aantal stekken bij een growshop kopen.


      Voor de koffieshops moet cannabis voortaan bedrijfsmatig gekweekt worden.
      Er bestaat daar ook vergelijkbare wetgeving voor, die heel goed toepasbaar is.
      bedrijfsmatige stekkenboeren mogen hun product verkopen aan growshops.
      Growshops mogen stekken verhandelen aan bedrijfsmatige kwekers en een maximaal aantal stekken per persoon aan particuleren hobby kwekers verkopen.

      Bedrijfsmatige zaden-, stekken- of Cannabis kwekers vallen dan onder toezicht van milieuwet, de landbouwwet en andere gerelateerde ministeries.
      En die bedrijfsmatige kwekers mogen net zoveel produceren, verwerken en in voorraad hebben als dat er vraag voor is op de legale markt. Maar ze mogen hun zaden, stekken, cannabis of hash dan alleen aan speciaal zaken zoals zadenbanken, headshops, growshops, (afhaal)koffieshops of smartshops verkopen. (net als een groothandel die wel aan bedrijven maar niet aan particuleren mag verkopen).
      De koffieshops mogen dan net als de bedrijfsmatige cannabis kwekers een hoeveelheid cannabis in voorraad hebben die volgens eigen inzicht van de koffieshop ondernemer en al naar gelang de omzet is, bepaald wordt. De voorraad kan dan verzekerd worden tegen diefstal of schade tot een maximaal bedrag, de rest valt onder eigen risico van de koffieshop ondernemer of kweker.




      We willen simpelweg het product cannabis legaliseren, vanwege het sociale, maatschappelijke en economische belang daarvan.
      Dat toch is geen fokkin rocket science ofzo…''


      Last edited by Jointjedraaien; 27 August 2014, 16:09.

      Comment

      Bezig...
      X