Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

invoering wietpasje vanaf welke datum

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: invoering wietpasje vanaf welke datum

    Korting op 420shop
    hoi,

    ik ben belg, en zou graag weten vanaf welke datum de wietpas ingevoerd wordt.
    iK zou nit graag afzakken naar Maastricht, om dan te horen dat ik er niet binnen mag.
    Concreet : wanneer wordt dat pasje ingevoerd, of is dit al reeds in voege ?

    merci voor uw antwoord

    grtz

    #2
    Re: invoering wietpasje vanaf welke datum

    Er is bij mijn weten geen datum bekend.
    Lees ff volgend artikel:
    http://www.omroepbrabant.nl/?news/15...r+wietpas.aspx

    Comment


      #3
      Re: invoering wietpasje vanaf welke datum

      Nog helemaal niet zeker, aldus wikipedia:

      Een wietpas is een voorgesteld bewijs van lidmaatschap van een Nederlandse coffeeshop, een clubpas; volgens de plannen wordt een coffeeshop namelijk een besloten club, dus een club waar alleen leden worden toegelaten. Om lid te worden moet men meerderjarig zijn en in Nederland wonen. Het aantal leden van een coffeeshop wordt tot 1000 of 1500 beperkt.[1]
      Alleen leden kunnen wiet of hasj kopen, en wel per dag maximaal drie gram; toeristen of incidentele bezoekers kunnen er dus niet terecht; aanschaf van softdrugs door hen wordt dan niet meer gedoogd.
      De bedoeling is dat de maatregel in de tweede helft van 2011 in het zuiden van het land wordt doorgevoerd, en in de loop van 2012 in de rest van het land.[1]
      De landelijke invoering van een wietpas is een voorstel van het Kabinet-Rutte, vastgelegd in het regeerakkoord.
      Minister van Veiligheid Ivo Opstelten en enkele burgemeesters uit Noord-Brabant kondigden in december 2010 een versnelde invoering van het pasjessysteem in Noord-Brabant aan om een einde te maken aan het aan drugshandel gerelateerde geweld aldaar. Eerdere pogingen van Limburgse burgemeesters tot het komen van een provinciale wietpas, liepen op niets uit.
      Burgemeester van Amsterdam Eberhard van der Laan gaf aan het pasjessysteem voor coffeeshops voor Amsterdam onwerkbaar te vinden. Volgens hem zal hiermee de illegale handel in wiet op straat toenemen, wat meer overlast met zich meebrengt dan handel en gebruik in controleerbare coffeeshops. Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen verwacht negatieve gevolgen voor het toerisme.[2]
      De linkse Tweede Kamerfracties en burgemeester Rob van Gijzel bekritiseren het plan omdat het wel een drempel op de "voordeur" van de coffeeshops plaatst maar de "achterdeur" (de aanvoer van plantages) niet reguleert.[3][4]
      Volgens de plannen moeten coffeeshops clubs worden waar alleen leden
      Last edited by Jointjedraaien; 17 February 2013, 16:44.

      Comment

      Bezig...
      X